Toon posts:

Patch Probleem Battlefield 2

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het patchen van Battlefield 2.
Ik wou Battlefield 2 patchen naar v1.12 maar als ik dat doe kreeg ik een foutmelding "Patching Failed".
Toen wilde ik battlefield 2 Special Forces installeren maar als je die installeert dan moet hij ook Battlefield 2 patchen naar v1.1 maar dat lukte ook niet, ik kreeg weer dezelfde foutmelding.
Misschien komt dit omdat ik net een nieuwe computer heb gekocht maar aan de componenten zal het hoogst waarschijnlijk niet liggen.

Weet u misschien hoe ik dit probleem kan oplossen?

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Battlefield 2 eerst volledig verwijderen, dan installeren, patch 1.02 installeren en dan pas 1.12 eroverheen doen. Daarna zou Special Forces het ook moeten doen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Hij zij weer Patchen Failed.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoeveel vrije schijfruimte heb je op de C partitie? Hier moet een behoorlijke ruimte vrij zijn (dacht iets van 2GB) anders lukt het patchen niet. In het BF-2 topic is dit al vaker naar voren gekomen (zoek rond de release van de patch).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is geen probleem, ik heb nog 107 gb vrijg op de C: ik heb 500 gb hardeschijf.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het gevonden maar ik snap het niet egt (wat ik niet snap staat onderaan):

Voor iedereen die problemen heeft met het installeren van de nieuwe patch voor BF2 hier een aantal oplossingen:

Foutmelding "Patching Failed"

Start de patcher Download, Kies taal, wacht tot er welcome blabla staat, klik NIET op continue.

Ga naar je documents map en naar deze locatie:

c:\documents\GEBRUIKERSNAAM\local settings\temp

Als je de map local setting niet ziet staan doe dan het volgende:
Ga naar het menu Tools en kies Folder Options, kies tabblad view en selecteer de "Show hidden files and Folders" Nu zie je de map wel staan.

Zoek de folder die er zo uit ziet {12334..} iets met veel nummers en tekens. Ga die folder in en copier de files daarin (patch.exe enzo) en verplaats ze naar een nieuwe folder (bijv. c:/temp)

Open de command prompt (type "cmd" in run/execute uit het startmenu) en ga naar je nieuwe folder (c:/temp) en voer het volgende commando uit:

patch.exe "c:\FolderWaarBF2Staat"

En dan moet het werken!

Foutmelding "Can't find install folder for battlefield 2"

1.Ga naar Start > Run > Typ "regedit" (zonder quotes)

2. Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Electronic Arts\EA Games\Battlefield 2

3. Doe een rechtermuisklik op het rechtermenu en kies NEW string value,voer daar in InstallDir als string name en voor de waarde D:\GAMES\Battlefield 2 (of de plek waar JIJ battlefield hebt geinstalleerd).

Kijk die eene map (c:\documents\GEBRUIKERSNAAM\local settings\temp) die bestaat niet bij mij.

weet iemand mischien nu hoe het moet???

• Hahn
Tot hoe ver kom je zelf en wat lukt er precies niet van wat er staat? Want het is een beetje teveel gevraagd om alles precies uit te gaan leggen.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
c:\documents and settings\GEBRUIKERSNAAM\local settings\temp

Bestaat wel degelijk, bij iedereen die gewoon windows draait. Ik zou even proberen dat 'GEBRUIKERSNAAM' te veranderen in jouw gebruikersnaam... Ik neem wel aan dat jouw harde schijf gewoon c:/ heet?

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 11-02-2006 19:07 ]

Verwijderd

Heel simpel, het is nergens voor nodig ZELF de registry files aan te maken. Als die registry files niet bestaan moet je het spel opnieuw installeren, dat hoort de installer te doen. Ben je wel als administrator bezig?

Verwijderd

Topicstarter
Dit wil ik proberen want bij mij is geen local settings

Ga naar het menu Tools en kies Folder Options, kies tabblad view en selecteer de "Show hidden files and Folders" Nu zie je de map wel staan.

maar bij mij staat er geen "menu tools".(wel menu start, maar ddaar staat geen "folder options" in.

BRAINSTORM 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ja mijn schijf heet de c:/

Verwijderd

Topicstarter
en ik heb mijn spel al zo'n 7x opnieuw geinstalleert maar ik snap niet wat je bedoelt met administrator.

Verwijderd

Je denkt aan een te moeilijke oplossing geloof ik :P

Het is nergens voor nodig een tutorial te volgen wat als het patchen niet lukt met als oplossing het 'handmatig' te installeren. Die patch moet gewoon werken, het is niet zo dat er ontelbare mensen zijn met hetzelfde probleem (waar haal je die info eigenlijk vandaan? ea techsupport?.

Je OS vermelden is overigens ook wel handig.

Omdat je dus waarschijnlijk geen registry files hebt (of iig niet de benodigde zoals waar BF2 geinstalleerd is) gok ik erop dat je geen rechten hebt tot het schrijven naar de registry, dus geen (administrator) account die toegang geeft tot het schrijven daarnaartoe?

//edit: en lees eens wat forumregels en stickies, o.a. m.b.t. het replyen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 18:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Touwens,

Toen ik deze computer kocht zat er een Windows_XP (C:) een BACKUP (D:) een RECOVER (E:) en een DATA (F:) op.

Windows_XP (C:) staan alle documenten & Setings enz.

En DATA (F:) installeer ik al mijn games en software.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die info van een andere topic van deze site maar ik snap niet egt wat je bedoelt met

(dus geen (administrator) account die toegang geeft tot het schrijven daarnaartoe?)

Het speit me maar zeg ik wat fout?

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 18:36:
Dit wil ik proberen want bij mij is geen local settings

maar bij mij staat er geen "menu tools".(wel menu start, maar ddaar staat geen "folder options" in.

BRAINSTORM 8)7
Misschien moet je zelf eens brainstormen, google raadplegen, de search hier zal het antwoord ook wel weten, en de faq nalezen zou ook geen kwaad kunnen.

Configuratiescherm>mapopties>weergeven>verborgen bestanden en mappen, en dan daar die opties even goed zetten...

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 11-02-2006 18:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
oooooooooo ik snap het als ik dan in plaats van verborgen bestanden en mappen niet weergeven
verborgen bestanden en mappen weergeven doe dan heb je wel local settings en dan temp maar er staan 3 mappen in met een folder met allemaal cijfers en tekens welke moet ik dan kieze?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 00:51

SilentStorm

z.o.z

c:\documents\GEBRUIKERSNAAM\local settings\temp

probeer eens "%HOMEPATH%\local settings\temp" (inclusief quotes)? Ten eerste is het namelijk 'documents and settings' ipv documents en ten tweede werkt een pad met een spatie erin niet als je er geen quotejes omheen zet. de HOMEPATH variabele pakt meteen je gebruikersnaam erbij nl.

Daarnaast is het in het geval van een no-cd versie ook logisch dat ie niet patcht als 'ie de originele .exe niet vind maar iets anders, maar ik neem aan dat je gebruik maakt van het origineel.

edit:
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:03:
oooooooooo ik snap het als ik dan in plaats van verborgen bestanden en mappen niet weergeven
verborgen bestanden en mappen weergeven doe dan heb je wel local settings en dan temp maar er staan 3 mappen in met een folder met allemaal cijfers en tekens welke moet ik dan kieze?
Alles in de temp directory kan weg. Als je dus eerst die directory leeg gooit voor je je eigen verhaal uitvoert, dan weet je zeker dat wat over blijft de enige directory is die je nog echt nodig hebt.

[ Voor 39% gewijzigd door SilentStorm op 11-02-2006 19:06 ]

Localhost is where the heart is

• TheZeroorez
  • Niet online
Laat die overbodige kleurtags eens achterwege.

En wat hierboven staat is natuurlijk al helemaal een logische oplossing...

[ Voor 188% gewijzigd door Crash op 12-02-2006 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb natuurlijk een orginelen.

maar wat zijn quotes?

(Sorry maar ik heb niet al te veel verstand van computers).

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat heeft ook helemaal niets met pc's te maken, quotes zijn " " " " en "

Dat is Engels, in het Nederlands noemen wij dit vaak aanhalingstekens..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles weg gegooid behalve: {B18983C1-9A5F-498E-906F-39A274BB948A}
byeE.tmp
isp12.tmp
5b8e.rra

want dat kon niet weg.

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:08:(Sorry maar ik heb niet al te veel verstand van computers).
Dan denk ik toch dat je bij GoT aan het verkeerde adres bent. Alles wordt hierboven duidelijk genoeg uitgelegd om er wat aan te hebben, en nog slaag je er niet in om verder te gaan.
En gebruik wat meer het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif knopje als je wat wilt toevoegen aan je posts ipv meerdere posts na elkaar te maken.

Verwijderd

Topicstarter
ik kom tot hier :

Microsoft Windows XP versie 5.1.2600
c copyright 1985-2001 Microsoft corp.

C:\Documents and Settings\Daniël(dus ik)>

en dan hoe maak ik het af=

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fuelke, ik denk als iedereen veel verstand had van computers er niet zo’n site meer hoefden te bestaan.

Want het probleem is denk ik bijna opgelost.

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Verras me ;)

Verwijderd

Topicstarter
Open de command prompt (type "cmd" in run/execute uit het startmenu) en ga naar je nieuwe folder (c:/temp) en voer het volgende commando uit:

patch.exe "c:\FolderWaarBF2Staat"

En dan moet het werken!

alleen als ik in het cmd wat moet ik daar dan in typen? dat vind ik een beetje verwarrend

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

patch.exe "c:\FolderWaarBF2Staat" :?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik cmd typ dan krijg ik geen c:/temp> maar C:\Documents and Settings\Daniël>.

• TheZeroorez
  • Niet online
Dan ga je eerst terug naar je c:\, en dan naar c:\Temp :?

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik Documents and Settings\Daniël> niet met de backspace weg halen en ook geen muis of iets gebruiken.

(in cmd)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 20:21 ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 00:51

SilentStorm

z.o.z

Omdat het handig is hier zelf ook nog wat van op te steken ga ik je niet voorkouwen wat je moet doen. Het lijkt er op dat je totaal geen ervaring met commandline interfaces hebt, dus ik geef je wel vast een paar dingen die je nodig gaat hebben:
  • 'cd [directorynaam]' - verandert de directory waar je in zit naar de directory die je opgeeft. Windows xp zal de naam voor je afmaken als je op <tab> drukt.
  • 'dir' - geeft de inhoud van alle bestanden en directories aan die zich in de huidige directory bevinden. Hierin worden verborgen bestanden en directories niet aangegeven.
  • 'help' - geeft een overzicht van beschikbare commando's.
  • 'help [commando]' of '[commando /?]' - geeft informatie over de mogelijkheden van het gegeven commando.
Met een beetje expirimenteren en uitzoeken moet je er zo wel uit zien te komen. Ik zou je dan ook willen vragen hier tenminste een kwartier mee te expirimenteren voor je met een opmerking als 'ik kom er niet uit' komt. Als extra hulpmiddelen ben je vast al bekend met google en de search. Dit valt echt onder basiskennis en moet overal te vinden zijn.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Maar bij alles wat ik doe of intyp zegt het:

Wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even iemand opgebeld die begrijpt hoe je dat moet gebruiken in uitvoeren.
En het is gelukt, hij is nu aan het update.

Battlefield 2 is nu geupdate naar v1.12 maar ik kan nog steeds geen Special Forces installeren want dan moet hij hem weer normaal update via de installatie van sf maar dat lukt niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 21:02 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:41

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

toch bekruip mij het nare gevoel dat hij toch niet met een compleet legale kopie aan de gang is hier, gezien zijn post history

weet jij bijv wat "cd" of "mkdir" ?

ga ff een boek met DOS halen ofzo, en dan nog een boekje voor windows ;)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

cd = Change Directory
gebruik : cd DirectoryNaam

mkdir = MakeDir
gebruik : mkdir Directorynaam

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 20:20:
ja maar ik Documents and Settings\Daniël> niet met de backspace weg halen en ook geen muis of iets gebruiken.

(in cmd)
Doe cd.. en je gaat een map terug. Dus als je 2x cd.. doet dan zit je wel op C:\ en zou het moeten lukken.

Verwijderd

December schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:02:
[...]
Doe cd.. en je gaat een map terug. Dus als je 2x cd.. doet dan zit je wel op C:\ en zou het moeten lukken.
of je doet cd\ om in 1 keer op c: te komen ;)

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:41

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

of je gaat naar de bieb leent een paar boeken over Operating Systems (Windows/DOS/*Nix)
zodat je niet alleen de commando's kunt gebruiken, maar ook daadwerkelijk weet wat je doet

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem heb ik al opgelost.

Ik heb nu een BF 2 die is geupdate naar v.12 maar ik had 1 ranked server en nu heb ik er 5.
Maar ik heb nu geen een normale server meer (NON RANKED voor het update had ik wel non ranked)

En ik kan nog steeds geen SF instaleren want dan moet hij het weer normaal update.
Hij moet het update want anders kan je de installatie niet afmaken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 13:34 ]

Verwijderd

Wat heb je opgelost? Volgens mij helemaal niks aangezien je nog steeds die patch nodig hebt :X

Nogmaals die patch "handmatig" installeren is not done (tenzij je de juiste registry keys weet), staan verder wel genoeg tips in dit topic dacht ik zo.

Verder zou het wel handig zijn als je normale zinnen zou schrijven, sommige zinnen kan je of dubbel interpreteren of je bent extra lang bezig uit te vogelen wat je nu precies bedoeld. Ook zou het wel handig zijn als je ff wat tijd neemt om één goede reply te maken met wat je allemaal gedaan hebt en waar je nog tegen aan loopt, liefst zonder cryptische zinnen.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
99% zeker dat je geen legale copy heb,,

bel EA support!, als je het heb gekocht heb je support. Hun kunnen je stap voor stap helpen |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb natuurlijk een orgineel spel anders kan je tog niet online game.
Ik geloof dat ik de oplossing heb gevonden.

Ik heb een beetje lopen serven op het internet en ik geloof dat het aan mijn versie van Winduows XP ligt.
Ik heb namelijk media center.
Pagina: 1