Copperjet 816-2p na enkele minuten hoge ping

Pagina: 1
Acties:

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb sinds een tijdje een nieuwe i-net provider en een nieuw modem.. Helaas werkte dit allemaal niet erg lekker.

Mijn internet viel vaak weg en als ik dan mijn modem deed pingen kreeg ik hoge ping tijden terug. Erg vervelend maargoed. even het modem en de switch resetten en het was opgelost (voor een paar minuten dan, of soms zelfs een uur).

Nou heb ik met de helpdesk van mijn provider gebeld en heb ik een nieuw modem gekregen. Maar helaas heb ik na enkele dagen weer hetzelfde probleem.

Het volgende heb ik allemaal geprobeerd.
-Nu heb ik de switch vervangen, nog steeds hetzelfde probleem. (was te verwachten want pingen naar een andere pc in het netwerk leverde netjes 1ms op).
-Alle UTP kabels vervangen. -> nogsteeds problemen.
-Nieuw modem -> zelfde probleem.
-Ip adressen statish ingesteld -> zelfde probleem.
-Het modem ip adressen laten uitdelen dmv DHCP -> zelfde probleem.

Setup Copperjet 816-2p -utp-> switch -utp-> PC

Beide pc's zijn XP machines.

Copperjet modem -> 172.19.3.1
PC1 -> 172.19.3.2
PC2 -> 172.19.3.3

Het gaat steeds een tijdje je goed, daarna gaan de ping tijden omhoog en heeft het geen zin meer paginas worden vaak niet geopend, spelen van een spel is onmogelijk, etc.... alleen maar ellende..

Ping-statistieken voor 172.19.3.1:
Pakketten: verzonden = 455, ontvangen = 452, verloren
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 2174ms, Gemiddelde = 614ms

[ Voor 25% gewijzigd door Jay-v op 11-02-2006 15:07 ]

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid, jou copperjet heeft dus een extern en een intern ip-adres. En jij pingt het interne ip-adres, en dat na een reset goed maar na verloop van tijd krijg je problemen?

Misschien dat 1 van je pc's deze problemen toch veroorzaakt. Heb je wel eens geprobeert om een tijdje met alleen pc1 aan het netwerk gekoppelt te werken, of een tijdje alleen pc2? Zit er verder niets tussen je copperjet en de pc's behalve de "switch"? Wat voor "switch" gebruik je eigenlijk? En weet je zeker dat het een switch is en geen hub?

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Ja ik weet zeker dat het een switch is (eigenlijk een Sitecom router waarvan de router en dhcp functie is uitgeschakeld), ik heb het ook even geprobeerd met een HP Hubje die ik hier had liggen, ook hier heb ik de zelfde problemen. Er zit verder niks tussen als de switch of de router.

Ik heb hiervoor 3 jaar een speedtouch 510 gehad (Tiscali via KPN netwerk) Nooit problemen gehad.

Ik ping inderdaad naar het interne ip adres van de router. Als een medewerker van speedlinq naar mijn router (extern ip adress) doet pingen krijgt hij ook time-outs en hoge ping tijden.

Verwijderd

begin toch sterk te twijfelen aan je copperjet nu.. Heb je de laatste firmware op het ding geinstalleerd? Probeer deze anders eens te downloaden van hun website. Alternatief zou ook kunnen zijn om even een andere dsl modem/router aan je lijn te hangen, dan weet je ook zeker waar het wel of niet aan ligt.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Ik heb helaas geen andere adsl router of modem.....

Ik heb hem nu via crosscable aangesloten en nogsteeds zijn er problemen, het moet haast wel aan het modem liggen maar hoe kan dat? Heb net de vorige omgeruild..... De kans dat ik 2x een defecte copperjet krijg met het zelfde probleem is toch wel erg klein ofniet?

Ook het installeren van de nieuwste firmware heeft helaas geen zin... :(

Ik verwacht dat PC1 het probleem veroorzaakt, ik ga nu even PC 2 verbinden met de cross en dan zie ik het wel...... |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Jay-v op 11-02-2006 22:06 ]