Toon posts:

Al sinds Donderdag geen verbinding! (@home)

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als vervolg op een onterecht gesloten : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/109278

Al sinds Donderdag heb ik absoluut geen signaal op me kabelmodem. Ik, en iedereen bij mij thuis, zitten al die tijd compleet zonder verbinding. Nu terwijl ik dit typ, vanaf werk, ben ik aan het nood-fetchen van 10.000 }:O-blokjes .. want me 1Ghz TBird staat droog, en dus uit.

Weet iemand of ik in aanmerking kom om geld terug te eisen bij @home?

Ik ben echt zwaar woedend!

Verwijderd

Euhm, ja, ff denken hoor....

Volgens mij was het zo:
Indien er herhaaldelijk is geklaagd over een produkt wat niet naar behoren is geleverd (24/7 kabel is beloofd, niet gebeurt dus) Dan mag jij een bedrag overmaken wat in jou ogen goed is. Dus als jij zegt van ik heb 5 dagen geen internet gehad, das 1/6e deel ong. Dus ik betaal maar 5/6 deel, dan klopt het wel +/-. Hang me er niet ana op, maar volgens mij was het zo.....

Succes ermee in ieder geval!

Verwijderd

Hmmm... ze stellen bij mij een "diepgaand" onderzoek in naar hoe het kan dat mijn kabel er elke keer uitklapt, zo vaag interessant probleem :P
Ik heb alleen niks meer van ze gehoord en op mail wordt er niet gereageerd :(
Van de week maar weer eens bellen hoe het met het "diepgaand" onderzoek staat.

Btw ik heb dus Sonera (werken sinds kort samen met upc schijnt het |:()

• dudek
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

dudek

I spy with my little eye

anders ga je d'r gewoon heen met een stel knuppels en sla je ze gewoon net zo lang, totdat jij je geld terugkrijgt :P

als het goed is moet je wel gewoon geld terug kunnen krijgen, maar dat zou ik even navragen bij @home zelf...

Women, you can't live with 'em..... and you can't live with 'em!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb voor noodgevallen altijd nog een extern ISDN adaptertje liggen... Puur voor noodgevallen (e-mail/werk)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Op maandag 22 januari 2001 13:50 schreef Llewella het volgende:
Hmmm... ze stellen bij mij een "diepgaand" onderzoek in naar hoe het kan dat mijn kabel er elke keer uitklapt, zo vaag interessant probleem :P
Ik heb alleen niks meer van ze gehoord en op mail wordt er niet gereageerd :(
Van de week maar weer eens bellen hoe het met het "diepgaand" onderzoek staat.

Btw ik heb dus Sonera (werken sinds kort samen met upc schijnt het |:()
Hmmm.... komt me bekend voor, en als ze de termen diepgaand gaan gebruiken weet je zeker dat ze er niets aan doen. Zo waren ze bij mij (@home) er 7 maanden mee bezig om te kijken of ik wel of niet een ander ip adres kon krijgen... :r

• muts
  • Laatst online: 07-04-2022
http://members.home.nl/gebruikers/

kijk daar eens er staat daar ergens ook een link naar een nieuwsgroep ????

http://members.home.nl/gebruikers/nieuws/storingsmeldingen.html

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 08:47
Wij zijn hier van begin oktober tot begin november (Maastricht) 17 dagen offline geweest. @home beloofde ons een volle maand abbo-geld terug, maar wat blijkt? In Maastricht betaal je via Nutsbedrijven en die stuurden vorige week bericht dat ze ons heel royaal 15 dagen vergoeden en dat zal pas in januari 2002 verrekend worden!:(
Tuurlijk @home gebeld en die beweren dat ze er niets aan kunnen doen:?
Meteen maar WEER eens melding gemaakt van het feit dat de verbinding hier nog altijd enorm klote is (pings van 50 tot4000 en downloads van 900 bits per seconde).
Ze hebben alweer de belofte gedaan om dat te verhelpen:(
Trouwens, als je geen verbinding hebt, rekenen ze alleen WERKdagen als gemiste dagen>:)
Heb ze trouwens wel een mail gestuurd (via hun eigen niet-werkende mailserver) en heb ze gewaarschuwd dat we na deze week juridisch advies gaan vragen en een klacht zullen deponeren bij de Reclame Code Commissie>:)

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 januari 2001 14:17 schreef muts het volgende:
http://members.home.nl/gebruikers/

kijk daar eens er staat daar ergens ook een link naar een nieuwsgroep ????

http://members.home.nl/gebruikers/nieuws/storingsmeldingen.html
Die site ken ik. Maar dat is zo lastig controleren als je modem het niet doet |:(

En nu pas weer toegang via ISDN op werk .. dus nu pas de kans om te checken .. maar uiteraard staat er weer niks over mijn probleem.

Verwijderd

Ik kom niet eens op die site - met m'n modempje - omdat @home er uitligt :(:(:(
Ik bel in met hetnet - iemand anders hetzelfde prob ?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Op maandag 22 januari 2001 15:44 schreef HlpDsK het volgende:
En nu pas weer toegang via ISDN op werk .. dus nu pas de kans om te checken .. maar uiteraard staat er weer niks over mijn probleem.
Meld je aan bij de gebruikersgroep en je ontvangt regelmatig nieuwsbrieven en andere informatie.. De gebruikersgroep geeft in ieder geval WEL info over problemen bij @Home >:)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op maandag 22 januari 2001 13:36 schreef HlpDsK het volgende:

Al sinds Donderdag heb ik absoluut geen signaal op me kabelmodem. Ik, en iedereen bij mij thuis, zitten al die tijd compleet zonder verbinding. Nu terwijl ik dit typ, vanaf werk, ben ik aan het nood-fetchen van 10.000 }:O-blokjes .. want me 1Ghz TBird staat droog, en dus uit.

Weet iemand of ik in aanmerking kom om geld terug te eisen bij @home?

Ik ben echt zwaar woedend!
GET A LIFE :r

Ik vind mezelf al verslaafd, maar een paar dagen kan ik echt wel zonder! (mist het niet te vaak gebeurt).

Ik betaal 300 per maand om te kunnen Surfen (downloaden?...haha laat maar...)

hoor je mij klagen? NEEEEEEEEEEE HOOR!

en dan heb je ook nog eens @home

1 v.d. betere providers
Ze zijn allemaal wel eens down.

Echt jankerts zijn het die kabelaars.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:50

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hoezo nerd?! >:)

ik kan best een paar dagen zonder hoor!

Whatever.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Paar dagen? weekje moet ook nog kunnen :)
en in de zomervakantie een maandje? no problemo! Alleen moet ik ergens in die maand in een keer in de lokale internet café even m'n mail lezen. that's all! :)

• muts
  • Laatst online: 07-04-2022
http://www.essenthome.nl/

Met een kabelaansluiting bij Essent@Home kunt u bovendien 24 uur per dag on line zijn.
U hoeft niet in te bellen en geen telefoontikken te betalen.
Uw telefoonlijn blijft beschikbaar om te bellen of te faxen.

daar heb je voor betaalt dan wil je toch ook 24/7 interneten ????

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 22 januari 2001 23:20 schreef TP70 aka Georgio het volgende:

[..]

Ik vind mezelf al verslaafd, maar een paar dagen kan ik echt wel zonder! (mist het niet te vaak gebeurt).

1 v.d. betere providers

tsss, jaloers ofzo?

Jij was toch diegene die wou verhuizen om kabel te krijgen?!

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/110933

nuff said..

Verwijderd

[..]

1 v.d. betere providers

Hier moet ik toch ff op reageren...
De providers spiegelen je een heel mooi plaatje voor: onbeperkt internetten met hoge snelheden tegen een laag tarief...
Alleen upc het het recht om een slechte naam te hebben via de media schijnt het, terwijl eigenlijk alle kabel-providers hun beloftes niet nakomen...
Ik heb zelf heel veel problemen met sonera...
Stel je voor: je hebt een download die 12 uur duurt (als je eindelijk eens een lekkere snelheid weet te behalen) en je wordt er ineens afgemieterd?

En ik ben zelf ook een keer 6 dagen mijn connectie kwijt geweest...
Kan het makkelijk overleven hoor, maar het gaat om het principe...

Wat ik wel heel vervelend vond is dat we moesten overleggen 2 weken geleden via chat en om het kwartier donderde mijn verbinding weg...
Wil ik ff lekker surfen --> weg verbinding...
Je wilt niet weten hoe frustrerend het is!

Ik heb hele brieven geschreven naar sonera en heb uiteindelijk een nieuwe modem gekregen... Het ging een tijdje goed (naja snelheid was beter maar ik werd vaker van het internet gedonderd) maar de laatste tijd is het weer erg slecht gesteld met zowel de snelheid als de verbinding...
Ik heb een aantal keer echt zitten overwegen om isdn te nemen of gewoon via de telefoon te gaan, maar durf dat toch niet aan ivm de kosten...
Als je via de telefoon zit weet je tenminste waar je aantoe bent, met kabel weet je dat gewoon niet...

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

[..]

1 v.d. betere providers

Men betaald voor die kabel verbinding, dus men mag er van verwachten dat hij werkt. Net als jij verwacht dat je telefoon werkt als je 'm opneemt. Ik denk dat jij ook wel gaat 'zeuren' als jouw telefoonverbinding er een paar dagen uit ligt.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Get A Life ???

Ik betaal 1200 piek per jaar .. en dan geen verbinding??

Ik, en iedereen bij mij thuis, gebruikt e-mail voro zowel prive-gebruik als ook voor werk. Al ik zeg dat ik al eens heb overwogen op ISDN thuis aan te leggen en de kosten daarvoor op @home te verhalen dan overdrijf ik niet. Ik, en meer thuis, lijden nu financiele schade .. mag ik je daar FF op wijzen! :(

En ja ... dit is weer getypt vanaf werk .. thuis = nog steeds morsdood!

Verwijderd

Ik heb zelf ook Home en nooit geen problemen gehad, paar straten verder heeft een maat van mij ook Home maar hij kan niet emailen sinds twee weken, hij heeft uren aan de telefoon gehangen zonder een directe oplossing te krijgen "we zijn ermee bezig" krijg je dan na 2 uur te horen. Ik heb bij hem 2 oude mailservers van Home ingesteld en het werkt voorlopig weer, ik vraag me af waarvoor kan de helpdesk dit niet vertellen ?.

Dit gaat gewoon dezelfde kant op als UPC omdat er gewoon teveel aanmeldingen zijn geweest in het laatste half jaar, de helpdesk en de technische dienst kan het niet aan, dus er komen steeds meer klachten etc, etc. Dus het zal alleen maar slechter worden met Home.

Wat je moet doen is (dit is wettelijk vastgelegd):

- Schrijf een brief naar Home dat je van plan bent om te stoppen met het betalen van abonnementsgeld als de klacht niet opgelost is binnen de termijn die hier voor staat (zie bepalingen van Home)
- Is de klacht niet binnen deze termijn opgelost dan stop je met de betalingen.
- Reserveer dit geld totdat de klachten verholpen zijn.
- Betaal alsnog het abonnementsgeld aan Home verminderd met het bedrag dat je niet van de dienst gebruik hebt kunnen maken.

En HlpDsk aan je berichten te lezen van de afgelopen maanden heb je niks als ellende gehad, dus ik zou maar is aan de bel gaan trekken.

Dennis

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Geplaatst door HlpDsK (Uitsmijter - 10777) - vrijdag 19 januari 2001 15:01

--------------------------------------------------------------------------------
Ik kan al 2 maanden niet goed mailen. Vaak helemaal niet.
En ook is gewoon vaak alles dood. Niet alleen mail, maar heel de verbinding.

Zo ook nu. Sinds gisteren avond, en nu nog .. is de hele verbidning morsdood. Oranje lampjes ipv groen op de modem en alles.
Hmmmm....als het al 2 maanden echt ranzig is, dan heb je wel reden tot klagen (ik heb de nodige URL's moeten volgen om bij dit stukkie txt te komen...volgende keer ff bijzetten?).

Ik dacht dat je pas een week zonder zat.
Ruud heeft ook essent@home in Tilburg, maar die hoor ik nooit klagen (dus ik wist niet dat het zo bagger ging daar) alleen over de mailserver.

Sorry voor mijn reactie duz
Weghalen heeft geen nut, want het is al gekwoot enzo.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Probeer het volgende eens:

* Ga naar in het regelpaneel naar 'netwerk'
* Klik op eigenschappen van de netwerkkaart
* Kies onder 'geavanceerd' voor 'mediatype' (of 'connection type')
* Kiet '10BaseT' i.p.v. autosensing (o.i.d.)

Dit werkte voor mij.

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Dat staat hier al op 10 Mbit.

Beneden werkt het net weer .. maar volgens mij hebben ze me hierboven gewoon een ander IP toebedeeld . .en heeft iemand anders mijn IP!

Waar kan ik in Win2K me IP zien van de DHCP? In Win98 weet ik het wel ..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 januari 2001 18:43 schreef HlpDsK het volgende:
Dat staat hier al op 10 Mbit.

Beneden werkt het net weer .. maar volgens mij hebben ze me hierboven gewoon een ander IP toebedeeld . .en heeft iemand anders mijn IP!

Waar kan ik in Win2K me IP zien van de DHCP? In Win98 weet ik het wel ..
Nevermind .. ik heb me FTP server gestart.. en die laat zien dat ik een compleet ander IP heb!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Tsja.. het blijven in wezen dynamische ip's. Ook al heb je doorgaans altijd dezelfde.

Waarschijnlijk hebben ze de hele handel in jouw regio gereset.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

nee had ik ook!! lamers dat zijn het.... vrijdag gebeld blabla storing blabla zterdag hetzelfde zondag niet eens verbinding met helpdesk....

Maandag krijg ik maar is te horen dat ze andere IP's hebben uitgedeeld in Tilburg omdat die dodo's ze DUBBEL hadden verstrekt :? en dat je daar een brief over gehad zou hebben... Nou weinig kans! Ik ken 1 persoon die zo'n brief kreeg maar zijn adres bleef gelijk.... Toen maar is gevraagd met welk adres ik in hun klanten bestand sta maar ook dat klopte.. Ik weet niet wat ze aan het doen zijn maar op dit moment is het ook BAGGER traag. Mailserver is wel beter trouwens (1 positief punt)

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Opgelost !!!

[ Voor 105% gewijzigd door Lars The 18th op 12-05-2011 01:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net gekeken wat ik nou van de DHCP heb toegewezen gekregen.

Niet alleen heb ik nu ineens zonder vermelding een ander IP, ik heb ook ineens een compleet ander Subnetmasker, een compleet andere Gateway/Router en zelfs m'n 2 DNS servers zijn anders!

Echt absurd!

Verwijderd

jep had ik ook.... dus die gochem rateld dat IP op en zei dat ie dat automatisch zou moeten veranderen. Ja niet dus als je via een Linksys switch/router zit te internetten >:) dus ik da ding aangesloten op me PC (kabel door heel het huis boeit niet zo) en toen werkte het in eens... Maar waarom hadden ze dat vrijdag of zaterdag niet kunnen zeggen?!?!?

• Lars The 18th
  • Niet online
Mijn probleem is opgelost,

Heb gewoon de 220V steker van de kabelmodem
uit het stopcontact gehaald, 15min wachten
dan de steker er weer in en dan meld de
modem zich zelf weer aan en toen waren
alle problemen WEG.

Ik weet niet of dit wel de juiste oplossing
is maar goed ik kan weer internetten !

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 januari 2001 13:24 schreef Lars The 18Th het volgende:
Mijn probleem is opgelost,

Heb gewoon de 220V steker van de kabelmodem
uit het stopcontact gehaald, 15min wachten
dan de steker er weer in en dan meld de
modem zich zelf weer aan en toen waren
alle problemen WEG.

Ik weet niet of dit wel de juiste oplossing
is maar goed ik kan weer internetten !
Dat maakt dus geen ruk uit als je je settings hard op een vast IP hebt staan.

• Lars The 18th
  • Niet online
Opgelost !!

[ Voor 95% gewijzigd door Lars The 18th op 12-05-2011 01:59 ]

Verwijderd

hee Lars, Ik zit ook in Almelo met @home,
en s'ochtends download ik met max 450-500 KBytes/Sec.:):) Hoeveel haal jij s'ochtends ?
Pagina: 1