PHP Editor met Save to FTP

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28
Er zijn al heel wat topics over editors en heb ze allemaal doorgespit, alle editors geinstalleerd, etc, maar kan de eenvoudige feature die ik zoek niet vinden. Welke feature dat is?

Ik wil met een simpel commando zoals ctrl-shift-s een bestand naar ftp kunnen saven, zodat ik niet een ftp programma ernaast hoef te hebben om dit continu handmatig te doen. Ik moet projecten kunnen definieren met een lokale base-dir en een ftp account. Bij een upload actie moet ie uploaden naar de juiste map.

Hier volgt het resultaat van mijn zoektocht :)

Editplus
Komt nog het meeste in de buurt, maar kan geen ftp gegevens per project vasthouden. Je moet dus voor iedere save een ftp verbinding kiezen. Verder is de interne filebrowser erg treurig.

UltraEdit
Geweldige editor, maar nog beperktere ftp mogelijkheden. En verder een interface die ontworpen lijkt te zijn door een chimpansee, maar dat terzijde :+

Dreamweaver
Te log en buggy. En dan moet ik geheim gaan houden waarmee ik werk. *schaam*

Crimson Editor
Nope (en laatste update van 1,5 jaar geleden)

TextPad
Nikszeggend

EditPad
Nog nikszeggender

(PHP)Eclipse
Te log en buggy. Zoek geen hele logge IDE, maar een eenvoudige editor met FTP mogelijkheden.

Zend Studio
Eclipse factor 2

PHP Designer
Best aardig, maar ftp'en moet je nog steeds handmatig

PHP Edit
Tegen de tijd dat ie opgestart was had ik even koffie gezet. Helaas kwam ik er daarna achter dat er geen FTP functionaliteiten in zaten.

ConTEXT
Nope

SciTE
Nope

Internet Evolutions (*kuch* ben wel heel desperate)
Nope

Is er iemand met nog ideeen? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 11-02-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:01
HTML Kit, je zou zeggen dat het alleen voor html en niet voor script talen zou zijn maar
toch wordt het ondersteund. Direct werken via FTP is ook geen probleem.

Te downloaden via download.com

[ Voor 10% gewijzigd door Trubo op 11-02-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:01

Priet

To boldly do what no one has..

Als je Dreamweaver te buggy vindt moet je maar eens een nieuwe versie gaan gebruiken. Ik heb namelijk nergens last van...

Ok, 't is misschien wat zwaar, maar so what? Het heeft meer te bieden dan welke editor ik tot nu toe ben tegengekomen.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Trubo schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 23:01:
HTML Kit, je zou zeggen dat het alleen voor html en niet voor script talen zou zijn maar
toch wordt het ondersteund. Direct werken via FTP is ook geen probleem.

Te downloaden via download.com
Hmm.. ik kan inderdaad fTP'en, maar het bevat geen projects of ftp shortcuts. Oftewel, voldoet helaas niet. Je moet met een drag commando (van de linker onderhoek naar de rechter bovenhoek notabene) files uploaden naar een ftp account..
Priet schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 23:08:
Als je Dreamweaver te buggy vindt moet je maar eens een nieuwe versie gaan gebruiken. Ik heb namelijk nergens last van...

Ok, 't is misschien wat zwaar, maar so what? Het heeft meer te bieden dan welke editor ik tot nu toe ben tegengekomen.
Ik gebruik de laatste versie. Hij is traag in opstarten en werken en crasht regelmatig als ik er teveel mee wil. Ik wil iets dat snel en responsief is, Dreamweaver is het tegenovergestelde. Is ook niet zo gek, het zit vol met features die ik helemaal niet gebruik (hele wysiwyg monster om maar iets te noemen).

Misschien dat dit de situatie iets duidelijker maakt: Ik werk op een oudere P4-1.7 met 512MB.

[ Voor 56% gewijzigd door Bosmonster op 11-02-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Ik geloof dat PSPad FTP functionaliteit heeft. Ik ga die editor ook nog eens proberen, voorlopig gebruik ik nog Notepad++ i.c.m. SmartFTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:32

scorpie

Supra Addict

Crimson Editor heeft het wel hoor, ik gebruik het zelf maar al te vaak, open een bestandje van ftp, en als je hem saved (ctrl + s), dan stuurt ie em zelf naar de ftp... (maar moet je hem alleen wel vanáf je ftp openen natuurlijk)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Scorperito schreef op zondag 12 februari 2006 @ 10:18:
Crimson Editor heeft het wel hoor, ik gebruik het zelf maar al te vaak, open een bestandje van ftp, en als je hem saved (ctrl + s), dan stuurt ie em zelf naar de ftp... (maar moet je hem alleen wel vanáf je ftp openen natuurlijk)
Yeah, en dat zoek ik niet, veel te omslachtig. Als ik zit met honderden bestanden wil ik niet ieder bestandje los via FTP moeten openen :P Bovendien kan ik dan zelf alles handmatig weer downloaden voor onze lokale backup.

Verder zoek ik ook wel een editor die nog enigszins actief wordt bijgehouden. Crimson Editor's laatste update is van sept. 2004.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 12-02-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
je kan dacht ik in windows ook een netwerkmap maken van je ftp, en daar kunnen de meeste programma's dacht ik wel mee overweg. Msschien eensiets om te proberen?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Bashrat schreef op zondag 12 februari 2006 @ 10:15:
Ik geloof dat PSPad FTP functionaliteit heeft. Ik ga die editor ook nog eens proberen, voorlopig gebruik ik nog Notepad++ i.c.m. SmartFTP.
Ziet er goed uit, maar (zucht) heeft dan weer een brakke Save to FTP...

* geen toetsenbordshortcut
* neemt niet het base-path mee.. saved dus altijd naar de root..

[edit]
Na wat zoeken kan je blijkbaar wel base-path instellen... maar het werkt toch niet helemaal...

Nu nog een shortcut naar save to ftp :(

[edit2]
Je kunt ook alle shortcuts aanpassen! Hmm.. dat PSPad is inderdaad een prima programma zo te zien. Erg flexibel en snel.

[edit3]
argh.. dat base-dir gebeuren werkt toch niet... en kan ook geen FTP koppelen aan een project.. en hij connect ook niet automatisch...

Waarom is zo'n eenvoudige feature toch zo moeilijk :?

[ Voor 43% gewijzigd door Bosmonster op 12-02-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:44

Eijkb

Zo.

Ik ben hier inderdaad ook al tijden naar op zoek. Dreamweaver heeft de mooiste oplossing: Een project en de mogelijkheid deze te updaten (alleen veranderde bestanden uploaden) maar ik vind dreamweaver zelf dus ook te zwaar.

Het mag ook een aparte FTP client zijn die het ondersteunt overigens. Dus van een lokale map naar online locatie alleen de gewijzigde bestanden updaten...

Ik ontwikkel overigens in UltraEdit (al jáááren dus moeilijk afscheid nemen).

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:14

pietje63

RTFM

Ik gebruik zelf nu al een jaar of 3 AEdiX
http://www.kt2k.com/
http://www.kt2k.com/software.php?id=3 --> info
http://www.kt2k.com/downloads.php?file=26 --> download

Ondersteunt ftp (hij bewaart de verschillende ftp adressen, eenmaal ingelogd op de ftp blijf je dat ook, je kunt ook nieuwe bestanden op de ftp server maken).

Verder een vrij ligt programma met goede code hightlighting (vind ik zelf, kleuren zijn aan te passen en tevens ondersteuning voor begin/sluit haakjes)

Verder nog wat kleine (grotendeels html gerelateerde) extra's ingebouwd.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:34

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Tijd Zend gebruikt, maar dat had teveel 'bugs' en onlogische interface en geen subpixel ondersteuning waardoor het er alllemaal maar zozo uitzag op een tft.
Toen heb ik http://www.nusphere.com/ geinstalleerd.. en dat is niet alleen licht (omdat het gewoon in de windows api gemaakt is ipv allerlei java wrappers zoals zend).
Maar ook een logische interface.

[ Voor 3% gewijzigd door CT op 12-02-2006 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
CT schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:41:
Tijd Zend gebruikt, maar dat had teveel 'bugs' en onlogische interface en geen subpixel ondersteuning waardoor het er alllemaal maar zozo uitzag op een tft.
Toen heb ik http://www.nusphere.com/ geinstalleerd.. en dat is niet alleen licht (omdat het gewoon in de windows api gemaakt is ipv allerlei java wrappers zoals zend).
Maar ook een logische interface.
Ziet er super uit... Ik ben de trial al aan het downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je zou Notepad++ kunnen proberen en van daaruit zelf een eigengemaakt scriptje kunnen aanroepen die het bestand naar FTP upload.

Zelf gebruik ik al tijden Notepad++, heerlijk overzichtelijk, weinig overbodige functies en start binnen een seconde.

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
PHPEd (dus niet PHPEdit) heeft wat je zoekt.
Het is niet een heel solide systeem (net zo mijn als UltraEdit, bijzonder brakke FTP implementatie) maar je kunt projecten, groepen en bestanden via FTP openen/opslaan.
Ikzelf heb nog niet veel gebruik gemaakt van projecten in PHPed, maar het FTPen werkt opzich wel makkelijk.

Met de FileManager view open zie je alle bestanden uit het project, open of niet, en met een dubbel klik open je ze, en met een Ctrl + Shift + S save je ze weer.

Ik gebtruik het nu een jaartje of 4 (versie 1.75 Alpha) en hij bevalt prima.
Code completion en al dat sorot zut staat uit, daar houd ik niet van. Syntax highlighting is geheel naar eigen wens in te stellen. Auto indent.
Enige waar ik me vaak aan stoor is als je een bestand bewerkt de tabs (inspringen) op sommige regels in spaties worden omgezet.. in je IDE zie je er niets van, maar aan de voorkant ziet het er niet netjes uit.

[ Voor 31% gewijzigd door frickY op 12-02-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:15
Wat voor mij het beste werkt is WebDrive, die maakt een nieuwe drive-letter aan en hangt daar je ftp-account onder. Werkt dus met iedere editor. Windows schijnt dit zelf ook te kunnen via 'Netwerklocatie toevoegen' maar dit heeft bij mij nooit gewerkt.
Pagina: 1