Toon posts:

[98] Resolutie vergroten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoTTers,

Ik ben in het bezit van deze notebook. Hij staat al enige tijd in de kast, maar 'k wil hem weer gaan gebruiken.

Dit ding werkt maar op 800x600, en das zwaar irritant. Is het mogelijk om software matig het zo te zetten dat hij 1024x768 aan kan, zonder een 'schuivend' beeld?

Alvast bedankt voor de reactie(s).

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

rechtermuisknop op bureaublad, eigenschappen en dan resolutie aanpassen op het tab 'instellingen' ?

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Nee, dat is het nadeel van een TFT-scherm.
De 800x600 is het maximum bij jouw laptop, hoger kan niet. Al krijg je 'm op 1024x768 via een of andere hack, dan mis je gewoon beeldpunten en zal tekst niet leesbaar zijn.

Zet je Windows-instellingen voor tekstgrootte e.d. gewoon wat kleiner. ClearType vol aan.
Dan lijkt het misschien nog wat.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de reacties.
Jammer dat het niet gaat.

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:57
Zo werkt het helaas niet met laptop schermen. De schermen worden gemaakt met een maximale resolutie. Meestal kan de videokaart hoger, maar als die optie er niet bijstaat dan is het niet zo dat je via een tweak de resolutie van het scherm kan aanpassen. Kijk even voor de specs bij de fabrikant. Dan weet je het meteen.

Emos

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laptop naast me staan en daar kan hij alleen hoger als je met de muis naar een andere kant gaat. Schuiven dus. Anders staat ie op 800x600.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Als je iets verder keek op de pagina die je noemde in je TS, had je kunnen zien dat er 3 verschillende modellen waren, waarvan de eerste 2 maar maximaal een resolutie ondersteunen van 800x600. ;)

Signature

Pagina: 1