Toon posts:

Ervaringen - NEC MultiSync® LCD70GX2

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers, heeft iemand van jullie misschien al ervaringen opgedaan met de NEC MultiSync® LCD70GX2?

Ik zit nml te twijfelen tussen de Apple Cinema Display 20" en deze jongen. Qua specs ziet de NEC er beter uit, wat design betreft (tja het oog wil ook wat 8) ) spant het erom. De Apple heb ik gisteren van dichtbij gezien en sprak mij erg aan, wel constateerde ik wat afterglow als ik snel met de muis bewoog. Ook niet geheel onbelangrijk is de garantie periode, Apple 1 jaar en NEC 3 jaar.

(Ik voel al een paar Dell aanbevelingen aankomen maar de kleurechtheid over het gehele scherm (bleeding) en het design spreken mij niet aan, sorry.)

Het belangrijkste voor mij is de kleurechtheid, verder moet het ook mogelijk zijn om een filmpje te bekijken en even te gamen.

Wie heeft deze TFT inmiddels in gebruik en wil zijn/haar ervaringen delen? Bedankt alvast!

Het schermpje heb ik inmiddels gezien voor:
480.50 (excl BTW)
571.79 (incl BTW)

Hou ik nog wat cash over voor een Ipod Video :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.nec-display-solutions.de/coremedia/generator/Internet/Subsidiaries/Headquarter/Content/Products/GAMING-20WGX2/Images/20WGX2-main,property=ThumbNail.jpg

Met de NEC MultiSync® 20WGX² zoekt NEC Display Solutions de breedte – en dat in vergelijking met een klassieke 20-inch monitor met precies 2,6 cm. Met de nieuwe monitor in het zogenoemde Wide Format (breedbeeldformaat) breidt NEC Display Solutions haar succesvolle multimediaserie uit met een moderne en praktische 16:10 variant. Met een excellente reactietijd van 6ms (Grey-to-Grey), een uitstekende helderheid van 470cd/m² en 16,7 miljoen kleuren is de NEC MultiSync® 20WGX² perfect geschikt voor alle multimediatoepassingen. Gaming, het bekijken van digitale beelden en het afspelen van video’s worden in het nieuwe Wide Format - met een actief beeldschermoppervlakte dat 35 procent groter is dan dat van een 19-inch monitor - een belevenis. Een USB 2.0 hub met twee aansluitingen aan de achterkant en twee aansluitingen aan de zijkant van de monitorbehuizing completeert de voortreffelijke uitvoering van de NEC MultiSync® 20WGX². De monitor, die is ontwikkeld om tegemoet te komen aan veeleisende, designbewuste thuisgebruikers en game-liefhebbers, biedt een elegant, tijdloos design in combinatie met uistekende functies en eigenschappen. Het speciale oppervlak, voorzien van een glanzende (glossy) toplaag, zorgt voor een contrastrijke en bijzonder hoogwaardige kleurweergave en is daarmee perfect geschikt voor een nog betere multimedia-ervaring en het bekijken en bewerken van beelden en video’s.

De contrastverhouding van 700:1, de buitengewoon hoge helderheid van 470 cd/m² en de OptiClear DVM (Dynamic Visual Mode) zorgen bij alle toepassingen voor een uitstekende beeldkwaliteit en extreem briljante kleuren. Dankzij OptiClear DVM beschikt de gebruiker naast de standaardinstelling over vier weergavetypen: geoptimaliseerd voor tekstweergave, voor gaming, voor het afspelen van video’s of voor de weergave van foto’s. Op deze manier is altijd de optimale beeldkwaliteit met een maximale contrastverhouding van 1600:1 (met Adaptive Intensity) gegarandeerd.

Ook uit ergonomisch oogpunt biedt de NEC MultiSync® 20WGX² een aantal voordelen, want het Wide Format is beter afgestemd op het natuurlijke gezichtsveld van het menselijke oog. Met de bijzonder grote kijkhoeken van 178 graden horizontaal en verticaal kunnen bovendien meerdere gebruikers tegelijkertijd, bijvoorbeeld bij het spelen van videospellen, het weergegeven beeld vanuit iedere kijkrichting bekijken. Dankzij de absoluut minimale kleurverschuivingen worden ook de kleuren onder alle kijkhoeken identiek weergegeven. De lichtintensiteit van de nieuw ontwikkelde blauwe LED-Aan/Uit-knop kan geheel naar wens worden gedimd.

De comfortabele en eenvoudige bediening van de monitoren van NEC Display Solutions wordt ondersteund door de in eigen huis ontwikkelde NaViSet® software. Deze software biedt de gebruiker, naast het ongecompliceerde On-Screen-Menu (OSM), een handig alternatief voor het aanpassen van de monitorinstellingen met behulp van de muis en het toetsenbord. Bovendien kan er met NaViKey™ intuïtief en snel door het OSM worden genavigeerd.

Via de USB 2.0 hub met vier downstream-aansluitingen (twee aan de zijkant, twee aan de achterkant van de behuizing van de monitor) kunnen digitale camera’s, MP3-spelers, joysticks, scanners en Memory-Sticks uiterst eenvoudig worden aangesloten. Dankzij het intelligente en optisch elegante Cable Management worden de monitorkabels onzichtbaar langs de standvoet geleid.

De NEC MultiSync® 20WGX² beschikt over een analoge VGA en een digitale DVI-D aansluiting, kan in combinatie met alle gangbare grafische kaarten worden gebruikt en biedt hiermee toekomstzekerheid en flexibiliteit. Het geringe stroomverbruik, dankzij de automatische Power-Off en de Vacation-schakelaar waarmee de monitor volledig van het lichtnet wordt gescheiden, garandeert een lage TCO (Total Cost of Ownership). De NEC MultiSync® 20WGX² voldoet aan alle actuele standaarden en normen, zoals ISO 13406-2, CE, TÜV GS, TÜV ERGONOMIE en TCO’03.

Beschikbaarheid en garantie

De NEC MultiSync® 20WGX² is vanaf eind januari 2006 in de handel verkrijgbaar. Meegeleverd worden een stroomkabel, USB-kabel, VGA- en DVI-D-kabels, een handboek en een installatie- en driver-CD-ROM. NEC Display Solutions Europe biedt een garantie van 3 jaar inclusief achtergrondverlichting.

Overzicht van de technische gegevens

Benaming NEC MultiSync® 20WGX²
Displaytype AS-IPS OptiClear DVM TFT, 20.1“ Wide
Actief weergaveoppervlak 433 x 271 mm
Kijkhoeken 178 graden horizontaal en 178 graden verticaal
Aanbevolen resolutie 1680 x 1050
Helderheid 470 cd/m²
Contrastverhouding 700:1 (1600:1 mit Advanced DVM)
Reactietijd 6 ms (grey-to-grey), 12ms (black-white)
Aantal weer te geven kleuren 16,7 miljoen
Instelmogelijkheden NaViKey™, NaViSet®, NaViSet®Administrator (optioneel)
Aansluiting VGA, DVI-D
USB-aansluiting 1 Upstream en 4 Downstream
NTAA (Non Touch Auto Adjustment) Ja
Modelvarianten silver/black
Certificaten CE, TÜV GS, TCO ‘03, TÜV ERGONOMIE, ISO 13406-2
NEC Display Solutions Europe GmbH

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 09:35

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

waar heb je die prijzen vandaan?
Ik wil deze zelf ook aanschaffen, maar wil wel eerst een review zien

Verwijderd

Topicstarter
De prijzen heb ik op kieskeurig.nl gevonden, zie hier.

De titel van de topic kan ik helaas niet aanpassen, ik denk nml dat het duidelijk is als er 20" Widescreen wordt toegevoegd. Zou een moderator dit willen oppakken? Sorry weet even niet hoe ik dit moet communiceren. Thnx.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is alleen de bedoeling om [Ervaringen]-topics te openen als je zelf ervaringen hebt om te delen. Als je zelf ervaringen zoekt kun je dat dmv GoT search doen. Vind je niets, dan kun je je conclusies trekken - daar voegt een nieuwe topic niets aan toe.

Verder staat in de GoT Huisregels (link is anders gewoon in de FAQ te vinden) hoe je bij een mod aandacht kunt trekken voor een topic. Gewoon in-topic posten is NIET de manier om dat te doen :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.