Gelieve geen negatieve danwel positieve reacties over Bose. Daar zijn genoeg andere topics mee gevuld.
Ik ben zelf beetje noob wat audio betreft maar heb me er de afgelopen weken wel in verdiept. Toch heb ik nog een aantal vragen.
De situatie:
Ik heb twee exemplaren van de volgende set, alles in perfecte conditie:
Compatible with ampifiers or receivers rated 10-100W/Ch - 4-8 ohms i.e.c. rating 50W/Ch
Het plan:
Een 5.1 (of 5.2) setup creeëren met behulp van deze 2 sets. Te gebruiken voor zowel films als muziek.
Natuurlijk is er surround-reciever/versterker nodig. En wel een met:

De vragen:
Ik ben zelf beetje noob wat audio betreft maar heb me er de afgelopen weken wel in verdiept. Toch heb ik nog een aantal vragen.
De situatie:
Ik heb twee exemplaren van de volgende set, alles in perfecte conditie:
- BOSE ACOUSTIMASS 3 Series 3

- 2 subwoofers
- 4 satellieten
Compatible with ampifiers or receivers rated 10-100W/Ch - 4-8 ohms i.e.c. rating 50W/Ch
Het plan:
Een 5.1 (of 5.2) setup creeëren met behulp van deze 2 sets. Te gebruiken voor zowel films als muziek.
Natuurlijk is er surround-reciever/versterker nodig. En wel een met:
- optische ingang voor xbox
- optische ingang ter voorbereiding op digitale tv
- radio met rds
- stereo ingang voor televisieuitzendingen (Dolby ProLogic)
- dolby digital decoder
- 6 uitgangen met klem (sub en 5 satellieten).

De vragen:
- Het lijkt mij dat de huidige sub(s) het inkomende stereo-signaal splitst in hoge en lage tonen. De lage tonen produceert het zelf en de hoge tonen worden doorgegeven aan de 2 satellieten. Klopt dit?
- Kunnen deze satellieten rechtstreeks op een versterker aangesloten worden?
- Kan een subwoofer op de versterker worden aangesloten?
- Zo ja produceert deze sub dan echt al het inkomende signaal?
- Ik vind het prettig niet te horen waar de bas vandaan komt. Kan ik ook beide subs gebruiken? Of gaat de bas dan overheersen?
- Word dit een slechte/acceptabele/goede setup?