[XP Pro] - Windows Versnellen.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.781 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DePhille
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-02 16:41
Hoi,

Ik hoop dat deze topic niet word bekogeld met "Gebruik Google" tips of enige andere zooi, ik heb al een tijdje lopen zoeken om mijn Windows XP te versnellen maar het lukt me compleet niet.

Ik heb een redelijk snelle computer (1GB RAM, AMD64 3500+, 80GB HDD) en in het begin draaide die enorm snel (tegonover nu in ieder geval). Het probkleem is dat hij niet traag is maar 'lui'. Als ik een programma probeer te openen doet de CPU niets , na een 30tal seconden begint hij te werken en krijg ik alles ineens. Nog een symptoom is dat hij gewoon traag is , als ik programma's open duurt dat een eeuwigheid in vergelijking met vroeger.

Omdat dit een zeer algemene vraag is ga ik zoveel mogelijk beschrijven hoe mijn 'besmeurde' windows eruitziet:
Ik gebruik één virusscanner: AVG Free , geen firewall. Ik heb eens met schijfopruiming enkele opties geselecteerd die de computer vertragen (Oude bestanden comprimeren bv.) , hoe kan ik die opties ongedaan maken? (Ik weet hoe ik één voor één de bestanden kan decomprimeren maar dat duurt jaren). Zijn er misschien programmaatjes (Goede , als ik op google zoek zijn dat altijd over-geadverteerde programmas) die Windows opschonen?

Een ele hoop vragen maar ik wil niet opnieuw windows installeren, gewoon proper kan ook.
Als je meer informatie wilt vraag er dan naar en ik paste het wel.
Nogmaals mijn excuses voor het algemene topic maar niets heeft me tot nu toe doen versnellen.

Alvast bedankt,
DePhille

• TheZeroorez
  • Niet online
Probeer zo min mogelijk running processes te hebben, clean je registry enzo eens met CrapCleaner (beter bekend als CCleaner) doe nog eens een schijfopruiming zoals je al gezegd hebt, en defragmenteer eens, misschien wel met Diskeeper Lite.

Dit zal je pc al wat minder 'lui' maken...

edit:
Dat van hierboven is denk ik ook wel aardig ja, ik zal het zelf ook eens proberen, kijken of het nog veel gaat schelen..

[ Voor 21% gewijzigd door TheZeroorez op 11-02-2006 19:14 ]

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 16:59

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Rechtermuisknop op de betreffende schijf, compresseren vinkje aan, nadat die klaar is vinkje uit ;]
Zodra de pc daarmee klaar is het register eens opschonen met een tool zoals regsupreme en daarna maar een defrag en dan moet je al een heel eind komen. (draai ook in veilige modus bijv hijackthis om evt spyware uit te sluiten)

alternativ

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sow.

Daar staan echt dingen tussen die ik echt niet zou willen aanraden met een XP doos.

Weest Optimistisch voorzichtig met al die tips.

Dat is bedoeld voor Windows 98.

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 11-02-2006 20:18 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Alternativ schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:14:
Rechtermuisknop op de betreffende schijf, compresseren vinkje aan, nadat die klaar is vinkje uit ;]
Vinkje aan, dan vinkje uit gaat nog al veel tijd in beslag nemen ben ik bang (enkele uren) :X Makkelijker is via start > uitvoeren > cmd > compact /u /s /i c:\*

Compact heeft de volgende opties:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
C:\>compact /?
Displays or alters the compression of files on NTFS partitions.

COMPACT [/C | /U] [/S[:dir]] [/A] [/I] [/F] [/Q] [filename [...]]

/C        Compresses the specified files.  Directories will be marked
            so that files added afterward will be compressed.
  /U        Uncompresses the specified files.  Directories will be marked
            so that files added afterward will not be compressed.
  /S        Performs the specified operation on files in the given
            directory and all subdirectories.  Default "dir" is the
            current directory.
  /A        Displays files with the hidden or system attributes.  These
            files are omitted by default.
  /I        Continues performing the specified operation even after errors
            have occurred.  By default, COMPACT stops when an error is
            encountered.
  /F        Forces the compress operation on all specified files, even
            those which are already compressed.  Already-compressed files
            are skipped by default.
  /Q        Reports only the most essential information.
  filename  Specifies a pattern, file, or directory.

Used without parameters, COMPACT displays the compression state of
  the current directory and any files it contains. You may use multiple
  filenames and wildcards.  You must put spaces between multiple
  parameters.

Echter: je pc heeft een dusdanig krachtige processor dat dit zeer hoogst waarschijnlijk niet gaat uitmaken.
Zodra de pc daarmee klaar is het register eens opschonen met een tool zoals regsupreme ...
Een paar maanden geleden heeft c't onderzocht of dit daadwerkelijk nuttig was. Uiteindelijk bleek het eigenlijk helemaal niets uit te maken en in sommige gevallen zelfs het systeem trager te maken. Registersettings worden namelijk niet geladen tot ze nodig zijn, dus een groter register maakt niet uit voor je performance, waar het weghalen van nodige settings wel degelijk de boel trager kan maken.
... en daarna maar een defrag en dan moet je al een heel eind komen. (draai ook in veilige modus bijv hijackthis om evt spyware uit te sluiten)
Defragmentatie zou goed kunnen helpen. Ook moet je eens kijken wat voor programma's er allemaal gestart worden tijdens het booten van Windows m.b.v. start > uitvoeren > msconfig :)

Het is trouwens ook niet handig om het programma BootVis van Microsoft te draaien. Deze is namelijk ontwikkeld voor Windows XP zonder Service Pack 2. MS ondersteund het ook niet meer en het is ook niet meer op hun site te vinden :)

[ Voor 8% gewijzigd door the_shadow op 11-02-2006 20:53 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-03 12:27

tweakraiser

I have such sites to show you

De tips hierboven zijn wel de meest gangbare idd, verwijder ook eens je temp. bestanden in: C:\Documents and Settings\jou gebruikersnaam\Local Settings. Let wel op dat je verborgen bestanden worden weergegeven. (menu extra>map opties> tabblad weergave.
In configuratiescherm> systeem beheer onder Services kun je veel uitschakelen, let wel op wat je uitschakeld.

Je kunt ook proberen je Cpu eens wat te overclocken. Er is hier op GoT genoeg informatie over te vinden. ik heb zelf ook een 3500+ die draait op 2430Mhz. Dat maakt erg veel uit!

Strava | Webdesign

Verwijderd

Het spijt me dat ik wat roet in je dineetje ga gooien, maar jij zult heel erg gebaat zijn bij een verse installatie.

Schaf ten eerste een degelijke virusscanner aan. Nod32 en Kaspersky bijvoorbeeld doen het stukke beter.

Zonder firewall (inclusief de Windows packetblocker) en met standaard surfgedrag in IE zit je PC zo vol met meuk die je liever kwijt bent dan rijk.
Gebruik in dat geval als eerste een andere browser of zet IE op streng. Dat doe je zo:
Alle sites zijn standaard restricted. Active scripting en die zooi meer staan dan op uit.
De Trusted Zone wordt aangepast naar middelniveau. Dit betreffen alleen de door jouw toegevoegde sites die te vertrouwen zijn (telebankieren, de homepage van je ISP, dit forum :) ) Heb een gezonde dosis wantrouwen.

Installeer niet meer dan je nodig hebt. Als je een nieuw nog onbekend softwarepakket wilt installeren maak dan vooraf een herstelpunt aan zodat je altijd terug kan als het niet bevalt.

Dat je PC up to date zal zijn geloof ik meteen.

Welcome in a world called Windows ;)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 21:09:
Het spijt me dat ik wat roet in je dineetje ga gooien, maar jij zult heel erg gebaat zijn bij een verse installatie.

Schaf ten eerste een degelijke virusscanner aan. Nod32 en Kaspersky bijvoorbeeld doen het stukke beter.

Zonder firewall (inclusief de Windows packetblocker) en met standaard surfgedrag in IE zit je PC zo vol met meuk die je liever kwijt bent dan rijk.
Gebruik in dat geval als eerste een andere browser of zet IE op streng. Dat doe je zo:
Alle sites zijn standaard restricted. Active scripting en die zooi meer staan dan op uit.
De Trusted Zone wordt aangepast naar middelniveau. Dit betreffen alleen de door jouw toegevoegde sites die te vertrouwen zijn (telebankieren, de homepage van je ISP, dit forum :) ) Heb een gezonde dosis wantrouwen.

Installeer niet meer dan je nodig hebt. Als je een nieuw nog onbekend softwarepakket wilt installeren maak dan vooraf een herstelpunt aan zodat je altijd terug kan als het niet bevalt.

Dat je PC up to date zal zijn geloof ik meteen.

Welcome in a world called Windows ;)
't is helemaal niet gezegd dat het probleem van TS te wijten is aan spyware of virussen ;)
Daarnaast ben ik het niet met je eens om AVG af te kraken; ik vind het net een prima programma! Qua herkenning ed scoort het ook goed, dus waarom niet?

En ik ben van mening dat een cleane install zeker de problemen oplost, maar niet altijd de beste oplossing is ;)
Ik denk dat TS eerst op zoek moet naar de bron van de "vertraging"; diskperformance, cpu-usage, RAM? Welke processen veroorzaken dit? Gewoon taskmanager opstarten en je ogen de kost geven ;)
Mocht het idd blijken dat het gaat om een virus of spyware; is een keertje Hitman Pro runnen vaak ook al voldoende :)

Verwijderd

the_shadow schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 20:50:

Het is trouwens ook niet handig om het programma BootVis van Microsoft te draaien. Deze is namelijk ontwikkeld voor Windows XP zonder Service Pack 2. MS ondersteund het ook niet meer en het is ook niet meer op hun site te vinden :)
Waarom is dat niet handig?

http://support.microsoft.com/kb/811113/en-us ff ctrl-f op bootvis voor de niet-firefox gebruiker en je zult zien dat ze het nog steeds supporten alleen op een 1 of andere manier niet meer ter download aanbieden.

Overigens is bootvis voornamelijk bedoeld als analyzetool.

Verwijderd

zou de schijf ff defraggen
je register ff opschonen .
kijken wat er in je opstartmenu staat
de onnodige zut er tussen uitvissen

nieuwe installatie zou ik vooralsnog afraden
en als een laatste redmiddel gebruiken .
eerst ff kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn

en die avg free .tja .tis maar wat je lekker vind werken ;)

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Als hij 30 seconden niks doet zou ik in die tijd maar eens kijken met filemon en regmon wat hij op dat moment aan het doen is. Een corrupte registersleutel of een bestand. het kan allemaal en kun je ook werkelijk zien wat hij aan het doen is misschien ook nog wel een hardwarematigprobleem of een driver.
Ik noem maar wat maar ga op onderzoek uit :)

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik met msconfig alle programma's die bij het opstarten worden geladen eens een keer uitzetten. Alleen de programma's dus, niet de andere zaken, want dan krijg je problemen.

Vervolgens opnieuw opstarten, en als hij dan niet veel sneller is heb je pas echt een probleem en wordt het nog een moeilijke zoektocht. Als hij echter wèl sneller is kun je kijken welk niet geladen programma de vertragingen veroorzaakt door ze één voor één in msconfig weer aan te vinken en opnieuw op te starten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 21:40 ]

Verwijderd

Jouw problemen zijn niks vergeleken waar ik laatst werd geconfronteerd..

AMD 2000+ 512 mb Nf2 Ultra...

16 min en 43 sec voordat windows was op gestart...
4 min en 36 sec voordat IEplorer.exe was opgestart...

De beste oplossing is gewoon... alles wegflikkeren en vervolgens een "image" maken...
Om niet alles weg te laten flikkeren,

Ik gebruik de volgende proggies...

Anti-Vir
CCleaner
Hitman pro (geen anti-virus of shareware)
NTREGop
Perfectdisk
en Macecraft Soft (Jv Powertools)

Ohja en je dll-tjes opruimen + opstartproggies wissen.

Als dit alles niet werkt... ligt het aan je hardware :P

Verwijderd

De beste oplossing is nog altijd een beetje opletten met wat voor troep je installeert :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 21:52:
De beste oplossing is nog altijd een beetje opletten met wat voor troep je installeert :/
Voorkomen is beter dan genezen idd, maar dat schijnt voor de meeste gebruikers toch een zeer moeilijke opgave te zijn. En da's helemaal niet zo gek ook: als je bijvoorbeeld iets relatief onschuldigs als Winamp installeert, dan krijg je daar, als je de standaard installatieopties accepteert, meteen een hele hoop overbodige reut bij. Helaas geldt dat voor heel veel software tegenwoordig.

• DePhille
Bedankt allemaal voor jullie reacties tot zover :)

Enkele dingen uit de weg helpen: De computer opnieuw installeren duurt langer dan hem schoonmaken (alles terug installeren , terugvinden , backuppen , ...). Ook is het bijlange niet onmogelijk om Windows op te schonen dat hij bijna evn goed loopt als een verse PC. Ik heb dit al vaker gedaan maar nu is het wel extreem , ik loop al bijna twee jaar met deze windows zonder te herinstalleren.

Ook ben ik niet dom, ik weet best wat ik download en installeer ;). Het probleem is dat er altijd kleine errors zijn in programmas die de windows bevuilen, na een tijdje hoopt zich dat op met andere factoren en krijg je een trage PC.

Wat ik tot nu toe al heb gedaan:
-CCleaner laten lopen. (Heeft toch wel een hele hoop gevonden rond de 3GB en de log was echt heel lang)
-Hijackthis logje opgemaakt (scroll naar beneden).
-Straks laat ik de PC s'nachts lopen om de HD te defragmenteren.
-Momenteel is de PC bezig met de COMPACT functie.

HijackThis Log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 23:17:02, on 11/02/2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Keyboard\KEMailKb\KEMailKb.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
C:\Program Files\ANYCOM\Blue USB-200-250\BTTray.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Program Files\ANYCOM\Blue USB-200-250\bin\btwdins.exe
C:\Program Files\BWMeter\Service.exe
C:\Program Files\BWMeter\BWMeter.exe
C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
C:\PROGRA~1\ANYCOM\BLUEUS~1\BTSTAC~1.EXE
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
C:\WINDOWS\system32\compact.exe
C:\Program Files\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.be/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Internet Explorer Web Content Catcher  - {FFF4E223-7019-4ce7-BE03-D7D3C8CCE884} - C:\Program Files\DNS\Catcher.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime
O4 - HKLM\..\Run: [KEMailKb] C:\Keyboard\KEMailKb\KEMailKb.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: ATI CATALYST System Tray.lnk = C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O8 - Extra context menu item: Verzenden naar &Bluetooth - C:\Program Files\ANYCOM\Blue USB-200-250\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\ANYCOM\Blue USB-200-250\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\ANYCOM\Blue USB-200-250\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1125741041671
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\ANYCOM\Blue USB-200-250\bin\btwdins.exe
O23 - Service: BWMeter - Unknown owner - C:\Program Files\BWMeter\Service.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe

Grtz , DePhille

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:04

Angeloonie

Cheeseburger Addict

DePhille schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 23:17:

code:
1
2

Grtz , DePhille
Die twee kan je alvast uitzetten via Run > msconfig > Startup en dan die 2 uitvinken.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 15:19

gjs

Scoobydoobydoo

Heb je toevallig nog niet een permante drivemapping aanstaan naar een share die niet bereikbaar is, daar wordt het ook ape traag van...

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• DePhille
Die twee had ik al uit de lijst verwijderd , toch bedankt.

Met die drives: Bedoel je zo'n drive die linkt naar een drive op een andere PC via LAN? Als dat zo is heb ik dat niet of nooit gehad. Mijn vader had er zo'n 5 of 6 op zijn laptop v/h werk en die duurde ong. 15min om op te starten , eenmaal op het LAN was dat maar 1min ofzo :)

Ben eens benieuwd hoe de PC morgenvroeg zal lopen nadit ik hem gedefragmenteerd heb :)
EDIT: Het Compact dingetje is klaar, 22000 bestanden gedecomprimeerd.

Grtz , DePhille

[ Voor 28% gewijzigd door DePhille op 11-02-2006 23:44 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 11:29

Jimbolino

troep.com

een trage windows proberen sneller te maken, is als een zinkende boot proberen varende te houden...

Windows is (in tegenstelling tot linux) te ondoorzichtig om goed inzicht te krijgen in welke processen er bij het opstarten geladen worden.
Je hebt onder andere "device" drivers. Je hebt shell extensions die laden met explorer. Je hebt shared files, dlls.

Dan heb je natuurlijk nog het register, wat sinds je windows installatie waarschijnlijk 10 of 20 maal groter is geworden. Met tooltjes kun je als je geluk hebt hier 1% vanaf halen (niet echt de moeite waard dus).

Mijn advies is duidelijk: REINSTALL WINDOWS

---
Als je hier nu echt niet de mogelijkheid/tijd voor hebt, dan heb ik nog wel wat advies:

- Gooi alles uit je HKCU+HKLM\..\Run + Startmenu\opstarten
- Snuffel eens rond in device manager -> show hidden devices -> non plug and play devices (dit zijn de device drivers die bij opstarten laden)
- Vervang acrobat reader door Foxit
- Om het register en je pagefile te defragmenteren: Pagedefrag
- Defrag je hdd met een tooltje dat rekening houdt met welke files het meeste gebruikt worden (O&O defrag, norton speeddisk, diskkeeper) niet defragmenteren met dat programma wat bij windows zelf zit, daar wordt je pc alleen maar langzamer van (90% van de gevallen)
- Maak partities en zet je swap op een aparte partitie (liefst op een aparte schijf.
- Koop een snellere hdd.

suc6 ermee

[ Voor 6% gewijzigd door Jimbolino op 11-02-2006 23:43 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In 1 woord: "HitmanPro"

Download, installeer en draai en waarschijnlijk zijn de problemen verholpen ;)

Verwijderd

Jimbolino schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 23:42:
- Defrag je hdd met een tooltje dat rekening houdt met welke files het meeste gebruikt worden (O&O defrag, norton speeddisk, diskkeeper) niet defragmenteren met dat programma wat bij windows zelf zit, daar wordt je pc alleen maar langzamer van (90% van de gevallen)
Defragmenteren is in 99% van de gevallen sowieso grote onzin voor een desktop, maakt niet uit met welk programma. De illusie dat dat een significante versnelling op zou leveren stamt nog uit de tijd dat HD's 40MB groot en supertraag waren. En zelfs toen hielp het al nauwelijks.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Oeee, een log file :P

Als dit een log van mijn pc was, dan had ik de volgende dingen uitgezet. Hoe precies komt zo, hieronder staat slechts het doel. Alles van ANYCOM zou ik proberen uit te zetten en kijken of je het echt nodig hebt voor bluetooth. Ik gok erop van niet. Wat moet je trouwens met een google toolbar in firefox? Gewoon wegflikkeren die handel met de uninstaller en lekker FireFox en / of Opera gaan gebruiken. Dit moet dus uiteindelijk niet meer te vinden zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Running processes:
C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Keyboard\KEMailKb\KEMailKb.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
C:\Program Files\ANYCOM\Blue USB-200-250\BTTray.exe
C:\Program Files\ANYCOM\Blue USB-200-250\bin\btwdins.exe
C:\Program Files\BWMeter\Service.exe
C:\Program Files\BWMeter\BWMeter.exe
C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
C:\PROGRA~1\ANYCOM\BLUEUS~1\BTSTAC~1.EXE

Hier beginnen we met wat rommel met hijackthis verwijderen:
code:
1
2
3
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Internet Explorer Web Content Catcher  - {FFF4E223-7019-4ce7-BE03-D7D3C8CCE884} - C:\Program Files\DNS\Catcher.dll

Volgende uitzetten met start -> run -> msconfig -> startup (handig, kan je later weer aanvinken mocht je ze toch missen).
code:
1
2
3
4
5
6
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime
O4 - HKLM\..\Run: [KEMailKb] C:\Keyboard\KEMailKb\KEMailKb.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: ATI CATALYST System Tray.lnk = C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe

Zo, dat scheelt alvast 3 minuten opstarten.

Nog wat rommel met hijackthis verwijderen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\ANYCOM\Blue USB-200-250\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\ANYCOM\Blue USB-200-250\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)

Ik kan mij onmogelijk voorstellen dat je iets van bovenstaande nodig hebt, behalve dan die ANYCOM menuitem. Als je die knop niet gebruikt -> wegflikkeren.

Dit met start->run->msconfig->services uitvinken:
code:
1
2
3
4
5
6
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: BWMeter - Unknown owner - C:\Program Files\BWMeter\Service.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe

Verder kun je nog heel wat services uitgooien door start ->run -> services.msc te bekijken en uit te vinken wat je toch niet gebruikt. Uiteraard geldt: mocht je iets missen, dan kun je het later weer aanzetten.
• Help and support bijvoorbeeld,
• Restore service,
• clipbook,
• dns server,
• ipsec server,
• tcp/ip netbios helper,
• winhttp webproxy,
• telephony,
• task scheduler
• en als je zelf ip's gaat toewijzen dhcp server.
Hier staat een uitgebreide tweak guide voor de services. Altijd handig :).

Nu de look and feel nog wat sneller maken:
Start -> settings -> control panel -> system -> advanced -> performance -> settings -> custom ->
Alles uitvinken, behalve dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/performance.png

Regcleaners doe ik niet aan, aangezien ze niet helpen (behalve bij extreme spyware, maar die heb ik nooit). Search and destroy en Microsoft Antispyware gebruik ik voor de spyware verwijding bij andere pc's. Ik heb zelf nooit last van spyware. Defragmenteren heeft bij mij nauwelijks nut en doe het bijna nooit (1x per jaar oid). Ook niet als ik het met exotische software doe (beste defragmenter schijnt O&O te zijn).

Ik draai zelf geen overbodige troep. Zelfs geen virusscanner of firewall. Beetje nutteloos als je Opera en Thunderbird gebruikt, je e-mail al door de provider wordt gescanned en je een router hebt met nat 'firewall' (vrij standaard tegenwoordig). Ik heb wel een virusscanner geinstalleerd, voor als ik dubieuze of verdachte dingen download en wil scannen. Min pc start in 16~17 seconden op (15 sec na hibernate :P) en de taskmanager ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/x64_geheugen.png

[ Voor 10% gewijzigd door dr snuggles op 12-02-2006 00:06 ]

• DePhille
Ben momenteel Diskkeeper a/h downloaden en installeren.
Helaas ben ik er van overtuigd dat morgenvroeg mijn PC weer optimaal draait, en dat hij terug tegen een verse indows op kan. Dit slechts in 3uur intensief werken (Opnieuw installeren duurt dagen: backups maken , herinstalleren , alles terugvinden , upgraden , downloaden, installeren, ...).

Ik ben er ook van overtuigd dat het geen virus of trojan is. Ik heb genoeg bescherming tegen virussen met adAware , Spybot en AVG. Momenteel heb ik nog maar één virus gehad dat daar door geraakt is (Door domweg een verkeerde .exe aan te klikken in BearShare) , toch browse ik zeer gevaarlijk op IE.

EDIT: Tijdens het schrijven van dit topic zijn de twee replies boven dit geschreven. Ik heb enkele van de services en apps op startup verwijderd en enkele niet (Bleutooth , googlebar(voor IE), ...) , dingen die ik gebruik. Zeer bedankt want dit versneld wel een pakje denk ik , vooral die ATI Controlcenter.

Bedankt voor al jullie reacties tot zover, Ik ga slapen en ik laat hem defragmenteren. Morgen laat ik jullie weten of alles weer goed is.

Grtz , DePhille

[ Voor 17% gewijzigd door DePhille op 12-02-2006 00:15 ]

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Laukui schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 23:51:
In 1 woord: "HitmanPro"

Download, installeer en draai en waarschijnlijk zijn de problemen verholpen ;)
of je pc wordt nog trager, omdat ie allemaal leuke software installeerd en deze erop laat staan. Of mcafee gooit je servu.exe en je mirc.exe weg.

Nee, HitmanPro is voor luie mensen, die in een paar muisklikken hun pc weer popup-vrij willen maken. Niet voor tweakers die de maximale snelheid uit hun systeem willen halen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 23:59:
[...]

Defragmenteren is in 99% van de gevallen sowieso grote onzin voor een desktop, maakt niet uit met welk programma. De illusie dat dat een significante versnelling op zou leveren stamt nog uit de tijd dat HD's 40MB groot en supertraag waren. En zelfs toen hielp het al nauwelijks.
Heel mooi gezegd, maar geen gelijk :)

Ik heb een 160GB maanden gebruikt voor als download schijf en om te quickparren / Uitpakken. Na echt serieus een lange tijd vondt ik 'm aanzienlijk trager worden met uitpakken. Ik ging es kijken met diskeeper en voerde er een defrag mee uit, en ja hoor, weer terug op de oude snelheid :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 00:01:
[...]

Heel mooi gezegd, maar geen gelijk :)

Ik heb een 160GB maanden gebruikt voor als download schijf en om te quickparren / Uitpakken. Na echt serieus een lange tijd vondt ik 'm aanzienlijk trager worden met uitpakken. Ik ging es kijken met diskeeper en voerde er een defrag mee uit, en ja hoor, weer terug op de oude snelheid :)
Goed, jij je zin. Met zeer HD-intensieve acties zoals het schrijven en/of lezen van heel veel bestanden zul je misschien wel verschil merken als je HD erg gefragmenteerd was (alleen moet je dat ook niet overdrijven). Da's dan die 100 - 99 = 1% waar ik het over had. Maar voor de problemen die de TS beschrijft maakt het echt keine flaus aus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 00:10 ]

Verwijderd

DePhille schreef op zondag 12 februari 2006 @ 00:01:
Ben momenteel Diskkeeper a/h downloaden en installeren.
Helaas ben ik er van overtuigd dat morgenvroeg mijn PC weer optimaal draait, en dat hij terug tegen een verse indows op kan. Dit slechts in 3uur intensief werken (Opnieuw installeren duurt dagen: backups maken , herinstalleren , alles terugvinden , upgraden , downloaden, installeren, ...).
Mwah, een totale herinstallatie lukt me wel in 3 uur.

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Raar dat niemand dit heeft aangehaald, maar ooit had ik iets gelijkaardigs. Als ik onder taakbeheer keek gebruikte explorer.exe 99% van mijn cpu waardoor dus alles supertraag ging, dit was gemakkelijk te verhelpen door gwn explorer.exe te beëingdigen en dan opnieuw te starten, en ging weer even snel als vroeger. Ik weet niet of dit is wat jij ook hebt, maar je zal zowiezo eens moeten kijken voor een clean install.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je geeft een boel dingen aan die "maar even uit moeten" en dat doe je redelijk rucksichtlos.
Misschien wil TS wel zijn bluetooth devices kunnen managen nietwaar?

Adobe IE plugin en andere BHO's kan je met SP2 in IE ook rechtstreeks uitschakelen, geen andere tools voor nodig.

Verder zet ik graag wat kanttekeningen bij je services:
clipbook staat default uit met SP2.
DNS Server heb je niet met XP.
IPsec draait standaard manual, en heeft nog wat andere nevenfuncties (wireless encryption)

En vind ik ook dat je in ieder geval wel zo eerlijk moet zijn je user processes ook in je taskmanager weer te geven.
(ja, dat vinkje onderaan ja.).

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 12-02-2006 00:54 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Defragmenteren helpt wel! Alleen soms helpt het meer soms helpt helemaal niet.

In mijn geval scheelt het 2 balkjes (van de 6) tijdens het opstarten.
Bij mijn neef scheelt het 3 balkjes (van de 4) tijdens het opstarten.

Ik zou gewoon zeggen... alles op nieuw installeren, daarna meteen een "image" maken. Als hij traag draait terugzetten of elke keer een "fake" partitie laten gebruiken. '

@WWilem... jij doet wel erg extreem...

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 01:01:
Defragmenteren helpt wel! Alleen soms helpt het meer soms helpt helemaal niet.

In mijn geval scheelt het 2 balkjes (van de 6) tijdens het opstarten.
Bij mijn neef scheelt het 3 balkjes (van de 4) tijdens het opstarten.

Ik zou gewoon zeggen... alles op nieuw installeren, daarna meteen een "image" maken. Als hij traag draait terugzetten of elke keer een "fake" partitie laten gebruiken. '

balkjes bij het opstarten?
wat voor windows heb jij dan?

even logisch nadenken over defragmenteren laat al snel zien dat het eigenlijk niet nodig is voor op je systeemschijf:
Je installeert je windows, daarna installeer je je programmas.
Nu gebruik je je computer een jaar, en verrek. Je windows en je programmas staan nog steeds vooraan, op het snelle stukje van je hdd. Zonder dat ze gefragmenteerd raken.
(ok er zijn ook nog updates, maar als je je systeemschijf klein houdt (10% van je totale hdd) dan staan alle bestanden zo dicht bij elkaar dat je bijna geen seek-times hebt.

@lizm: "videobewerken" is idd een ander verhaal ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jimbolino op 12-02-2006 03:54 ]

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

BackSlash32 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 00:50:
[...]
En vind ik ook dat je in ieder geval wel zo eerlijk moet zijn je user processes ook in je taskmanager weer te geven.
(ja, dat vinkje onderaan ja.).
explorer.exe is een userproces hoor, dat vinkje is alleen maar voor als er meerdere users op het systeem tegelijk zijn ingelogd...

• DePhille
PC opnieuw opgestart na de defragmentatie en dergelijke, ik heb nog altijd twaalf balkjes nodig om op te starten , maar dat kan zijn omdat ik twee schermen heb aangesloten en hij dus twee desktops moet laden (met allebij veel icoontjes e.d.).
Hij loopt in ieder geval al een pak sneller , hij is niet meer 'lui' en 'Deze Computer" en IE flitsen tevoorschijn zonder te wachten.

Bedankt voor jullie help , als jullie nog tips hebben mogen die blijven komen :)

Grtz , DePhille

• dr snuggles
  • Niet online
BackSlash32 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 00:50:
Je geeft een boel dingen aan die "maar even uit moeten" en dat doe je redelijk rucksichtlos.
Misschien wil TS wel zijn bluetooth devices kunnen managen nietwaar?
Ik begrijp dat het rucksichtlos lijkt. Maar alles kan gewoon zonder problemen uit, behalve eventueel de bluetooth software. De bluetooth software heb ik aan het begin van m'n post genoemd dat de TS daar zelf even naar moet kijken. Ik persoonlijk zou via msconfig de processen voor dit device uitzetten en kijken of het nog werkt. Waarschijnlijk wel, omdat XP zelf ook zonder 3rd party programma's een blauwtand verbinding op kan zetten. Ik probeer dat soort dingen altijd. Als je het toch nodig hebt, kun je het altijd weer aanvinken, niks aan de hand.
Adobe IE plugin en andere BHO's kan je met SP2 in IE ook rechtstreeks uitschakelen, geen andere tools voor nodig.
Tsjah, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Verder zet ik graag wat kanttekeningen bij je services:
clipbook staat default uit met SP2.
DNS Server heb je niet met XP.
IPsec draait standaard manual, en heeft nog wat andere nevenfuncties (wireless encryption)
Met DNS server bedoel ik dns client, die kan uit. Ipsec draait standaard automatisch. Bij mij iig wel. IPsec heb je maar heel zelden nodig (vooral bijzondere vormen van encryptie via VPN, wireless encryptie, domeinen). Bij 90% van de gebruikers kan die uit. Nogmaals, als iets niet meer werkt zet je het weer aan. Met die link die ik gaf kun je bovendien alles veel gedetailleerder zien voor elke service. Je computer sterft niet af als je iets fout doet ;).
En vind ik ook dat je in ieder geval wel zo eerlijk moet zijn je user processes ook in je taskmanager weer te geven. (ja, dat vinkje onderaan ja.).
Dat heeft Jimbolino al beantwoord voor mij :).
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 01:01:
Tjsah wat jij wil. Een jaar lang 2x per dag rommel opstarten waardoor je pc 1,5 minuut langer bezig is kost je 2x1,5*365 = 1095 minuten = 18.25 uur = halve werkweek minder vrije tijd.

Jij bent al blij als een laadbalkje zoals jij dat noemt, nog maar 4x heen en weer gaat ipv 6. Bij mij duurt het laden van het scherm met laadbalkje langer dan het heen en weer gaan van dat zelfde balkje (dus ik boot met /noguiboot). Maar succes met knutselen, je pc is iig al sneller geworden :).

[ Voor 6% gewijzigd door dr snuggles op 12-02-2006 10:37 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wwillem schreef op zondag 12 februari 2006 @ 10:33:
Met DNS server bedoel ik dns client, die kan uit.
Je wil niet weten wat voor ellende dat soort lijstjes geeft in een meer zakelijke omgeving.
Ik heb het er niet zo op met al die "services tweak tips".
Maar misschien ben ik wel een beetje bevooroordeeld ;)

• dr snuggles
  • Niet online
BackSlash32 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:39:
[...]

Je wil niet weten wat voor ellende dat soort lijstjes geeft in een meer zakelijke omgeving.
Ik heb het er niet zo op met al die "services tweak tips".
Maar misschien ben ik wel een beetje bevooroordeeld ;)
Als je de verkeerde services uitzet kan je een hoop tijd kwijt zijn om uit te zoeken waar het aan ligt. Meestal kom je pas na een paar dagen erachter dat iets niet meer werkt. Veel dingen op manual zetten ipv disabled helpt daarbij. Maar bijv die DNS client, daarvan is gewoon op te zoeken dat je deze alleen nodig hebt voor het zoeken naar een active domain controller. En dat soort dingen heb je redelijk vaak op grote netwerken zoals bij bedrijven. Veel services zijn voor thuisgebruikers soieso vrij nutteloos, maar staan toch aan. Ach, ieder z'n hobby :P.

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 12-02-2006 11:53 ]

Verwijderd

Dit is alles wat ik nodig heb en mijn machine is echt héél snel met opstarten:

Scan saved at 13:15:32, on 12-2-2006
Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe
C:\Program Files\Raxco\PerfectDisk\PDSched.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Eset\nod32kui.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\Cache\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.google.nl/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Program Files\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O15 - Trusted Zone: http://www.marktplaats.nl
O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset - C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe
O23 - Service: PDEngine - Raxco Software, Inc. - C:\Program Files\Raxco\PerfectDisk\PDEngine.exe
O23 - Service: PDScheduler (PDSched) - Raxco Software, Inc. - C:\Program Files\Raxco\PerfectDisk\PDSched.exe
Imageshack is down, maar ik laat me niet zomaar pakken!

Afbeeldingslocatie: http://images4.pictiger.com/thumbs/b5/51922931c862358c2e51fc0ec60424b5.th.png

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 13:25 ]

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

wwillem schreef op zondag 12 februari 2006 @ 10:33:
[...]
Bij mij duurt het laden van het scherm met laadbalkje langer dan het heen en weer gaan van dat zelfde balkje (dus ik boot met /noguiboot). Maar succes met knutselen, je pc is iig al sneller geworden :).
ow dat balkje gaat bij mij van links naar rechts, en niet op en neer (windows 2000 ;))

btw, /noguiboot verlaagt dat je boottime? voor zover ik weet niet.

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:16:
Dit is alles wat ik nodig heb en mijn machine is echt héél snel met opstarten:

Scan saved at 13:15:32, on 12-2-2006
[...]
dit kan er nog uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

O23 - Service: PDEngine - Raxco Software, Inc. - C:\Program Files\Raxco\PerfectDisk\PDEngine.exe
O23 - Service: PDScheduler (PDSched) - Raxco Software, Inc. - C:\Program Files\Raxco\PerfectDisk\PDSched.exe

PerfectDisk hoeft niet als service te draaien (als je het on-demand gebruikt)
Zelfde geld voor deamontools: opstarten wanneer je het nodig hebt, niet elke keer automatisch met windows !

Verwijderd

Jimbolino schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:25:
[...]

dit kan er nog uit:

Deze is met succes uitgeschakeld (Ik kan Daemontools met de hand starten wanneer dat nodig is)

Deze is eruit

Deze komen telkens weer terug

Deze staan nu op Manual. Disabled ging niet omdat Perfectdisk anders mijn schijf niet ziet.

PerfectDisk hoeft niet als service te draaien (als je het on-demand gebruikt)
Zelfde geld voor deamontools: opstarten wanneer je het nodig hebt, niet elke keer automatisch met windows !
Nu ziet het er zo uit (na een verse herstart en 2 minuten niets doen zodat alles de kans krijgt zich te settelen)

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/9027/untitled6fb.png

Toch niet slecht en ook de TS kan hier van leren zodat dit toch geen topickaping is.

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:56:
Nu ziet het er zo uit (na een verse herstart en 2 minuten niets doen zodat alles de kans krijgt zich te settelen)

[afbeelding]
Toch niet slecht en ook de TS kan hier van leren zodat dit toch geen topickaping is.
Die ati dingen kan je netjes uitvinken in start->run->msconfig dan services en startup. :)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:32
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:56:
[...]

[afbeelding]

Ik vind dik 160 Mb geheugengebruik erg veel voor een zojuist opgestartte pc die "clean" zou zijn. Mijns inziens kan dit makkelijk onder de 100 Mb zijn. En nee ik post geens screenshot van mijn pc, die zie ik toch nooit opstarten en vliegt in een ruk naar de 600Mb ofzo.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

sig69 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:45:
[...]

Ik vind dik 160 Mb geheugengebruik erg veel voor een zojuist opgestartte pc die "clean" zou zijn. Mijns inziens kan dit makkelijk onder de 100 Mb zijn.
Dat kan, voor een extreem getweakte PC, dan is zelfs de helft nog mogelijk. Maar voor een normale PC is 160MB zo gek nog niet, zeker als ook de antivirus, antispyware en de firewall standaard altijd aanstaat.
Pagina: 1