Ik ben op zoek naar een lijst met mobo's die dual channel memory ondersteunen. Het liefst zou ik een tyan K8SD pro aan willen schaffen, maar helaas ondersteund die geen dual channel memory. Als iemand toevallig een goede opteron server mobo weet die dual channel memory ondersteund hoor ik het graag.
Bij de AMD K8 is het ook zo dat het niet aan het mobo ligt of er wel of geen dual channel memory support is, dat ligt aan de cpu zelf omdat die de geheugen controller geintegreerd heeft.
Gezien de opterons gewoon dual channel memory aankunnen kun je gewoon gebruiken van dual channel.
Gezien de opterons gewoon dual channel memory aankunnen kun je gewoon gebruiken van dual channel.
Ah mooi dan weet ik dat ook weer
, op de site van alternate staat namelijk vermeld dat dual channel memory niet door die mobo word ondersteund.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 17:04 ]
Verwijderd
Er zitten wat haken en ogen aan het dual channel gebeuren op tyan planken, ik loop er ook tegenaan.
geheugen probleem k8we dual opteron
Mooiste is om ergens de manual van het betreffende mobo te vinden, daar staat in welke configs met dual channel ondersteund worden, en als je dan allemaal gelijke modules gebruikt heb je een grote kans dat het ook daadwerkelijk werkt.
geheugen probleem k8we dual opteron
Mooiste is om ergens de manual van het betreffende mobo te vinden, daar staat in welke configs met dual channel ondersteund worden, en als je dan allemaal gelijke modules gebruikt heb je een grote kans dat het ook daadwerkelijk werkt.