Ik was laatst in een PC-Audio speciaalzaak Joosen in Tilburg. Daar heb een scartblokje laten maken die tegelijk audio uit had en s-video in. Ik wilde namelijk geluid vanuit de normale tv zenders naar mijn versterker hebben. Het geluid van mijn PC gaat via de optische uitgang naar de versterker. Het beeld van mijn PC gaat via S-video naar het scartblok en dan naar de TV. Mijn TV heeft van nature geen S-video aansluiting. Via het scartblokje krijg ik via een kabel van 7 meter redelijk goede kwaliteit kleurenbeeld.
Die monteur vertelde mij echter dat het geen zin had om s-video via het scartblokje te laten lopen, omdat het dan in het scartblokje 'via weerstanden omgezet werd in een composiet signaal' (??) en dat dus een composiet aansluiting dezelfde kwaliteit zou geven.
Ik lees hier op het forum echter dat je altijd beter de s-video kan gebruiken (met uitzondering van grote kabellengtes). Nu vraag ik me af of die monteur uit zijn duim loopt te zuigen of dat hij gelijk heeft.
Die monteur vertelde mij echter dat het geen zin had om s-video via het scartblokje te laten lopen, omdat het dan in het scartblokje 'via weerstanden omgezet werd in een composiet signaal' (??) en dat dus een composiet aansluiting dezelfde kwaliteit zou geven.
Ik lees hier op het forum echter dat je altijd beter de s-video kan gebruiken (met uitzondering van grote kabellengtes). Nu vraag ik me af of die monteur uit zijn duim loopt te zuigen of dat hij gelijk heeft.