Defecte Mobo, Geheugen of Video kaart???

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• GreX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 17:07
Hallo GoT members,

Ik heb een probleem met een pc van een vriend van me!

De storing die hij heeft is dat er helemaal niets meer op het scherm te zien is!
Voor op de pc blijft ook de rode LED branden het is een ASUS P4S800D Mobo met Kingston geheugen 2x KVR400X64C3A/256 2,6V en een P4 processor

Als je de pc aan zet krijg je ook helemaal geen piepjes of iets anders.

De Fans draaien wel?

Kan iemand mij misschien helpen of weet wat de storing is?

Groeten Thomas

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Trek het RAM er eens uit, begint ie dan te piepen? Je moet wel zeker weten dat de PC-speaker goed aangesloten is, zie mobohandleiding.

Als er dan nog niets gebeurd - piepjes, LEDs - heb je grote kans dat het moederbord of processor defect is.

Lees ook effe deze:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

[ Voor 17% gewijzigd door PD2JK op 11-02-2006 19:33 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• GreX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 17:07
Ik heb al een ander video kaart aangesloten en dit zoner succes! Eerder brande er nooit een rood ledje en nu dus wel! CPU of MOBO is dus defect ?

Thomas

• Gerder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-05 17:01

Gerder

Gerder

Meestal geeft een systeem bij het opstarten 2 piepjes. Ik heb ontdekt dat er bij mij 1 over mijn boxen gaat en de ander van het systeem zelf afkomstig is (net als in de hele oude spelletjes) maar dat terzijde.

Gezien het feit dat je helemaal geen beeld krijgt dacht ik eerst dat het misschien je videokaart was, maar nu je ook met een andere videokaart geen beeld krijgt zal het dat niet zijn. Misschien is het de kabel. Het lijkt me sterk want die dingen gaan niet snel kapot, maar het zou kunnen. Gezien het ontbrekende piepje denk ik ook niet dat dat het is. Probeer iig een ander scherm als je die mogelijkheid hebt dan heb je iig weer iets uitgesloten. Verder raad ik je aan de radicale manier toe te passen. Je Mobo buiten je kast draaien. Het zou kunnen dat je Mobo ergens kortsluiting maakt. Doettie dit ook niet dan vrees ik dat je met een ander Mobo aan de slag moet. Maar vooralsnog even de mogelijkheden op een rijtje:
  • Ander scherm proberen
  • Mobo buiten de kast laten draaien
Wat ook nog zou kunnen: hoe wordt je beeldscherm gevoed. Gaat de stekker direct naar de netstroom of heb je een splitter achter op je voeding zitten. Mocht het een splitter zijn (wat me sterk lijkt) dan kan het zijn dat je voeding het moeilijk heeft. Kijk even en laat maar weten of je resultaat hebt.

Mvg. Geert Embregts

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

^^

Probeer eerst *alle* tips die daarin staan, dan weet je het antwoord - gewoon 1 voor 1 componenten uitwisselen tot het duidelijk is. Daar kan een aparte topic als deze (met erg schreeuwerige ??? in titel) niets aan toevoegen :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.