Firewall livebox

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 15:59
Sinds kort heb ik wanadoo met een bijbehorende livebox. Deze heeft een router met ingebouwde firewall. Ik zit me nu af te vragen of het nog nodig is om de mcafee firewall nog te gebruiken of dat ik deze kan de-installeren?

Iemand een visie over deze kwestie met een duidelijk argument zodat ik het ook nog een beetje kan begrijpen :P

Misschien verkeerde subforum, in dat geval sorry!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:07

Nakebod

Nope.

Ja en nee.
Inkomend verkeer zal wel allemaal redelijk gecontroleerd worden door de livebox, maar uitgaand verkeer niet.
Dus als je iedere applicatie, inclusief spyware, volledige toegang tot het internet geven, kan je het verwijderen :)
Wil je een beetje controle hebben wat er wel en niet verbinding probeert te maken, erop laten staan.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 15:59
Nakebod schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 18:00:
Ja en nee.
Inkomend verkeer zal wel allemaal redelijk gecontroleerd worden door de livebox, maar uitgaand verkeer niet.
Dus als je iedere applicatie, inclusief spyware, volledige toegang tot het internet geven, kan je het verwijderen :)
Wil je een beetje controle hebben wat er wel en niet verbinding probeert te maken, erop laten staan.
Begrijpelijke taal. Helemaal duidelijk. Bedankt.

Verwijderd

Sorry, maar ten eerste is hier al ontzettend veel over geschreven in eerdere topics. Ten tweede staat dit let-ter-lijk in de FAQ van Beveiliging & Virussen en ten derde voldoet je topictitel totáál niet aan de eisen: Attentie!!

In het vervolg graag iets meer om je heen kijken en FAQ's etc. doornemen.

Dit topic is gesloten.