PhotoShop en Safari probleempjes

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 11:29

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik heb Creative Suite op mijn powerbook gezet dit werkt allemaal prima. Alleen wanner ik op een plaatje de popupmenu oproep en dan Openen met kies. Vervolgens heb ik een hele meuk met troep namelijk Make GIF.exe (8.0x9.0) etc. Maar dit wil ik helemaal neit hoe krijg ik dat?

Verder vraag ik me af hoe ik Nederlandse RSS feeds/bookmarks krijg in Safari. Eerder had ik namelijk gewoon Nederlandse kranten ipv. de Amerikaanse kranten. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? MacOSX er opnieuw oppleuren heb ik nu geen zin in...

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

alienfruit schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 18:30:
Ik heb Creative Suite op mijn powerbook gezet dit werkt allemaal prima. Alleen wanner ik op een plaatje de popupmenu oproep en dan Openen met kies. Vervolgens heb ik een hele meuk met troep namelijk Make GIF.exe (8.0x9.0) etc. Maar dit wil ik helemaal neit hoe krijg ik dat?
Het is geen bug, het is een feature. Kan wel ergens in je Extensions uitgezet worden.
Verder vraag ik me af hoe ik Nederlandse RSS feeds/bookmarks krijg in Safari. Eerder had ik namelijk gewoon Nederlandse kranten ipv. de Amerikaanse kranten. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? MacOSX er opnieuw oppleuren heb ik nu geen zin in...
Dat hoeft ook helemaal niet. Als je weet hoe je Amerikaanse RSS feeds/bookmarks kan toevoegen aan Safari, dat kan op de zelfde manier met Nederlandse.
Sowieso, kijk eens in je adresbalk helemaal rechts naar een oranje icoontje en klik daar eens op dan :Y)

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Red schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 18:47:
Dat hoeft ook helemaal niet. Als je weet hoe je Amerikaanse RSS feeds/bookmarks kan toevoegen aan Safari, dat kan op de zelfde manier met Nederlandse.
Sowieso, kijk eens in je adresbalk helemaal rechts naar een oranje icoontje en klik daar eens op dan :Y)
*kuch* blauw RSS-icoontje bedoel je ;) *kuch*

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, ik snap dat ik ze zelf kan toevoegen, maar blijkbaar is er al een standaard setje beschikbaar op de mac. Nu is dus de vraag hoe ik die kan krijgen!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk heb jij je OSX taal settings ingesteld op US English, Dan kan je alsnog gebruik maken van Nederlandse presets maar dan moet je bij date & time OID instellen dat je in Nederland woont etc...

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik kan dat nergens instellen in Safari mijn systeeminstellingen staan inmiddels wel op regio Nederland en de taal ook. Eerder werkte het ook terwijl ik als taal Engels had. Misschien Safari weggooien ?

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Na veel gezoek en gezucht heb ik het dan eindelijk voor elkaar, je kan het zo oplossen:

1. Zoek een Mac zoals bijv. een mac mini
2. Vervolgens ga de Terminal
3. Kopieer nu het bestand Bookmarks.plist in /Users/[username]/Library/Safari naar het netwerk ofzo
4. Vervolgens vervang je het bestand met de zojuist gebackupte file.
5. Voila!

Uiteindelijk best makkelijk uiteindelijk, wel een stuk lastiger dan de Windows registry.
Pagina: 1