Abuse mail van scarlet wegens down/uploaden film.

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-01 15:08
Een tijdje terug heb ik een mail ontvangen van abuse@scarlet.**.

Hierin werd me meegedeeld dat ik copyrighted materiaal beschikbaar stelde voor anderen.

Ik heb uit andere topics al kunnen afleiden dat ik hier niet op mijn vingers word getikt voor het downloaden van een film, maar voor het beschikbaar stellen van die film.

Daar zit ik dan eigenlijk vast, want bij torrents word sowieso geshared zodra je een stukje binnen hebt wat je kan sharen.(al is het enkele kb's).

In die mail werd 1 film opgenoemd. Wat me meteen verbaasde was dat ze de bestandsnaam wisten en het programma waarmee ik het downloadde.

Maar juist omdat er maar 1 film werd opgenoemd, heb ik de volgende vraag:

Is volgens de provider een film gedeeld als je die volledig hebt kunnen uploaden bij 1 persoon of is die film al gedeeld van zodra ik 400kb binnen heb en dat al word geupload naar verschillende personen?

Want ik heb voor die film nog heel wat andere dingen afgehaald, maar daar werd mij nooit een melding over gestuurd.

[ Voor 34% gewijzigd door Wouter06 op 11-02-2006 13:30 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:09

Cyphax

Moderator LNX
De film is gewoon volledig gedeeld, ongeacht hoeveel mensen er ook daadwerkelijk van gedownload hebben: dat is een stap verder weer. :)
Ik heb het overigens vaker gezien (bij Demon, bij iemand anders), die kreeg ook zo'n mailtje.

't Is ook overigens de reden dat de huidige P2P tools nooit echt legaal gebruikt kunnen worden... wat je downloadt, deel je ook gelijk, daar kom je niet echt onderuit.

Saved by the buoyancy of citrus

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk een gevalletje Stichting Brein.

Verder zou ik ze vriendelijk een brief terugsturen dat het delen van een bestand met een bestandsnaam die toevallig overeenkomt met die van een film niet strafbaar is, en dat zelfs het uploaden van enkele kilobytes aan data ook niet strafbaar is. Laat ze maar bewijzen dat de data die van jouw PC/server afkomt copyrighted materiaal omvat. *

* Voor hetzelfde geld upload jij enkel de bitjes die alleen de volledig zwarte beelden bevatten... Laat ze het tegendeel maar bewijzen.

• Wouter06
Ingaan op die mail wil ik niet, ik wil het laten voor wat het is :)

Maar Cyphax, bedoel je nu dat zodra ik een torrent toevoeg dat die film volledig gedeeld is in de ogen van de provider of dat ik die mail heb gekregen omdat die film volledig was geupload naar een andere persoon(en)?

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Xwen schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:42:
Ingaan op die mail wil ik niet, ik wil het laten voor wat het is :)

Maar Cyphax, bedoel je nu dat zodra ik een torrent toevoeg dat die film volledig gedeeld is in de ogen van de provider of dat ik die mail heb gekregen omdat die film volledig was geupload naar een andere persoon(en)?
Mja je provider ziet dat je die film aanbiedt, misschien kijken ze niet verder dan dat (welk deel van de film je eigenlijk hebt, je komt toch in het lijstje zoekresultaten voor dan, toch?) of gaan ze er vanuit dat je 400kb van een film ook niet mag delen...

Wat King_Louie zegt is denk ik ook wel zo: het zijn in eerste instantie bangmaakpraktijken, 'k denk niet dat ze je echt veel kunnen maken (behalve je afsluiten ofzo :P)

[ Voor 12% gewijzigd door Cyphax op 11-02-2006 14:20 ]

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-02 21:20

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je provider die je aanspreekt dat je illegale bestanden aan het delen bent? Stond er niet bij door wie ze zijn "getipt" dat je aan het delen was?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Wouter06
k, bedankt voor de uitleg :)

mss nog iemand die hier dezelfde gedachten over heeft of mss een heel andere theorie :P ?
TheCoolGamer schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:28:
Je provider die je aanspreekt dat je illegale bestanden aan het delen bent? Stond er niet bij door wie ze zijn "getipt" dat je aan het delen was?
nee, (ik heb de mail niet meer, anders had ik em gepost) ze zeiden gewoon dat ik copyrighted bestanded beschikbaar stelde voor anderen. En onderaan de mail stond dan de naam van de film en dat dit gebeurde met een Bittorrent programma.

[ Voor 68% gewijzigd door Wouter06 op 11-02-2006 15:03 ]

• Wouter06
[Dubbelpost]

[ Voor 204% gewijzigd door Wouter06 op 11-02-2006 15:04 . Reden: Dubbelpost ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Die mail is ook gewoon echt, daar hoef je niet aan te twijfelen, providers doen dit al langer (dat geval dat ik eerder aanhaalde is iets van jaren geleden). Wat ik zou doen is nu even niets illegaals sharen en dan over een tijdje weer gewoon verder gaan ofzo. Je hebt in Nederland volgens mij nog bar weinig te vrezen van de heren van BREIN, zolang je provider je adresgegevens niet afgeeft aan ze.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Xwen schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:29:
k, bedankt voor de uitleg :)

mss nog iemand die hier dezelfde gedachten over heeft of mss een heel andere theorie :P ?

[...]

nee, (ik heb de mail niet meer, anders had ik em gepost) ze zeiden gewoon dat ik copyrighted bestanded beschikbaar stelde voor anderen. En onderaan de mail stond dan de naam van de film en dat dit gebeurde met een Bittorrent programma.
Dan heb je de film gedownload van (o.a.) een zgn. "honeypot", oftewel; bedrijf X heeft een pc met bittorrent en de film aangezet, en gekeken wie deze gedownload heeft. Vervolgens hebben ze de betreffende ISP's aangeschreven.

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Je wilt dus weten in hoeverre het wel of niet toegestaan is illegaal gedownloade bestanden, al dan niet gedeeltelijk, te sharen? Laat dat nou nét niet de bedoeling zijn op GoT.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.