Met mijn Canon EOS 300D, EX430 flitser, EF-S 18-55 en Sigma 55-200 F4 5.6 maak ik nogal eens 'hard news' foto's. Overdag gaat dat prima maar zodra het donker begint te worden zijn de foto's nogal eens verprutst. Dat komt of omdat de foto's te donker zijn (maar daar werk ik aan), of de refeclectie van bijvoorbeeld brandweer-pakken geven een enorme lichtbundel af of ik heb last van groene strepen in mijn foto's. Het lijkt erop dat dit een weerkaatsing is van de reflectie-strepen van bijvoorbeeld de pakken...
Is er iemand die enig idee heeft hoe dit op te lossen? Of als iemand andere ideeën heeft om de foto's knap te schieten hoor ik dat ook graag. Het is op de één of andere manier een heidens karwei om het goed voor elkaar te krijgen.
Overigens schiet ik de foto's in het donker in de 'M' stand '40 of 50', ISO 800 of 1600...
Hieronder een foto met daarin de groene strepen.....
Is er iemand die enig idee heeft hoe dit op te lossen? Of als iemand andere ideeën heeft om de foto's knap te schieten hoor ik dat ook graag. Het is op de één of andere manier een heidens karwei om het goed voor elkaar te krijgen.
Overigens schiet ik de foto's in het donker in de 'M' stand '40 of 50', ISO 800 of 1600...
Hieronder een foto met daarin de groene strepen.....