Goedemiddag,
Ik heb sinds een tijdje een nieuwe i-net provider en een nieuw modem.. Helaas werkte dit allemaal niet erg lekker.
Mijn internet viel vaak weg en als ik dan mijn modem deed pingen kreeg ik hoge ping tijden terug. Erg vervelend maargoed. even het modem en de switch resetten en het was opgelost (voor een paar minuten dan, of soms zelfs een uur).
Nou heb ik met de helpdesk van mijn provider gebeld en heb ik een nieuw modem gekregen. Maar helaas heb ik na enkele dagen weer hetzelfde probleem.
Het volgende heb ik allemaal geprobeerd.
-Nu heb ik de switch vervangen, nog steeds hetzelfde probleem. (was te verwachten want pingen naar een andere pc in het netwerk leverde netjes 1ms op).
-Alle UTP kabels vervangen. -> nogsteeds problemen.
-Nieuw modem -> zelfde probleem.
-Ip adressen statish ingesteld -> zelfde probleem.
-Het modem ip adressen laten uitdelen dmv DHCP -> zelfde probleem.
Setup Copperjet 816-2p -utp-> switch -utp-> PC
Beide pc's zijn XP machines.
Copperjet modem -> 172.19.3.1
PC1 -> 172.19.3.2
PC2 -> 172.19.3.3
Het gaat steeds een tijdje je goed, daarna gaan de ping tijden omhoog en heeft het geen zin meer paginas worden vaak niet geopend, spelen van een spel is onmogelijk, etc.... alleen maar ellende..
Ping-statistieken voor 172.19.3.1:
Pakketten: verzonden = 455, ontvangen = 452, verloren
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 2174ms, Gemiddelde = 614ms
Ik heb sinds een tijdje een nieuwe i-net provider en een nieuw modem.. Helaas werkte dit allemaal niet erg lekker.
Mijn internet viel vaak weg en als ik dan mijn modem deed pingen kreeg ik hoge ping tijden terug. Erg vervelend maargoed. even het modem en de switch resetten en het was opgelost (voor een paar minuten dan, of soms zelfs een uur).
Nou heb ik met de helpdesk van mijn provider gebeld en heb ik een nieuw modem gekregen. Maar helaas heb ik na enkele dagen weer hetzelfde probleem.
Het volgende heb ik allemaal geprobeerd.
-Nu heb ik de switch vervangen, nog steeds hetzelfde probleem. (was te verwachten want pingen naar een andere pc in het netwerk leverde netjes 1ms op).
-Alle UTP kabels vervangen. -> nogsteeds problemen.
-Nieuw modem -> zelfde probleem.
-Ip adressen statish ingesteld -> zelfde probleem.
-Het modem ip adressen laten uitdelen dmv DHCP -> zelfde probleem.
Setup Copperjet 816-2p -utp-> switch -utp-> PC
Beide pc's zijn XP machines.
Copperjet modem -> 172.19.3.1
PC1 -> 172.19.3.2
PC2 -> 172.19.3.3
Het gaat steeds een tijdje je goed, daarna gaan de ping tijden omhoog en heeft het geen zin meer paginas worden vaak niet geopend, spelen van een spel is onmogelijk, etc.... alleen maar ellende..
Ping-statistieken voor 172.19.3.1:
Pakketten: verzonden = 455, ontvangen = 452, verloren
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 2174ms, Gemiddelde = 614ms
[ Voor 25% gewijzigd door Jay-v op 11-02-2006 15:07 ]