[2k]Outlook XP deployment lukt maar contacten niet

Pagina: 1
Acties:

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
Ik heb een W2K domein, de software op de clients worden geinstalleerd middels AD MSI files. Dit gaat nu geheel goed, op een klein puntje na:

De contacten zijn niet beschikbaar als je een nieuw bericht maakt. Normaal gesproken kan je bijvoorbeeld de voornaam van iemand intikken en dan zoekt Outlook zelf naar het emailadres.

Het probleem en de oplossing staat hier:
[rml]Duinkonijn in "[ Exchange] geen adressenboek in MS Outlo..."[/rml] en het bijbehorende KB artikel: http://support.microsoft....-us;287563&Product=ol2002

Wat is nu het probleem als je de oplossing al weet? Ik wil het automagisch laten gebeuren, die handelingen wil ik dus niet handmatig na elke herinstallatie uitvoeren. Ik heb al gekeken naar de MST file die we maken maar daarin zitten dit soort instellingen niet. Heeft iemand enig idee hoe ik dit wel kan automatiseren?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Outlook Profile Wizard uit de Office resource kit gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• djluc
BackSlash32 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 16:43:
Outlook Profile Wizard uit de Office resource kit gebruiken.
Bedankt voor je tip! Het werkt inderdaad maar het slaat alle profielinformatie op, waardoor ik dus voor elke gebruiker zo'n profiel moet opslaan. Dat was niet echt de bedoeling eigenlijk helaas. Kan ik dit soort dingen niet gewoon met een reg bestandje aanpassen?

Verwijderd

Misschien weten ze dat in OFF wel, waar we tegenwoordig Outlook behandelen :)

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Naar mijn weten zit in de ORK ook de Custom Installation Wizard (waarmee je een MST maakt) en daarin is op een van de outlook pagina's (blz 24 ongeveer) aan te geven dat er een extra service geinstalleerd moet worden en dan kan er een outlook adresboek geinstalleerd worden (automagisch).

Echter kan je ook op ongeveer dezelfde plek aangeven of outlook met een schoon profiel etc moet beginnen en een van die opties is volgens mij om een bestaand profiel (eventueel te maken met de Profile Wizard) te gebruiken.

In ieder geval zou datgene wat je wil wel moeten kunnen met de ORK\Profile Wizard\Custom Installation Wizard volgens mij. Ik weet alleen de opties zo een-twee-drie niet dus die zou je zelf even moeten nakijken.

Battle.net tag

• djluc
Die wizzard gebruiken we inderdaad. Ik zal eens kijken of ik het daarmee voor elkaar kan krijgen. Het klinkt wel aannemelijk zoals je het nu zegt!
Pagina: 1