[X800 VIVO] Component verbinding werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een Asus X800XT met VIVO. naast het gebruikelijk breakout-boxje, zat er ook een verloopkabeltje naar een component-aansluiting bij (dus niet composiet, voor alle duidelijkheid). Das op zich tof, want ik ben de gelukkige eigenaar van een 720p-televisie mét component-ingang. Ik aansluiten dus :Y)

Maar wat blijkt, ik zet in het CC van ATi braaf de TV "aan" en wat zien ik? Ik kan alleen PAL en NTSC kiezen. En over de component-aansluiting werkt dat (natuurlijk?) erg slecht: een beetje roze-achtig beeld, geen kleuren verder. De TV zegt dat er een 576i-signaal binnenkomt. Het CC zegt dat de maximale resolutie 1024x768 is. En tot overmaat van ramp is het beeld niet vullend, ondanks dat ik keurignetjes 1280x768 en 1280x720 heb geprobeerd (de eerste is de native resolutie van mijn TV, vandaar).

En dan nu de hamvraag: hoe krijg ik mijn videokaart zover dat ie een mooi, gekleurd, scherp en beeldvullend 720p-signaal uitpoept?

日本!🎌

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:41

Willem2

Ω is futile

Hier al naar gekeken?

https://support.ati.com/i...nswer.asp?questionID=1412

deze ziet er ook wel aardig uit:

http://www2.ati.com/manuals/CmpVidAd.pdf

[ Voor 32% gewijzigd door Willem2 op 12-02-2006 12:02 ]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

heb je wel de drivers goed geinstalleerd? daar bedoel ik mee of je ook de WDM-drivers hebt aangevinkt bij de installatie.

Verwijderd

Hmm ik had er geen problemen mee, met mijn ATi x800xt

Alhoewel ik het meegeleverde verloopsnoertje zelf heb moeten verbouwen omdat deze niet paste.
Verder is het gewoon een kwestie van 720p of 1080i kiezen in het ati control center en voila, perfect beeld

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Willem2, die links die jij gaf gaan over DVI/VGA->component adapters, ik heb een simpel kabeltje dat in m'n TV-out moet.

-tK-, kun je me misschien ook vertellen wáár in het CC ze die optie dan verstopt hebben?

日本!🎌

Verwijderd

Gewoon in dat overzicht, daar kan je de resoluties kiezen voor hdtv via component (onder monitor properties dacht ik en boven 3D

daar gewoon 720p standard (1280 x 720 @ 60hz) selecteren en dan op apply format klikken
Pagina: 1