Toon posts:

[W2k3] Trage netwerk preformance

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bestanden overzend van mijn server die op Windows Server 2003 draait gaat dit heel erg langzaam.

De schijf op de server is gedeeld, en ik kopieer met Total Commander 32. Het netwerk is 10mbit en ik haal alleen de eerste 2 seconden iets van 900kb/s, daarna zak het langzaam af tot maar ~80 kb/s, het vreemde is dat de server wel gewoon kan internetten en daarmee downloaden op ~300kb/s (3Mbit adsl).

Ik heb echt geen idee waar ik de oplossing hiervoor zou kunnen vinden..

(andere pc's kunnen over het netwerk wel gewoon ~1MB /s halen)

Windows Server 2003 pc
HP e-pc 40
Intel Celeron 800
256MB ram
Onboard (intel) 10/100 netwerkkaart
20 GB harddisk

Andere pc
Intel Pentium 4 2,66
1GB ram
Onboard (realtek) 10/100 netwerkkaart
2x80GB harddisk

Als jullie weten waar dit aan kan liggen, alvast bedankt!

----------
p.s. Waarom het netwerk 10 mbit is? op 100mbit worden er geen pakketjes meer ontvangen...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
p.s. Waarom het netwerk 10 mbit is? op 100mbit worden er geen pakketjes meer ontvangen...

een teken dat de bekabeling bout is.. zeker zelf aangesloten?

A wise man's life is based around fuck you

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:17
Dan zit daar de fout al. Het zou gewoon op 100mbit moeten werken. Wat bedoel je met 'worden er geen pakketjes meer ontvangen...', door welke pc? En hoe zit alles met elkaar verbonden? Via een router? Crosscable?

[ Voor 4% gewijzigd door The__Virus op 11-02-2006 18:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Om de kabels te testen heb ik alles straight op de router aangesloten (dus ook zonder wandcontacten oid) en dan wil de verbinding ook niet naar 100mbit. Alle pc melden om 100mbit dat ze geen pakketjes ontvangen (status van netwerkverbinding).

Verder heb ik de kabels niet zelf gelegd, dat is tijdens verbouwing gedaan. Maar het werkt dus wél goed op alle pc op 10mbit, behalve de E-PC, die dus niet veel hoger dan 100KB/s wil komen, direct op de router aangesloten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verkeerde kabels aangelegd.
Zeker ongetwiste telefoonkabels of cat3.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Move naar NT.

Verwijderd

Topicstarter
De kabels zijn goed! Het ligt alleen aan de verbinding Server-PC1 want PC1-PC2 werkt wel goed. (Ik heb alle kabel steeds omgewisseld om te kijken of het daaraan lag)

edit: de kabels waarvan ik niet zeker weet of ze goed zijn, zitten in de muur. Maar die worden nu niet gebruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 10:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

-schop

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-04 18:20

BHQ

Ontkracht even wat hier een aantal keer in het topic gemeld wordt. Als er geen 100 mbit doorheen kan ZIJN ze brak. Ga maar fijn nieuwe eindjes knijpen ofzo.

-edit- t kan ook uiteraard aan de drivers liggen aan beide kanten of aan een achterlijk stukje software.

[ Voor 28% gewijzigd door BHQ op 13-02-2006 18:21 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ze kunnen dan wel goed afgeknepen zijn, maar als je de verkeerde (cat3, 4aders, of ISDN) kabel hebt is dat eigenlijk nog erger :P
Goeie Cat5e kabels moeten 100Mbit met 2 vingers in de neus trekken.
Gigabit zelfs, dus als je met moeite 10Mbit stabiel houdt klopt er echt iets niet...

Al getest met een (geleende) 100Mbit switch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1