[WinXP] NIC toekennen aan applicaties?

Pagina: 1
Acties:

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Ik heb een moederbord met 2 netwerkkaarten. Nou is dat allemaal leuk en aardig, maar eigenlijk gebruik ik er steeds maar eentje. Beetje zonde van de resources, want ik wil eigenlijk ook mijn VPN en dergelijke netjes kunnen scheiden en ook downloads en dergelijke over de andere NIC hebben.

Wie weet hoe je een volledige process, inclusief alle onderliggende threads, over een andere NIC kan sturen, zodat ik bijvoorbeeld FireFox over NIC1 laat browsen en Battlefield2 over NIC2 laat communiceren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Mja, dat gaat niet zo makkelijk als jij zegt. Je kunt niet twee interfaces zomaar in hetzelfde subnet hangen. Laat staan dat je bepaalde software gemakkelijk over één IP-adres kan routen. Op protocol kan dat nog en eventueel op basis van poorten ook nog wel, maar dat is niet simpel.

Ik vraag me alleen af wat het nut is. Je hebt 100 of zelfs 1000Mbit netwerkkaartjes en hooguit een 20Mbit ADSL-verbinding (glas even daargelaten, maar zelfs dan is het discutabel). Waarom zou je dan in godsnaam in de knoop komen met alles op één interdace :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 17:00:
Ik vraag me alleen af wat het nut is.
Het zou eventueel iets in latency kunnen schelen, mits je het voor elkaar kunt krijgen, hetgeen ik betwijfel.

Verwijderd

Alsof dat ook maar enigszins iets voorstelt bij latency/RTD die je op internet hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 17:16:
Alsof dat ook maar enigszins iets voorstelt bij latency/RTD die je op internet hebt.
Nee niet, maar het was dan ook een theoretisch antwoord. ;)