Na veel proberen en uitzoeken ben ik uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ClarkConnect Home 3.2 R1 de meest geschikte gatewayoplossing is voor de situatie waarin ik een gateway/firewall/webserver nodig heb. Ik heb nu dus ook een server draaien met de volgende specs...
PIII 800 Mhz
512MB SDRAM
30GB HDD
2 NICS (1 onboard, beiden 3COM)
ClarkConnect Home 3.2 R1
Ik heb hierop de volgende modules draaien.
- DNS
- DHCP
- FTP
- HTTP(S)
- MYSQL
- Webmin
- Intrusion detection
- Bandwidth Management
- Firewall
Dit draait allemaal soepeltjes en voldoet in alle opzichten aan de wensen nadat ik nTop heb toegevoegd.
Ik ben zo enthousiast geworden door het gemak in gebruik en de kracht van de distributie dat ik me afvraag wat er nogmeer voor verborgen mogelijkheden in zitten. Ik ben vrij nieuw op het Linux gebied.
Wat ik dus zou willen weten is of er meer applicaties bestaan zoals nTop bestaan die de waarde van mijn gateway/proxyserver kunnen verhogen. Dan heb ik het dus over applicaties die niet via apt te downloaden (als ik het goed begrijp is dat alleen software die door de ontwikkelaars van de distibutie wordt aangeboden(?))
PIII 800 Mhz
512MB SDRAM
30GB HDD
2 NICS (1 onboard, beiden 3COM)
ClarkConnect Home 3.2 R1
Ik heb hierop de volgende modules draaien.
- DNS
- DHCP
- FTP
- HTTP(S)
- MYSQL
- Webmin
- Intrusion detection
- Bandwidth Management
- Firewall
Dit draait allemaal soepeltjes en voldoet in alle opzichten aan de wensen nadat ik nTop heb toegevoegd.
Ik ben zo enthousiast geworden door het gemak in gebruik en de kracht van de distributie dat ik me afvraag wat er nogmeer voor verborgen mogelijkheden in zitten. Ik ben vrij nieuw op het Linux gebied.
Wat ik dus zou willen weten is of er meer applicaties bestaan zoals nTop bestaan die de waarde van mijn gateway/proxyserver kunnen verhogen. Dan heb ik het dus over applicaties die niet via apt te downloaden (als ik het goed begrijp is dat alleen software die door de ontwikkelaars van de distibutie wordt aangeboden(?))