Toon posts:

file transfer ssh

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al eerder een topic aangemaakt over het connecten naar SSH via een andere SSH sessie (omdat ik niet in pc1 werd toegelaten maar wel in pc2) Ik kan nu dus ondanks mijn ip niet toegelaten worde via pc2 in pc1 komen, het enigste probleem is dat ik nu geen files ken uploaden. Via het programma "SSH secure shell" ken je aleen bestanden uploade naar de pc waarnaar je direct connect. Enige oplossingen hiervoor?

oeps hoe komt ie nou weer hier terecht :/ , ken deze aub naar "non windows" verplaatst worden 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 23:53 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ken? kun of kan.

Je kunt een port forwarden met SSH naar je tweede machine's ssh port.

Dus je zegt in je ssh client op machine1 tegen machine2 dat 'ie poort 2222 moet forwarden naar machine3's poort 22
Daarna kun je vanaf machine1 naar machine2:2222 ssh'en, maar zit je feitelijk tegen machine3 te praten. Hoe je dat kunt doen kun je lezen in de manual van 't stuk ssh software dat je gebruikt.

Let er wel even op dat je geen firewall gebruikt.

De andere optie is gewoon al je files eerst naar machine2 sturen en vanaf daar naar machine3.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 12-02-2006 01:42 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Ik snap er niets van, naar Non-Windows Operating Systems dus! ;)

GT --> NOS

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Heb je uberhaupt wel gezocht? :/

man scp

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 23:45 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25
Files uploaden van wat naar waar?

Volgens mij is het niet zo simpel als sommige mensen denken, als je via een SSH-tunnel ofzo wilt uploaden (dus van client -> PC2 -> PC1) moet je toch wel wat dingen instellen uiteraard.

Het zou wel helpen als je het probleem wat duidelijker en in correct Nederlands zou opschrijven trouwens...

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:08

Simkin

Bzzzzz

Niet uploaden maar getten vanaf pc1 via secure copy
code:
1
scp bassie@192.168.123.1:/home/bassie/bestand.rar .

maar dan anders

[ Voor 5% gewijzigd door Simkin op 14-02-2006 09:36 ]

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Volgens mij kan je dit in stappen doen en dan moet het lukken. Ik heb het net even snel uitgeprobeerd en het werkt. Op de volgende manier moet het werken.
1. Log via sftp in op pc2, dus
code:
1
$ sftp username@pc2.domein.n

2. Vervolgens verplaats je bestanden met put en get commando's totdat alles wat je nodig hebt voor pc1 op pc2 staat.
3. Log uit op pc2 via sftp.
4. Log via ssh in op pc2, dus
code:
1
$ ssh username@pc2.domein.nl

5. Start op pc2 sftp op. Met sftp inloggen op pc1.
code:
1
$ sftp username@pc1.domein.nl

6. Vervolgens kun je via put en get commando's in sftp je bestanden verplaatsen van pc2, die je punt 2 hebt gekopieerd, naar pc1.
7. Log uit sftp
8. Log in via ssh naar pc1 om te zien of je alles goed hebt gedaan
code:
1
$ ssh username@pc1.domein.nl

9. Log uit pc1
10. Log uit pc2

Bij mijn proof of concept net werkt alles, dus hopelijk bij jou ook!

Koffie werkt echt!

Verwijderd

In je vorige topic is het ook al gezegd maar je kan een tunnel aanmaken met ssh. Dan lijkt het alsof er een directe verbinding is naar pc2 terwijl die eigenlijk over pc1 gaat.

Doe dat als volgt:
ssh -L 2222:<ip.van.pc2>:22 <ip.van.pc1>
Daarna kun je (in een andere terminal) rechtstreeks met pc2 connecten via localhost op poort 2222:

ssh -p 2222 localhost
of:
scp -P 2222 /pad/bestand localhost:/pad

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 11:51

Kogelvis

Nu ook met gitaar

bovenstaand is een optie of je installeerd sshfs kun je remote directory over ssh mounten dus bijv. sshfs user@pc1.domein.nl: mijnmountdirectorynaarpc1/
vervolgens doe je dat zelfde truukje vanaf je eigen pc naar pc2 of gewoon via sftp of scp en dan moet je gewoon zorgen dat je je bestanden in mijnmountdirectorynaarpc1 stopt :)

misschien ook handig om te weten: om de sshfs mount weer te unmounten doe je fusermount -u mijnmountdirectorynaarpc1/
enne om deze programmaatjes te kunnen gebruiken heb je ook de kernel module fuse nodig maar op ubuntu en ik neem aan debian dan ook wordt deze via apt-get gewoon meegeinstalleerd als je de standaardkernel gebruikt (misschien bij zelfbouw ook wel maar dat weet ik zo niet)

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

en als je eenmaal de tunnel aan de gang hebt kun je ook sftp:// gewoon in konqueror gebruiken. En gnome zal ook wel zoiets hebben.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1