Na redelijk wat overclock-ervaring kom ik maar niet uit dit probleem. Als ik mijn CPU overclock (ook al is het maar 2%) herstart de computer zonder pardon in een 3D applicatie (3Dmark05/atiTool).
Nu weet ik dat een computer instabiel kan worden na een overclock maar na 2% lijkt me dit praktisch onlogisch. Misschien dat het geheugen het niet aan kan? De timings staan op hun standaardwaarde. Bovendien wordt de processor met de Zalman 7700Alcu niet warmer dan 48graden.
De voeding zit nooit aan zijn maximum lijkt me.
Spec's:
Voeding: Coolermaster Real Power 450Watt
Moederbord: P5ND2-Sli S775
Processor: Intel Pentium 4 550 S775 (3,4GHZ)
Processorkoeler: Zalman 7700AlCu
Geheugen: Kingston DDR2 DC 1024MB (2X512MB)
Harde schijf: Maxtor MaxlineIII SATA 250GB 16MBcache
Videokaart: Sapphire X1800XT 512MB VIVO
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy4
(Voor de oplettende onder ons, de processor is niet dezelfde als die ik aanbied in de V&A waar ik beweer dat hij nooit overclockt is
)
Nu weet ik dat een computer instabiel kan worden na een overclock maar na 2% lijkt me dit praktisch onlogisch. Misschien dat het geheugen het niet aan kan? De timings staan op hun standaardwaarde. Bovendien wordt de processor met de Zalman 7700Alcu niet warmer dan 48graden.
De voeding zit nooit aan zijn maximum lijkt me.
Spec's:
Voeding: Coolermaster Real Power 450Watt
Moederbord: P5ND2-Sli S775
Processor: Intel Pentium 4 550 S775 (3,4GHZ)
Processorkoeler: Zalman 7700AlCu
Geheugen: Kingston DDR2 DC 1024MB (2X512MB)
Harde schijf: Maxtor MaxlineIII SATA 250GB 16MBcache
Videokaart: Sapphire X1800XT 512MB VIVO
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy4
(Voor de oplettende onder ons, de processor is niet dezelfde als die ik aanbied in de V&A waar ik beweer dat hij nooit overclockt is