Toon posts:

SP2 Laat PC crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een PC met Windows XP Home ed. er op.
dit loopt allemaal erg mooi... nu moet er movie maker 2.1 op gezet worden maar als ik Windows XP SP2 er op zet dan laat hij de PC gewoon crashen...de Pc loopt dan kansloos slecht en het regent dan foutmeldingen.

vervolgens probeer k het er af te halen met asl resultaat dat hij de gehele kluit helemaal laat crashen...

nu is mijn vraag: Ligt dit nou aan de PC of aan die ^#$#@%#@$ Windows...

en WAT kan ik er aandoen dat windows XP SP1 KAPT met het zeuren om die up-dates?
ik heb al de keuze PC niet updaten aan geklikt maar op de een of andere manier wil windows up-date die up-dates door mijn Pc's arme streotje drukken waar dus ook dat (..censuur..) service pack in zit :(

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Eerst alle drivers van derden upgraden en dan pas SP2 erop.
Dat wil ook nog wel eens helpen.

Dit heeft niets met het SP2 van Windows te maken, maar met applicaties/drivers van derden.

Zwelgje is wat traag :P ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Vorkie op 11-02-2006 22:34 ]

Verwijderd

Ook geklikt op Niets doen bij het vinden van nieuwe updates?

Je kan beter een geslipstreamde Sp2 ergens vandaan halen wat uit eigen ervaring beter werkt. Je hebt namelijk bij de installatie al sp2 geintegreerd zitten.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

dat ligt dus echt aan je pc, welke waarschijnlijk onder de spyware/virussen zit... check dat dus eerst maar even.

btw: welke foutmeldingen krijg je :?

[ Voor 22% gewijzigd door Zwelgje op 11-02-2006 22:33 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-03 20:56
Als je service pack 2 NA windows installeert krijg je gegarandeerd meestal problemen. Dus het kan goed zijn dat dit ook door service pack 2 komt. Zelf heb ik hem gesliptreamed in de windows installatie, loopt als een zonnetje.

[ Voor 7% gewijzigd door Frigolamptje op 12-02-2006 12:43 ]

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nou...Dat gegarandeerd is ook niet waar hoor..Dan doe je toch echt iets verkeerds..
Vaak genoeg gedaan zonder problemen...

• Bong_Marley
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-01-2025
Zoals idd hierboven al aangegeven is kun je echt beter een geslipstreamde versie van windows xp gebruiken waarin sp2 al in verwerkt is. Mocht je dit niet voor elkaar krijgen en tot nog steeds behoefte hebben om windows update volledig uit te schakelen (wat toch niet al te verstandig is voor de veiligheid van jouw compu), doe dan het volgende: start - uitvoeren (run) - typ je services.msc in - automatische updates (automatic updates) - eigenschappen (properties) - startup type - uitgeschakeld (disabled).

Ps: Ik gebruik een engelse versie windows xp dus misschien zijn de nederlandse vertalingen niet helemaal correct.

May the wind always be at your back and the sun upon your face. And may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
ga naar www.nliteos.com , download nlite, maak je eigen windows cd (van je originele XP cd, SP2, eventuele drivers enz enz) installeer die en je bent van je problemen af ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
DaNiEl KuNsT schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:50:
ga naar www.nliteos.com , download nlite, maak je eigen windows cd (van je originele XP cd, SP2, eventuele drivers enz enz) installeer die en je bent van je problemen af ;)
jup en als sp3 uitkomt wil die niet meer netjes installen omdat vitale componenten (die je er immers uit hebt gestript) niet willen updaten

:Y)

A wise man's life is based around fuck you

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 14:43
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:22:
de Pc loopt dan kansloos slecht en het regent dan foutmeldingen.

vervolgens probeer k het er af te halen met asl resultaat dat hij de gehele kluit helemaal laat crashen...

en WAT kan ik er aandoen dat windows XP SP1 KAPT met het zeuren om die up-dates?
ik heb al de keuze PC niet updaten aan geklikt maar op de een of andere manier wil windows up-date die up-dates door mijn Pc's arme streotje drukken waar dus ook dat (..censuur..) service pack in zit :(
:-s ehm, is je BIOS wel SP2 compatible? Je geeft wel extreem weinig informatie om er iets nuttig over te kunnen zeggen, maar meestal kan elke PC na 1999 wel WXP SP2 draaien. Je moet alleen wel een up-to-date BIOS hebben (belangrijk!) en waneer je SP2 installeerd moetje PC schoon zijn (geen virussen, trojans, rootkits, spyware, adware, etc) en je moet ervoor zorgen dat je correcte drivers hebt.

Beste is waarschijnlijk in jouw case om te beginnen met een reinstall met een WXP CD met daarop al SP2 (eerst BIOS updaten, maar lees wel enorm goed hoe en wat de gevaren zijn). Huidige install opschonen en daarna SP2 installeren kan ook, maar dan moet je al redelijk wat verstand van het geheel hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Klaus_1250 op 12-02-2006 13:01 ]

Pagina: 1