Toon posts:

[Win2003] Delete acties van gebruikers loggen

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag met mijn Windows 2003 server een logfile bijhouden met daarin de delete acties van gebruikers. Dus wanneer iemand iets delete op de server dan moet dit vast gelegd worden.

Is dit al mogelijk in windows 2003 zelf of heb ik daar aparte software voor nodig?

Ik heb al geprobeerd te zoeken op GOT maar ik kon helaas niks vinden...

Overigens maak ik geen gebruik van active directory.

Kan iemand mij helpen?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat kun je als het goed is doen met auditing op mappen en/of bestanden, je kunt de acties dan terug vinden in de eventlogs.

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 11-02-2006 15:23 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

dan heb je schijnbaar niet gezocht of gewoon de verkeerde woorden gebruikt. Je moet auditing aanzetten in een GPO (Computer configuration\windows settings\security settings\local policies\audit policies) die linken aan de server waarop je wilt loggen. Daarna moet je auditting activeren op folder niveau (security > Advanced > auditting > user(s) or group(s) toevoegen) en klaar. Dit had je ook in de windows Help kunnen vinden ;)

[ Voor 14% gewijzigd door mutsje op 11-02-2006 15:28 ]

Verwijderd

Mja, dit is toch echt vrij basic. Auditing is nou niet echt een begrip dat onbekend zou moeten zijn als je een Windows-server beheert.

Dit topic is gesloten.