Word ik gehackt? Of proberen zij dit?

Pagina: 1
Acties:

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-02 21:04
Ik krijg de laatste 3 dagen veel meldingen van mijn firewall dat mijn poorten worden gescand.
Ook zie ik wel eens de melding dat er een exe bestand iets naar buiten wilt sturen (word geblokt)
dit is geen exe bestand van een programma wat ik gebruik oid. Ik zal kijken of ik hier een screen van kan maken als de meling weer komt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c9408bc5827dbaa3f255d81aad1b6cff/thumb.jpg

Wat houd dit in? Probeert iemand in mijn computer te komen?
Wat kan ik hier tegen doen? Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat iemand door de firewall heen komt.

[ Voor 22% gewijzigd door Extera op 11-02-2006 19:08 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd ook met spygate allemaal meldingen.
Nog wel dezelfde IP adressen als er bij jouw in de lijst staan, maar dan op andere poorten.

Ik ben ook wel benieuwd wat dit voorstelt..

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Heeft iedereen wel is last van (jammer genoeg) tegenwoordig. Zolang er bij Severity -> Minor blijft staan zou ik me niet zo druk maken. Gewoon je computer up2date houden met de juiste Service Pack en virusscanners en firewall :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Extera
Is het nuttig er een 2e firewall bij te installeren?

Black Ice ofzo?

ik weet wel wat het normaal is als je zulk soort meldingen krijgt, maar de laaste dagen krijg ik ze achter elkaar.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 09:47
je kunt uitzoeken van welke provider dit komt, en een mailtje sturen naar abuse@provider.***
maar ik denk niet dat er echt veel aan gedaan zal worden.

• mavaros
  • Laatst online: 11:14
Hoi,

Wat mij opvalt is dat er bij mij idd ook veel portscans voorkomen, en dezelfde van 61.xxxx en 221.xxxx
komen bij mij ook voor. (uit plaatje boven)

[ Voor 3% gewijzigd door mavaros op 11-02-2006 19:18 ]

Verwijderd

sygate wordt toch niet meer doorontwikkelt?

• Extera
tractert <ip> zegt bij verschillende ip's eerst New York, daarna een andere stad, daarna china, daarna 7 verschillende ip's

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01-2025

WoBaDijk

Aapje

Volgens mij is een scan niet zo erg. Dit kijkt of er porten open staan in je firewall waar ze door in je computer kunnen. Puur kijken dus.

Als er een port open staat (en het zijn hackers) is gaan ze daar aanvallen op uitvoeren, maar ik denk dat je firewall dat wel aangeeft als het zover komt.

Als het echt hackers zijn, zal het waarschijnlijk gaan om je PC als leech server te gebruiken. Dan gooien ze een heleboel troep op je PC, zoals films, games enz. Ook even je schijfruimte in de gaten houden dus.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01-2025

WoBaDijk

Aapje

Byte_Me schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:16:
je kunt uitzoeken van welke provider dit komt, en een mailtje sturen naar abuse@provider.***
maar ik denk niet dat er echt veel aan gedaan zal worden.
Mailtje heeft waarschijnlijk niet echt zin, omdat als het hackers zijn er vaak vanaf een al gehackte server gescant wordt.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 08:42
De grootste kans is gewoon dat het een virus is op hun computers. Niets om je druk om te maken dus.

Het is trouwens overwegend niet handig om twee firewalls te installeren op 1 pc.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoals ie zelf al aangeeft in de 'Severity' kolom is het geen grote bedreiging. Gewoon laten gaan dus. Als programma's op jouw PC die jij niet kent verbindingen proberen te leggen dan is het trouwens al te laat ;) of het is gewoon de auto-update functie van e.o.a. programma

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Extera schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:15:
Is het nuttig er een 2e firewall bij te installeren?
nee, niet nuttig, als iets geblocked is, dan heeft een eventuele tweede, of geen nut, of die gaat de eerste firewall tegenwerken ;)
ik weet wel wat het normaal is als je zulk soort meldingen krijgt, maar de laaste dagen krijg ik ze achter elkaar.
gewoon negeren, en wellicht instellen om het niet meer te loggen, heeft weinig nut ;) Immers, als die firewall het blocked is het goed :Y)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Sommige P2P programma's scannen ranges IP adressen af om te 'kijken' of ze een peer kunnen vinden. Niet druk over maken. Zolang jij geen kwetsbare services achter die UDP poorten draait is er niks aan de hand.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Als je een router met NAT gebruikt hou je al een zooi buiten, daarnaast een personal firewall voor de laatste restjes, en om de uitgaande verbindingen te kunnen bekijken . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Extera
Henk007 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 20:46:
Sommige P2P programma's scannen ranges IP adressen af om te 'kijken' of ze een peer kunnen vinden. Niet druk over maken. Zolang jij geen kwetsbare services achter die UDP poorten draait is er niks aan de hand.
P2P gebruik ik niet......

na alles te hebben gelezen hier denk ik niet dat ik me zorgen hoef te maken.
bedankt voor alle reactie's, mocht het erger worden kan ik altijd dit topic weer omhoog kicken.

Thanks!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Extera schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:25:
[...]

P2P gebruik ik niet......

na alles te hebben gelezen hier denk ik niet dat ik me zorgen hoef te maken.
bedankt voor alle reactie's, mocht het erger worden kan ik altijd dit topic weer omhoog kicken.

Thanks!
Ik heb mijn router opnieuw laten aanmelden bij mijn ISP.
Zodoende heb ik weer een nieuw IP adres, en ben ik van dit (storend) probleem af.
Je zou dit ook kunnen doen..

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

matinez schreef op maandag 13 februari 2006 @ 09:13:
Ik heb mijn router opnieuw laten aanmelden bij mijn ISP.
Zodoende heb ik weer een nieuw IP adres,
niet elke ISP geeft dynamische IP's ;)
en ben ik van dit (storend) probleem af.
Je zou dit ook kunnen doen..
ehm, je maakt er zelf een "storend" probleem van, als je gewoon je firewall goed configureerd heb je er geen last van ;)
Daarnaast, wordt bijna elke IP range wel geportscanned, doe je niks tegen.
Pagina: 1