Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PW]vuistje shop survey

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11 20:27
Als ik in de pricewatch kijk, kom ik vaak de shop hardwaretotaal.nl tegen.
Zo ook hier:
pricewatch: Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse (Zwart)
Er staat een groen vuistje voor, met de duim omhoog.
Dit vuistje suggereert dat het een goede shop is, echter wanneer je de details gaat bekijken over deze shop, is de beoordeliong helemaal niet zo goed. Gemiddeld scoren ze mischien net een voldoende. Hoe kan dit vuistje dan groen zijn met thumbs up?
Dit zal ook vast het geval zijn bij andere shops, deze nam ik als voorbeeld.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12
Als je even boven dat handje blijft met je muis dan krijg je te zien dat er 'voldoende' staat bij Hardwaretotaal.nl, dus zo heel goed zijn ze inderdaad niet.

Alternate geeft 'goed' en Zercom 'zeer goed', als je goed kijkt zie je een klein verschil in hoe groen het handje is bij die shops.

[ Voor 33% gewijzigd door Hahn op 11-02-2006 12:36 ]

The devil is in the details.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-11 19:03

DaOverclocker

Overclocker for life...

Het was de bedoeling dat dit topic onder deze user kwam, iemand anders was hier nog ingelogd. Excuses...

systeem specs

• _Badeend_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 16:05
Dat was mij dus ook al opgevallen bij die winkel. (zullen er vast meerdere zijn, niet bedoeld op hardwaretotaal zwart te maken :X )

Als ik de reviews lees zijn er maar 2 die de winkel een voldoende geven en de rest stampt de winkel geheel in de grond. Toch staat dat leuke handje vrolijk met een mooie (bijna) groene duim omhoog.

vind eigenlijk dat ze wat grote kleurverschil mogen doen in de handjes. bijv alleen Groen geel rood.

[ Voor 16% gewijzigd door _Badeend_ op 11-02-2006 12:38 ]

There's no savegame in real life...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Slightly off-topic maar de reactie van To3t3er vind ik eigelijk niet door de beugel kunnen :/
Dit is de slechte webshop die ik ooit heb meegemaakt.. Slecht behandeld, geen reply's op email, geen reply op online berichtgeving niets.. Als je belt krijg je een turk aan de lijn die geen nederlands kan en stom zit te lullen..

KOOP HIER NOOIT WAT !! Wees gewaarschuwd !

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 11-02-2006 12:42 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Uit de FAQ:
De Shop Survey wordt behandeld volgens het principe 'behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst'. Oftewel, dat een winkel in het verleden goede beoordelingen heeft gescoord bewijst nog niet dat een shop nog steeds goed is. Andersom, dat een winkel in het verleden steekjes heeft laten vallen wil nog niet zeggen dat je die shop tot in de eeuwigheid moet mijden. We proberen in de Shop Survey zo veel mogelijk een afgewogen beeld te geven van recente ervaringen. Dit wordt gedaan door oudere reacties onder bepaalde voorwaarden te verwijderen. Dit mechanisme treedt in werking zodra de shop 20 of meer reacties heeft. Op dat moment worden de oudste reacties (ouder dan 8 maanden) verwijderd, totdat er weer 20 reacties staan. Als een shop dus minder dan 20 reacties heeft blijven die altijd staan, ongeacht de ouderdom.
Ofwel, de laatste 20 reacties of reacties tot 8 maanden blijven staan. Hieruit wordt de gemiddelde waardering berekend. Aangezien er naast de diverse slechte waarderingen ook een aantal "zeer goed" waarderingen zijn, komt het gemiddelde echter toch op "voldoende". Het is inderdaad belangrijk te zien dat de algemene trend echter "slecht" is.
Ik ben het er mee eens dat dit een vertekend beeld geeft. Lees dus altijd ook de surveys om te zien hoe men tot de gemiddelde waardering is gekomen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 12:41:
Slightly off-topic maar de reactie van To3t3er vind ik eigelijk niet door de beugel kunnen :/

[...]

Verder zie je dat vooral in het begin deze winkel aardig wat goede surveys heeft gehad en daarom is het gemiddelde waarschijnlijk nog steeds voldoende.
Jij vindt dit niet door de beugel kunnen? Wat hierboven wordt vermeld is 100% waar!!! Helaas. :(

Heb zelf sinds ongeveer 2 weken ook ervaring met ze en de ervaring is NOOIT goed geweest. Ze lopen me toch een partij moeilijk te doen!!!!!!!

Je wilt een order annuleren en dit gaat blijkbaar niet (ik denk dat sommige tweakers dit verhaal inmiddels wel kennen...) want je datum is verlopen. Je stuurt ze mooi binnen 8 dagen een e-mail dat je je order wilt annuleren (zelfs de e-mail die naar mij werd gestuurd om mijn order te bevestigen had ik er onder gequote) en daar wordt gewoon niet op gereageerd.

Plaats je een bericht in dat online berichtensysteem-onzin-geval dat je een e-mail hebt gestuurd om je order te annuleren, wordt daar niet eens naar gekeken en zeggen ze gewoon: "Dit gaat niet, annuleringstermijn verlopen, blaat blaat". Afijn, na alles uit te leggen krijg ik er niet meer uit dan "Nee, niet waar, wij hebben gelijk, u bent te laat, kthnx". Na veel gezeur heb ik dus een screenshot gemaakt met de e-mail die ik had verstuurd, met ook in beeld de datum waarop de e-mail was verstuurd, tijd, etc. etc. Daar kijken ze niet eens naar!!! Krijg ik vervolgens een bericht met daarin dat mijn order is verzonden.

Stel hufters dat het zijn!!! En dat is nog op z'n zachtst gezegd.

Ik vind daarom ook dat deze webshop meteen een KNALRODE vuist moet hebben, al is het alleen maar om andere mensen te waarschuwen NOOIT, maar dan ook NOOIT OF TE NIMMER, bij deze winkel iets te kopen.

EDIT: Enkele gegevens: 19-05-2006 order geplaatst, 27-05-2006 gemaild om de order te annuleren, 29-05-2006 een bericht geplaatst die online berichtensysteem troep.

[ Voor 6% gewijzigd door Tanuki op 31-05-2006 19:08 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat is natuurlijk niet de bedoeling van dit topic hè. Dat soort informatie hoort in de survey zelf thuis en niet in dit topic dat niet gaat over specifieke surveys. Ik doe het topic daarom op slot.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Van fsfikke kreeg ik onderstaande reactie nog door ter plaatsing en ter verduidelijking. Hierna is het topic defintief dicht.
l0c4lh0st schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:06:
[...]

Jij vindt dit niet door de beugel kunnen? Wat hierboven wordt vermeld is 100% waar!!! Helaas. :(
....
Ik vind daarom ook dat deze webshop meteen een KNALRODE vuist moet hebben, al is het alleen maar om andere mensen te waarschuwen NOOIT, maar dan ook NOOIT OF TE NIMMER, bij deze winkel iets te kopen.
Dat de shop op z'n zachts gedrukt niet netjes omgaat met z'n klanten wil ik wel geloven, maar ik doelde op de nogal discriminerende toon in het bericht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.