Toon posts:

Vraag mbt nader genoemde laptops (gamen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers en anderen,

Ik heb een (denk ik) simpele vraag. Het gaat in eerste instantie om deze laptops:

Acer Aspire 3614WLMi
Intel® Mobile Celeron® processor 380 (1.6GHz/1MB cache), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA CrystalBrite, 512MB DDRII RAM (1x 512), 60GB HDD, DVD-Dual double layer, 4-cell LiIon, 56K modem, LAN & wireless Lan 802.11b/g, 128MB shared, no S-video, no IEEE1394, no FIR

ASUS ASUS A6R-B001H
A6R-B001H 15.4" TFT WXGA (1280x800) Celeron M 380 1.6G ATI RADEON XPRESS 200+ ATI SB400 512MB DDRII (512x1) 60GB 8X DVD+/-RW DUAL Double Layer Win XP Home Gigabit LAN WLAN 802.11g ì 0.4M CMOS Camera Bag/Mouse

Toshiba Satellite L20-155 / Intel® Celeron® M 360J (1.40 GHz) / 512 MB DDR2 RAM / 60 GB / 15 " XGA TFT / DVD Super Multi DL / Windows® XPH / ATI Radeon® Xpress 200M (720 euro)

Mijn budget loopt tot ongeveer 800 euro. Echt veel meer wil ik eigenlijk niet uitgeven. De vraag is: Ik gebruik deze laptop voornamelijk voor tekstverwerken/surfen/msn'en, maar ik speel soms eigenlijk maar één game. Dat is America's Army. Nu is mijn vraag: Draait dit spel (in ieder geval vlot op de laagste instellingen) op 1 van deze drie laptops? En weet jij anders misschien iets beters voor mijn budget? Alvast bedankt :)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:25

Piggen

Lekker bakkie

Ik geef je de meeste kans met de Asus. Die heeft dezelfde grafische chips als de Toshiba, maar wel een snellere processor. De Acer is het in ieder geval zeker niet.

Op de laagste instellingen moet dat zeker te spelen zijn.

Voor dat budget is er niets met een echte grafische chips. Het is allemaal onboard. Xpress 200, Intel of SiS en dan is de Xpress 200 de beste keuze.

[ Voor 44% gewijzigd door Piggen op 11-02-2006 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oei, ik vond de Acer wel heel erg mooi met het CrystalBrite scherm! Dit zijn trouwens de technische specificaties volgens Americasarmy.com:

Q: What are the recommended system requirements for the Windows 2.6 version?
A: The recommended requirements for the game are:

3-D graphics card with 128 MB memory and support for hardware transformation and lighting (256 MB video memory for higher detail display)
2.4 GHz processor or equivalent
English version of Windows(r) 2000/XP Operating System with latest updates
512 MB RAM
2.00GB of uncompressed hard disk space for game files
4X CD-ROM (not required for downloaded installations)
Windows 2000/XP compatible system (including compatible 32-bit drivers for CD-ROM drive, video card, sound card, mouse and keyboard)
DirectX(r)9.0
100% Compatible DirectX 9.0 soundcard
Broadband Network Connection
NVIDIA(r) nForce(tm) or other motherboards/soundcards containing the Dolby(r) Digital Interactive Content Encoder required for Dolby Digital audio
(Last Updated: 2006-02-09)

Q: What are the minimum system requirements for the Windows 2.6 version?
A: The minimum system requirements for the game are:

3-D graphics card with 64 MB memory and support for hardware transformation and lighting
1.5 GHz processor or equivalent
English version of Windows(r) 2000/XP Operating System with all updates
384MB RAM
2.00GB of uncompressed hard disk space for game files
4X CD-ROM (not required for downloaded installation)
Windows 2000/XP compatible system (including compatible 32-bit drivers for CD-ROM drive, video card, sound card, mouse and keyboard)
DirectX(r) 9.0
100% Compatible DirectX 9.0 soundcard
56kbps Modem or other network connection *Nvidia® nForce™ or other motherboard/soundcards containing Dolby Digital® Content Encoder required for Dolby Digital® audio.

Maar de met de Acer gaat het niet lukken? Ik had hiervoor een Acer met dedicated ATI Radeon Mobility 9000 (64mb) en een Intel P4 processor (2.4ghz) + 256mb RAM. Toen trok hij het net niet. Ik dacht dat dit Acer systeem misschien wel iets beter zou zijn? Iemand misschien persoonlijke ervaringen?

Verwijderd

Americas Army zuigt qua performance. Zelfs al heb je een redelijke goede desktop pc dan loopt het nog bagger. Het is gewoon een zeer bout gecode game. Heel cpu intensief, en 1024 mb is wel een vereiste. Op een laptop word t dan wel heel erg lastig. Op 800x600 zal het denk ik nog wel lopen, maar zolang je geen pentium M oid hebt dan denk ik dat het een lastig verhaal word.

Btw, die specs vereisten op de site van AA kun je met een hele grote korrel zout nemen. Daar klopt vrij weinig van.

Verwijderd

Topicstarter
Jij bent er misschien niet zo over te spreken, maar ik in ieder geval wel. Ik heb ook nog een desktop-pc met 512mb ram, P4 2.4ghz en Geforce FX 5200 64MB (!) en dan loopt ie soepel hoor! Dus ik heb niet echt het idee dat er veel objectiviteit van jouw post uitgaat. Iemand misschien een goede objectieve blik op mijn vraag?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:02:
Jij bent er misschien niet zo over te spreken, maar ik in ieder geval wel. Ik heb ook nog een desktop-pc met 512mb ram, P4 2.4ghz en Geforce FX 5200 64MB (!) en dan loopt ie soepel hoor! Dus ik heb niet echt het idee dat er veel objectiviteit van jouw post uitgaat. Iemand misschien een goede objectieve blik op mijn vraag?
Ik heb dit spel met een p4 2,66 1024mb geheugen en een 9800xt gespeeld... en het ZUIGT!!

Ik kon wel op 1024x spelen... maar met een aantal dingen op low.. oftewel: dit word bij jou egt laggen... als je plezier wilt beleven zou ik doorsparen of een deskop kopen:P

Verwijderd

Dubbelpost ik weet het.. maar ben @ kameraad... en wil niet ingelogd blijven...

Sorry admins...

en hierboven moet een 9600xt zijn
Pagina: 1