6600GT AGP zonder stroom

Pagina: 1
Acties:

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-07 22:43
hallo,

IIk heb aan club3d 6600GT AGP 128mb.
Deze kaart heeft zo'n extra stroom kabel nodig. Ik heb een Enlight 300W voeding.
Verder heb ik 2 Hd's en 2 DVD drives en de nodige koelers ( 4 stuks )
Als ik alles aan heb dan zegt mijn computer (bij herstarten) dat de stroomkabel van de
videokaart er niet inzit en dat ie hierom de grafiche eigenschappen op minder goed heeft gezet.
Zou dit kunnen komen omdat mijn psu het niet aankan? Zou een 400W voeding dit verhelpen?

Ik heb een amd64 3000+ 1.8 op 2.0, 3 x 512 mb ram en een 6600Gt en ik haal met 3dmark03
krapjes 5000 marks. Niet echt bijster dus. . .

Denken julie dat een nieuwe psu dit verhelpt? Alvast bednakt voor de reactie!

PS: alles zit zeker weten goed aangesloten en de powercable zit erin en de soldeer puntjes op de kaart zitten ook nog goed vast

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je kunt ff een andere voeding proberen natuurlijk, maar check ook even of de betreffende power connector iig werkt als je em aan bijvoorbeeld een harde schijf hangt :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-07 03:02

wvdburgt

MacOS all the way baby!

misschien dom maar toch: heb je het kabeltje ook aangesloten? verder: wat zijn de waardes die de voeding aangeeft in de bios. als het goed is kun je per lijn zien wat de echte waarde is. voorbeeldje: van de 12 volt lijn zou rond de 12 volt over heen moeten gaan. post die hier eens dan kunnen we er iets mee.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl

Verwijderd

Als je twijfelt aan de capaciteit van je psu, sluit dan eens wat "overbodige" hardware af om te kijken of dit helpt. Haal de molexjes uit je 2 cd drives, sluit eens wat case fans af, doe ditzelfde ook even bij je 2e harde schijf. Probeer voor de zekerheid een andere molex in je videokaart te steken en kijk dan eens of je de melding dan nog krijgt.

Zoniet? Sluit dan de overige hardware aan, krijg je de error weer? Dan kan je psu het zoiso niet aan.

Succes

• Crijnn
Enge dingen hier.
Heb zojuist geherstart met huidige config. qua IDE drives. Alles nog steeds aangesloten.
Toen ik weer in windows was kreeg ik direct de melding dat de power van de kaart niet was
aangesloten. Toen ben ik even gaan knutselen.
Stroomkabel uit de videokaart in MASTER HD, de andere HD afgesloten net als de 2 DVD drives.
Toen startte ik op en kreeg ik geen melding. Ligt dus niet aan de stroomkabel die in de kaart zat.
Lijkt et toch aan de voedin te liggen. Maar . . .
Na alles weer aangesloten te hebben doe ik mijn computer weer aan;
!!!! GEEN WAARSCHUWING! hoe kan dit? waarom krijg ik niet de waarschuwing dat de kabel er niet in zit?!

Ik heb ook even de Voltage in de bios gecheckt. Heb hier trouwens niks nada verstand van dus ik plaats het even. Hoe ik een agbeelding plaats weet ik niet :9

In de Hardware Monitor:

VCORE Voltage - 1.424V - 1.40V (switched steeds tussen deze 2)
3.3V Voltage - 3.312V
5V Voltage - 5.080V - 5.5107V (switched hier ook tussen)
12V Voltage - 12.032V

Volgens mij is dit wel ok als de Voltages overeenkomen.

Maar alles bij elkaar vind ik het maar raar. Heb zojuist nog een keer hetzelfde gedaan.
Hardware loskoppelen en weer aansluiten. Krijg die waarscuwing niet meer. Vreemd. . .
Alsof het nu wel goed is.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

De kans is dat hij het niet trekt. Ik weet niet hoe groot jou hd's zijn en wat voor soort( ide of sata of scsi)
Volgens mij trekt hij het gewoon niet( de voeding dan omdaat je ook nog hebt overgeklokt en veel ram erin hebt zitten)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Crijnn
Ik heb 2 hd's; 1 x 60Gb Samsing en 1 x 120Gb Maxtor.
Zijn beide ide drives.

ik denk idd dat ik maar es ga kijken naar een andere psu

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Als je een nieuwe zoekt beign dan bij 400 watt en een A merk. Net zoals je nu in je pc hebt. Als je daar de 400 watt variant van kopt moet het volgens mij wel snor zitten

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Dit is nou duidelijk een probleem van tekort vermogen van je PSU.
Jouw voeding: http://nl.enlightcorp.com...duct_Detail.aspx?ID=46%20

Deze Enlight 300W voeding is veel te weinig voor je systeem. Het aantal watt wat word aangegeven is misleidend voor het vermogen van de voeding. Een voeding heeft namelijk verschillende stroom/volt lijnen. Het belangrijkste waar je bij een voeding behalve het merk(a-merk) naar moet kijken is het vermogen per voltlijn bij de voeding, dit wordt bij de voeding aangegeven d.m.v. een tabel. Deze heet DC Output! Je moet ff opletten dat jouw systeem vooral veel vermogen trekt van de 12 volt lijn, dit komt doordat je nog een systeem hebt op een mobo met agp. Hierin word op de 12volt lijn het meest vermogen gevraagd! Je videokaart en processor nemen het meest vermogen in op de 12 volt. Wat belangrijk is om te zien hoeveel je vermogen krijgt op de 12 volt. Jij hebt op de 12 volt 2 lijnen. Op 12volt1 krijg jij max 8 ampere en op de 12volt2 krijg jij max 14 ampere. Je wattage kun je omreken door volt x ampere = watt. Verder weet ik uit mijn eigen ervaring met mijn systeem(wat erg veel lijkt op jouw systeem) dat een voeding met meerdere 12 volt lijnen niet echt heel betrouwbaar is. Wat ik jouw aanraadt is een voeding kopen met 1 12 volt lijn met voldoende ampere op de 12 volt.

Aanrader is: http://www.aerocool.us/p-psu/BS%20line/bs%20line.htm
Pagina: 1