[WPA]Digiconnect router i.c.m. Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG

Pagina: 1
Acties:
  • 3.126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Hallo,

Ik heb ongeveer een week geleden een nieuwe notebook aangeschaft, de ASUS A6Ja. Deze heeft onboard Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG. Een paar dagen geleden heb ik een Digiconnect Wireless router (BG) gekocht. Ik ben toen begonnen met het wireless netwerk op te zetten met mijn notebook, dit ging smooth en alles werkte prima, zonder WPA. Ik heb mijn desktop gewoon via een UTP kabel op de router zitten, hiermee heb ik overigens geen problemen.

Een paar dagen geleden wilde ik WPA-PSK configureren omdat mijn netwerk er anders maar bloot bij lag. Ik heb eerst op de router WPA-PSK > TKIP > ASCII ingesteld, gevolgd door een Preshared Key. Daarna heb ik de router gereboot. Daarna heb ik in mijn "Intel PROSet/Wireless" software dezelfde instellingen geconfigureerd, uiteraard met de dezelfde Preshared Key. Toen ik verbinding wilde maken kreeg ik een verbingen met "beperkte mogelijkheden", Ik kreeg wel het juiste IP adres toegewezen maar geen subnetmasker en standaard-gateway. Ik heb toen bij TCP/IP instellingen handmatig de juiste subnetmasker, standaard-gateway en DNS ingesteld. Toen had ik geen verbingen met beperkte mogelijkheden meer maar ik kon nog steeds niet op het internet (IE, FF, MSN, enz. deden het allemaal niet).

Ik ben toen wat gaan rondzwerven op NT van GoT daar vond ik een paar gerelateerde zaken, waardoor ik de Windows XP SP2 patch heb geinstalleerd die ook verband hield met een wireless verbinding die "beperkte mogelijkheden" gaf. Deze patch heeft echter weinig uitgehaald. Ik heb het hierboven beschreven proces van TCP/IP instellingen daarna herhaald. Ook heb ik de TCP/IP instellingen geprobeerd met de DHCP server enabled en disabled dit haalde weer niks uit.

Ik heb tot nu aan toe de wireless channel van 11 naar 6 veranderd. Ik heb i.p.v. TKIP, AES geprobeerd. Verschillende Preshared Key Modes (ASCII en HEX) geprobeerd. Dit heeft allemaal niks uitgehaald. Daarnaast heb ik alle beschreven mogelijkheden ook geprobeerd onder de windows Zero Configuration (de software van windows zelf voor het beheer van draadloze verbindingen) dit haalde ook niks uit.

Voor de duidelijkheid ik maak gebruik van het volgende:

Notebook:

- Windows XP Professional
- Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG

Router:

- Digiconnect Wireless Router 54 Mbps (http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=81568&productType=1)

Internet Verbinding:

- Chello Classic met het nieuwe Voip modem

Het zou heel mooi zijn als iemand mij kan vertellen wat ik hier over het hoofd heb gezien _/-\o_. Want ik ben teneinde raad... 8)7 .

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
een vriendelijke kick omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Exact hetzelfde probleem ervaren met een Digiconnect icm een 2200BG, opgelost door de nieuwste drivers te installeren via WindowsUpdate !

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Tomba schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:58:
Exact hetzelfde probleem ervaren met een Digiconnect icm een 2200BG, opgelost door de nieuwste drivers te installeren via WindowsUpdate !
Drivers van wat? en gebruik jij windows of de Intel PROSet/wireless software voor jou wireless verbindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
ik heb alle nieuwste updates geinstalleerd zowel van windows als van intel maar nog steeds heb ik het zelfde probleem. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Nou ik heb het opgelost door gewoon de Digiconnect router terug te brengen en een Linksys WRT54G te kopen :D en die doet het perfect met WPA zonder enige problemen.

Er kan dus een slotje op ;)
Pagina: 1