Ervaringen frequentie/kwaliteit firmware updates DVD-brander

Pagina: 1
Acties:

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-11-2025
Ik heb in 2002 een pc gekocht, met een 4 speed brander. Dit bleek een Nec-1100A te zijn.
Ik heb nog maar één merk/type DVD-R gevonden die daadwerkelijk op 4 speed branden. Al het andere slechts op 2,4 speed.

Ik heb me rot gezocht naar firmware updates. Maar de laatste die ik vond waren van.... 2002.
Alleen een illegale 1300 firmware hielp: meer DVD's deden het op 4 speed. Echter, bij controle achteraf met nero dvd-speed en kprobe bleek de kwaliteit een stuk minder.
In de praktijk uitte zich dit ook in het feit dat de gebrande DVD's met originele firmware op 8-16 speed werden gelezen, die met de illegale nec 1300 firmware op 1-8. Ook een kwaliteitsindicatie... (lezen in een Lite-on lezer).

Samengevat voel ik me aardig in de steek gelaten door Nec. Ik koop een brander die in niet ten volle kan benutten. Maar mogelijk erger, met de steeds modernere media helemaal geen raad weet. En daar kom ik pas achter als ik de spindels al open heb gemaakt en dus niet mag retourneren.

Na deze lange inleiding kom ik tot de eigenlijke vraag.

Ik wil nu best een andere brander kopen. Maar dit keer wil ik dus wel een brander die WEL goed ondersteund wordt. Oftewel waarvoor de fabrikant frequent en langdurig firmware-updates blijft verstrekken.

Graag zou ik advies krijgen voor een goede brander, die ook goed ondersteund wordt.

(ik wil er in elk geval verbatim mcc004 mee fikken)

Alvast enorm bedankt.