Nieuwe laptop voor thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:00
Beste medetweakers,

Zoals de topictitel al verraadt ben ik op zoek naar een nieuwe laptop (voor mijn broer wel te verstaan).

Informatie, gebruiksdoel, budget
Hij beschikt nu (samen met zijn vriendin waarmee hij samenwoont) over een oud Asus laptopje, maar die begint het te begeven. In hun situatie is een laptop gemakkelijker dan een desktop systeem dus vandaar. Zelf hebben ze nergens verstand van, dus ik zou het één en ander uitzoeken...
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor Office, internet, en af en toe een simpelspel (geen FarCry, FEAR oid, maar echte suffe, geen systeemeisen-stellende spelletjes ;) ) Wel is het de bedoeling dat ze weer jaren vooruit kunnen en dat het een lekker vlot systeem is.
Mijn eisen zijn:
- min. 512Mb
- het liefst een non-shared graka
- snelle proc.
- 5400 RPM schijf

Het budget ligt tot maximaal 1000,-

Eigen boodschappenlijstje met alle relevante specificaties
Ik heb al enig onderzoek gedaan naar laptops die geschikt zijn, maar kom er toch nog niet helemaal uit en wil ook wel wat gebruikerservaringen opdoen, vandaar....

Acer Aspire 5024WLMi

Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00127403.jpg
€950,-

Processor AMD Turion Mobile ML34 1.8GHz

Geheugen Ingebouwd: 512 MB
Maximaal: 2048 MB
SO-DIMM Sloten 2, bezet

Cache 1024 KB

Chipset ATI Mobility RADEON XPRESS 200
Display Resolutie: 1280 x 800 pixels
Grafisch Grafische chip: ATI Radeon X700
Geheugen: 128 MB
Harddisk 80 GB
Optische drives DVD-brander
DVD-R/RW, DVD+R/RW, DVD+R Double-Layer
Cardreader Ja
LAN 10/100/1000 Mbps
Wireless LAN 54 Mbps
Modem 56 Kbps

Invoerapparaat toetsenbord 89 toetsen
Touchpad: touchpad
Stroomvoorziening Voeding: 90W AC adapter
Accu type:: 60Wh Li-Ion
accuduur
Gebruik: tot 3 uur

Aansluitingen 4 x USB 2.0
1 x FireWire
1 x RJ-45
1 x RJ-11
1 x VGA
1 x TV-Out
1 x line-in
1 x line-out
1 x microfoon
1 x PCMCIA Type II
IrDA

Voordelen:
Mooi prijs voor aardig spul.
Redelijke videokaart (non shared)
Erg compleet
Nadelen:
Ik heb niet zoveel ervaring met een Turion en weet ook niet zo goed wat hij doet tov een Pentium M. Ik heb hier en daar gelezen dat de behuizingen van deze apparaten nogal eens het loodje leggen.
Ik weet niet hoeveel RPM de schijf is. Ik heb namelijk graag een 5.4k schijfje....

Toshiba Satellite M40X-231

Afbeeldingslocatie: http://www.raf.nl/webshop/images/Computer/Draagbaar/TOSH_SatM40X_6921.jpg
€1000,-

Besturingssysteem MS Windows XP Home Edition NL/UK/FR
Service Pack Microsoft Windows XP Service Pack 2
Processor Intel Pentium M 740
Processorsnelheid 1,73 GHz
Cache (L2) 2 MB
Front Side Bus 533 MHz
Chipset Intel 915PM
Geheugentype DDR2-400 SDRAM
Geheugen 512 MB
Maximale hoeveelheid geheugen 2 GB
Grafische kaart ATI Mobility Radeon X600
Videogeheugen 64 MB
Interface PCI Express x16
TV-out S-Video
Schermgrootte 15,4 inch Wide
Schermtype TruBrite WXGA TFT
Schermresolutie 1280x800
Harde schijf 60 GB
Rotatiesnelheid 5400 rpm
Cache (harde schijf) 2 MB
Interface (harde schijf) ATA100
Optische drive 8x DVD-ReWriter Double Layer
Geheugenkaartlezer MMC / SD / SM / xD / MS (Pro / Duo)
Geluidsweergave 2-kanaals
TV-tuner Nee
Radio-tuner Nee
LAN 100 Mbps
Draadloos netwerk 54 Mbps
Type draadloos netwerk 802.11 G
Modem 56 Kbps
USB 2.0 3x
Firewire (1394a) 1x
Firewire (1394b) 1x
PCZCIA 1x
Toetsenbord-layout VS-indeling
Muis Nee
Touchpad Ja
Afstandsbediening Nee
Office software Microsoft Office OneNote
DVD-software WinDVD
Brand-software Sonic Record Now!
Anti-virussoftware Norton Internet Security 2005 (90 dagen proberen)
AC adapter input 100~240 V, 50/60 Hz
Lengte 275 mm
Breedte 365 mm
Hoogte 37 mm
Gewicht 3 kg
Tas Ja

Voordelen:
Snelle schijf
Goede Proc.
Redelijke videokaart

Nadelen:
Geen userreviews
Weinig ervaring met Toshiba
Slecht leverbaar / prijs

Verder heb ik nog zitten denken aan een Dell of een Compaq notebook. Ik weet alleen niet helemaal goed wat ik daar van moet vinden. Het voordeel van Dell is wel dat je enigszins je systeem zelf kunt samenstellen, maar ik vraag me altijd af wat voor kwaliteit zij leveren.

Ik hoop dat ik jullie voldoende informatie heb gegeven en dat jullie me een goed advies kunnen geven (zo ook over eventueel een Dell).
Er is natuurlijk ook de mogelijkheid om zelf een laptop 'aan te dragen' waar je zelf erg goede ervaringen mee hebt...
Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Juppehup op 11-02-2006 13:58 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:56

Piggen

Lekker bakkie

Met het oog op de toekomst (Windows Vista) lijkt de Acer me de beste keus, met z'n 64-bit processor (die overigens niet onderdoet voor een Pentium M) en 128MB videogeheugen. Het is kwalitatief gezien misschien niet de beste keus, en de harde schijf is 4200rpm.
[rml][ Ervaringen] Acer Aspire 502x series (deel 1)[/rml]

Maar als Vista jullie niets boeit, is de Toshiba een goede keuze. Kwalitatief gezien heb ik daar een hogere pet van op.

En bij Dell heb je momenteel een Inspiron 6000 met Pentium M 1,73 GHz, 512MB, 60GB en 32MB Radeon X300 voor €899 incl. bezorging. En je krijgt er nog een fotoprinter bij. Als je die niet wilt, valt er telefonisch vast ook wel wel een paar tientjes af te praten. Ook een goede optie.
Ervaringen Dell Inspiron 6000

Verwijderd

Als ik jou was zou ik de Acer nemen. Met die X700 kan je makkelijk nog een paar jaar verder(ik heb hem zelf ook). Verder over de discussie tussen de Turion en Pentium-mobile. Mijn broer heeft bijna dezelfde laptop als ik heb maar dan met een Pentium-M, en ik zie weinig verschil tussen beide. Ze zijn even snel. Maar als voordeel heeft de Turion, wat hierboven ook staat, dat hij 64bit is. Maar hou in je achterhoofd, als je veel met de accu doet, moet je geen X700 of X600 nemen, die slurpen echt veel energie. Succes met je keus ;)

• Juppehup
Allemaal heel leuk die aanbiedingen van Dell natuurlijk, maar als ik de 6000 wil bestellen kost hij opeens 1185 euro 8)7 . Dat is toch bijna 200 euro boven het budget :'(
Kan iemand mij misschien overtuigen waarom wel of juist niet een Acer te nemen? Ik ben echt een beetje bang voor die behuizing kwaliteit. De laptop zelf is echter wel erg compleet voor een mooie prijs, maar ik wil niet op mn geweten hebben dat mn broer over een jaar met een uit elkaar gevallen laptop op schoot zit ;)
Hoorde vandaag dat Promedion ook wel aardig spul is. Iemand daar ervaringen mee?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:56

Piggen

Lekker bakkie

Juppehup schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 21:06:
Allemaal heel leuk die aanbiedingen van Dell natuurlijk, maar als ik de 6000 wil bestellen kost hij opeens 1185 euro 8)7 . Dat is toch bijna 200 euro boven het budget :'(
En zet nu even de garantie even op 1 jaar.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Het kan ook voor minder....

Afbeeldingslocatie: http://img479.imageshack.us/img479/9260/aspire30007ov.jpg

Acer Aspire 3003 WLMi_CB is een TOP ding voor maar € 695,00 .Check die specs !! 15,4" Crystal Brite breedbeeld TFT, AMD Sempron 3000+, WiFi b/g, 40 GB HB, 256MB DDR, DVD-RW dual-layer +/-.

Ik heb zelf de Acer Aspire 3002 WLMi_CB en heb hier 256 MB intern bij ingezet.

[ Voor 45% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 11-02-2006 21:21 ]

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 21:11:
Het kan ook voor minder....

[afbeelding]

Acer Aspire 3003 WLMi_CB is een TOP ding voor maar € 695,00 .Check die specs !! 15,4" Crystal Brite breedbeeld TFT, AMD Sempron 3000+, WiFi b/g, 40 GB HB, 256MB DDR, DVD-RW dual-layer +/-.

Ik heb zelf de Acer Aspire 3002 WLMi_CB en heb hier 256 MB intern bij ingezet.
Oke ik bied beter:P

http://www.driebond-compu...ion=com_phpshop&Itemid=27

Enige nadeel: shared graka...

mijn pa heeft hem ook: topding.. batterij duur: 2,5 uur

• Juppehup
mmm, ik wil toch eigenlijk wel een non-shared grafische kaart. Zeker met het oog op Vista....maar bedankt iig voor de tip :P
Pagina: 1