Leuke multiplayer games op één PC

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-10 21:20
ik heb mijn pc aangesloten op de televisie in de woonkamer. Tevens zijn daar twee usb gamepads op aangesloten, een soort console configuratie dus.

Nu is mijn probleem echter dat ik geen leuke makkelijke spellen weet om met vrienden te spelen. Je hebt natuurlijk de FPS maar daar ben ik niet zo dol op, FIFA06 en anders sportsgames hartstikke leuk maar ook lastig. Zo waren we met fifa06 een kwartier bezig en dan was de stand nog 0-0. Race spellen ook leuk, maar maar voor een tijdje.

Ik zoek simpele, desnoods retro-spellen die iedereen binnen 5 minuten te pakken heeft en waar je toch een hoop lol aan kunt beleven. Zo herinner ik me dat we vroeger 'rampart' speelden. Een spel wat je met 3 personen kon spelen, je moest elkaar in beurten bombarderen en daarna kon je je fort reparerern op een soort tertris-achtige manier.

Iemand goede tips, evt. mbv de mame-emulator???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:31
Worms is altijd leuk om met meerdere mensen te spelen en kan (alleen maar) op één PC :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

December schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 17:14:
Worms is altijd leuk om met meerdere mensen te spelen en kan (alleen maar) op één PC :)
Volgens mij zijn er niet veel spellen meer die dat kunnen. Ik wil dit zelf ook. lekker met vrienden spelen op mijn kamertje vanaf mijn bankje Maar misschien liero ( lijkt op worms1 maar is veel simpeler en destructiever en gratis) Volgens mij heeft 1sane ook deze optie. Het is wel een race spel maar met de functies van een FPS. Ik noem capture the flag en king of the hill

[ Voor 20% gewijzigd door Touchdomex op 11-02-2006 17:21 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Kwartet is leuk en ehh 4 op een rij ^^, als je ook internet op je pc/tv aangesloten heb download dan trackmania nations je moet t alleen in je uppie doen maar je ken wel omstebeurt een baantje. en de baantjes zijn altijd leuk te berijden

EDIT: liero pwnt btw:p

[ Voor 6% gewijzigd door Proxzor op 11-02-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trackmania Nations kun je met z'n 2en op 1 pc spelen, is een erg leuk spel:) en verslavend:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Chubz schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 17:19:
Kwartet is leuk en ehh 4 op een rij ^^, als je ook internet op je pc/tv aangesloten heb download dan trackmania nations je moet t alleen in je uppie doen maar je ken wel omstebeurt een baantje. en de baantjes zijn altijd leuk te berijden

EDIT: liero pwnt btw:p
Liero pwnt ook heel erg op school. Lekker in pauze's of tijdens les uren spelen. En dan snel op alt-tab drukken als de leraar komt. Misschien ook nog lierox. Deze kun je namelijk zowel single player als multiplayer splen( ook online)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan Mame proberen. Kan heel veel aracade games draaien. Er zullen dus wel een aantal leuke multiplayer games er tussen zitten denk ik. De roms (games dus) zou je zelf moeten vinden (daar mag ik niets over zeggen namelijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
* hankleppe en z'n broertje waren altijd verslaafd aan NFS Hot Pursuit.
Kon je split-screen spelen. Helaas nergens meer te koop of ter download.
Pro Evolution Soccer, Fifa, etc..?

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 01:33
uuhm op de xbox was er zo'n vaag spel ik dacht iets met kung fu. moet je een beetje touwtjespringen en een beetje rennen en vechten echt super vaag maar super leuk vooral als je wat gaat drinken.

daarna kun je aan tekken denken (of andere vechtspellen) ook zeer leuk.

en tennis is ook erg grappig.

btw d'r is toch ook mario footbal ofzoiets (is wel voor gamecube dacht ik) maar dan lag je ook kapot. is zoiets als fifa alleen dan met allemaal vage mario wezens :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blob volleyball is ook zeer verslavend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Waar ik ook wel veel lol mee heb beleeft is mariokart voor de N64.
Deze kan je ook (volgens mij wel illegaal) downloaden als rom, en dan met een emulator spelen. Je kan dan voor een speler een toetsenbord, en voor de andere een gamepad instellen.
Is geweldig om te spelen, erg simpel, en verslavend..

verder blijft worms geweldig, en liero is natuurlijk ook erg leuk..

[ Voor 11% gewijzigd door TheTMC op 11-02-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop anders een tweedehands console, snes/ps1, voor beat-em ups :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

`Mag ik een link naar Liero ? heb net hem gedownl0oad maar volgens mij foute versie want kon hem niet starten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Liero X
En de originele

[ Voor 53% gewijzigd door marcieking op 11-02-2006 18:13 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
touchdomex schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 17:22:
[...]

Liero pwnt ook heel erg op school. Lekker in pauze's of tijdens les uren spelen. En dan snel op alt-tab drukken als de leraar komt. Misschien ook nog lierox. Deze kun je namelijk zowel single player als multiplayer splen( ook online)
idd multiplayer ging ik altijd doen en dan mega bommen maken:) das leuk das spawn dead spawn dead spawn dead:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Chubz schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:59:
[...]

idd multiplayer ging ik altijd doen en dan mega bommen maken:) das leuk das spawn dead spawn dead spawn dead:)
Ik pakte altijd chikita bombs. Als ik er dan zat van werd gooide ik er een sutk of tien weg en toen begon de pret })

LIero is zelfs zo licht dat hij op een pentium 1 90 mhz werkte. Ik had hem op gegeven ogenblik op mijn P1 120 mhz laptopje staan

[ Voor 16% gewijzigd door Touchdomex op 11-02-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 16-10 21:20
bedankt in ieder geval voor de suggesties, ongelofelijk hoeveel reacties trouwens in een paar uur tijd.
Nu moet ik even het een en ander gaan uitproberen en daar heb ik wat tijd voor nodig.
Het door mijzelf genoemde rampage kwam ik trouwens tegen in Mame.
via deze link Dit valt dus ook gewoon onder warez kan je een torrent downloaden die bizar goed werkt. In een nacht had ik 15GB aan roms binnen dus daar kan ik ook nog even mee verder

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goozer
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Destijds heb ik met een vriend ontzettend veel plezier beleefd aan NBA Hangtime. Ongetwijfeld zijn de graphics nu achterhaald, maar dat wordt gecompenseerd door de hilarische gameplay (salto's e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kami124 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 17:56:
uuhm op de xbox was er zo'n vaag spel ik dacht iets met kung fu. moet je een beetje touwtjespringen en een beetje rennen en vechten echt super vaag maar super leuk vooral als je wat gaat drinken.

daarna kun je aan tekken denken (of andere vechtspellen) ook zeer leuk.

en tennis is ook erg grappig.

btw d'r is toch ook mario footbal ofzoiets (is wel voor gamecube dacht ik) maar dan lag je ook kapot. is zoiets als fifa alleen dan met allemaal vage mario wezens :P.
kung fu chaos?
inderdaad gaaf spel

daarnaast zat ik aan spellen te denken zoals al eerder werd genoemd

-de oude NFS (1,2 en 3 meende ik)
-worms 2
-dynablaster (of bomberman)
-mortal combat
-de oudere fifa spellen (deze zijn een stuk makkelijker, dus misschien voor jou en je kamaraden
wat leuker)
-top spin (tennisspel, weet niet of deze voor de normale pc is)

het zijn voornamelijk oudere spellen die je moet zoeken...
ik denk dat dit komt doordat mensen tegenwoordig met elkaar op internet (/ lan) kunnen
spelen hierdoor wordt er niet meer gekeken naar opties zoals splitscreen dat vroeger
veel werd gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

topspin is er voor de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Serious Sam 1 en 1.5 :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:06:
[...]

kung fu chaos?
inderdaad gaaf spel

daarnaast zat ik aan spellen te denken zoals al eerder werd genoemd

-de oude NFS (1,2 en 3 meende ik)
-worms 2
-
In ieder geval kun je daar 4 ook nog aan toe voegen. 5 is een twijfgel geval. Maar volgens mij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

tyrian! 2d schietspel met futuristische vliegtuigjes (net zoiets als Raptor) die je van boven ziet!

code:
1
http://members.iinet.net.au/~vannevar@iinet.net.au/tyrian/

[ Voor 8% gewijzigd door Greyh0und op 14-02-2006 14:59 ]

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jazz jackrabbit 2., kan zowel splitscreen als via lan multiplayer. Heb ik nog wa erges. zal em ff opzoeken
worms 3d en 4 kan ook splitscreen... edit: ehmzz, is telkes om de beurt, dus geen splitscreen maar wél multiplayer

[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 14-02-2006 15:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Micro Machines!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 23:59
Liero, Achtung die Kurve!

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 15-10 07:47
www.noobers.com

flying slime volley :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:17
Mortal kombat nummertje 4 volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Micro Machines, en Bubble Bobble is echt dikke pret :D

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
Flat Out 2 in de party mode!
om de beurt verschillende stunts uitvoeren door je bestuurder door de voorruit te slingeren.
geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De moeder der games is toch nog altijd Atomic Bomberman. Kun je uren muliplayer plezier aanbeleven om elkaar op te blazen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-10 13:20

steveman

Comfortabel ten onder

Super Mario War

Gisteravond weer helemaal ziek bij gelachen... superdroog supgergaaf... super mario ;)

(tip: sluit twee tobo's aan, zit je elkaar niet in de weg met knoppen tegelijk indrukken)

[ Voor 23% gewijzigd door steveman op 19-05-2007 14:05 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Little Fighter 2!!!!!!!!!!!
Pagina: 1