Toon posts:

Apple cd op windows inlezen

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet goed waar ik het moest plaatsen, dus dan maar even hier. ik heb al een halve dag lopen zoeken maar ik kom er niet uit...

Ik zit hier nu met een apple cd van een (grote) klant en dat werk moet uiterlijk maandag af zijn. Het probleem is alleen dat ik een windows systeem heb, en geen mac...

Dus nu is aan jullie de vraag: Verlies ik mijn klant of kan ik toch op een of andere manier de apple cd op windows draaien?

alvast bedankt

Verwijderd

wat moet die cd doen, zeg dat eerst eens...

eerste hit van google : klik

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 12:43 ]

Verwijderd

als het gewoon documenten zijn zoals docs, jpg's of psd's enzo kan je de cd gewoon gebruiken. Indien het een mac programma is dat je nodig hebt kan je niet veel doen vrees ik... Er bestaan wel emulators maar of dit de moeite is om te installeren??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om wat voor cd gaat het? Datacds die gebrand zijn op een apple zijn in principe ook wel te lezen op een pc (tenminste, de cdtjes die ik gefikt heb op mijn Ibook waren prima te lezen in mijn pc).
Is het echter een of ander prog. dan gaat dat niet echt werken natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een cd waarop allemaal voorbeelden, logo's, lettertypes, afbeeldingen enz. staan van een bedrijf. Wanneer ik deze cd wil openen op mijn windows systeem krijg ik een leeg venster te zien. Dat heb ik al vaker meegemaakt met apple cd's, geen idee waarom ik ze niet zie?

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:58
Je pc herkent wel dat er een cd in zit? Misschien kan je eens proberen een image van de cd te maken en kijken of je de image wel kan lezen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 12:51:
Het is een cd waarop allemaal voorbeelden, logo's, lettertypes, afbeeldingen enz. staan van een bedrijf. Wanneer ik deze cd wil openen op mijn windows systeem krijg ik een leeg venster te zien. Dat heb ik al vaker meegemaakt met apple cd's, geen idee waarom ik ze niet zie?
Op een mac kan je aangeven dat een cd windows compatible gebrand moet worden. Anders ziet je pc die bestanden niet.
Andersom kan een mac meestal niks met een windows cd die verkeerde iso indeling heeft. Dit gebeurd vaak bij directburn oid, of als de cd niet gesloten is(multisessie).

Kwam dit probleem gister toevallig ook tegen.

• breinonline
  • Laatst online: 16:49

breinonline

Are you afraid to be known?

Het zou in principe gewoon moeten gaan, zoals iedereen al meldde. Hoe groot is de klant? Je kan ook gewoon een Mini Mac aanschaffen :9

Heb je een andere pc tot je beschikking, desnoods die van de buren? Dan kan je uitsluiten of het aan incompabiliteit met jouw cd-rom speler ligt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:57
misschien een raar id, maar als je 2 cdspelers in je systeem hebt knoppix booten en kijken of die hem kan uitlezen? met een oude mac schijf die ik moest backuppen ging dat goed... :X

Verwijderd

check de link in mijn post hierboven even, die MacDisk zou het moeten doen

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 12:27:
Dus nu is aan jullie de vraag: Verlies ik mijn klant of kan ik toch op een of andere manier de apple cd op windows draaien?
Of je legt het probleem gewoon voor aan de klant en vraag of deze de bestanden op een WIndows compatible manier kan aanleveren? Lijkt me een hele normale gang van zaken.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga natuurlijk niet met namen strooien, maar de klant is landelijk. Dus er is wel enige haast bij. Ik heb het probleem inmiddels voorgelegd en ik wacht nog op reactie. Maar mijn vrees is dat er weinig windows-compatible stuff aangeleverd kan worden...

Toch maar eens een apple aanschaffen dan binnenkort

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

Die genoemde Macdisk of MacDrive moet je hebben.

Helaas branden lang niet alle apps op de mac CDs die overal te lezen zijn. ;(.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met Overige Hardware (en bitter weinig met welk hardware dan ook) te maken, maar is een softwareprobleem. Waarschijnlijk weet men in Apple Talk er wel raad mee.

Voortaan trouwens *NIET* dit soort disclaimers bovenaan je topic zetten:
Ik wist niet goed waar ik het moest plaatsen, dus dan maar even hier.
Als je het niet zeker weet, vraag het VOOR je post aan een modje (of wat ervarener gebruiker van het forum). Het zomaar ergens dumpen als dit wordt niet op prijs gesteld (is het zo moeilijk om te verzinnen dat Apple Talk relevanter is :? )

Los daarvan, ik weet niet wat voor bedrijf je voert, maar op moment dat je geen overleg hebt over format waarin spullen aangeleverd moet worden, dan een onverwachte format krijgt en problemen krijgt die je niet zelf kunt oplossen, komt het geheel pijnlijk amateuristisch over :X

Neem gewoon contact op met het bedrijf en overleg over de aanlevering, dat doen de grootste bedrijven ook onderling, en als je dat niet durft of kunt of als een bedrijf echt niet anders wil formatteren (wat me erg sterk lijkt) - voor EUR 40 heb je een eenvoudige iMac waar OS X op kan draaien (2e hand bij winkel met bon voor BTW doeleinden enzo), dat kun je allereerst aftrekken als je het bedrijfsmatig nodig hebt, al kun je dat door omstandigheden niet (omdat je sowieso niet correct met belastingen omgaat...), EUR 40 valt waarschijnlijk in het niet bij de bedragen die er met zo'n 'grote' klant betrokken zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 18:16:
Dit heeft niets met Overige Hardware (en bitter weinig met welk hardware dan ook) te maken, maar is een softwareprobleem. Waarschijnlijk weet men in Apple Talk er wel raad mee.

[...]

Als je het niet zeker weet, vraag het VOOR je post aan een modje (of wat ervarener gebruiker van het forum). Het zomaar ergens dumpen als dit wordt niet op prijs gesteld (is het zo moeilijk om te verzinnen dat Apple Talk relevanter is :? )

Los daarvan, ik weet niet wat voor bedrijf je voert, maar op moment dat je geen overleg hebt over format waarin spullen aangeleverd moet worden, dan een onverwachte format krijgt en problemen krijgt die je niet zelf kunt oplossen, komt het geheel pijnlijk amateuristisch over :X

Neem gewoon contact op met het bedrijf en overleg over de aanlevering, dat doen de grootste bedrijven ook onderling, en als je dat niet durft of kunt of als een bedrijf echt niet anders wil formatteren (wat me erg sterk lijkt) - voor EUR 40 heb je een eenvoudige iMac waar OS X op kan draaien (2e hand bij winkel met bon voor BTW doeleinden enzo), dat kun je allereerst aftrekken als je het bedrijfsmatig nodig hebt, al kun je dat door omstandigheden niet (omdat je sowieso niet correct met belastingen omgaat...), EUR 40 valt waarschijnlijk in het niet bij de bedragen die er met zo'n 'grote' klant betrokken zijn :o
Voor commentaar mag je een mail sturen naar dion_b of een topic starten in sm, maar ga nu niet het topic lopen verzieken.

[ Voor 5% gewijzigd door leon1e op 12-02-2006 04:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 18:16:

[...]

Of je post gewoon een normaal antwoord als je niks weet over mijn situatie, bedrijf of klant :r bovendien kan ik op een iMac van 40 euro niet echt veel grafische programma's draaien lijkt mij, dus nee, dat is geen oplossing.

Verwijderd

Met een iMac van 40 Euro kan je wel kijken wat er op die CD staat en of het mogelijk is om de content leesbaar te maken voor Windows...

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

Voor 40 euro heb je weinig Applehardware hoor, het is geen PC die na een jaar bij het grofvuil kan. ;).

Leg dan een tientje bij dat bedrag en schaf Macdrive aan, mocht het je alleen om het lezen van Macschijven gaan.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:44:
[...]

Of je post gewoon een normaal antwoord als je niks weet over mijn situatie, bedrijf of klant :r bovendien kan ik op een iMac van 40 euro niet echt veel grafische programma's draaien lijkt mij, dus nee, dat is geen oplossing.
Er probeert iemand je te helpen hoor, je moet 'm daar niet voor onderkotsen.
Zijn mening is redelijk normaal.

Maar ik neem ondertussen aan dat je macdrive hebt geprobeerd? (zoals al 2x eerder aangegeven is)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• breinonline
  • Laatst online: 16:49

breinonline

Are you afraid to be known?

[...]

Anders verdiep je jezelf even in je situatie en komt erachter dat een imac met veel geheugen prima grafische programma's kan draaien. Of een 2e hands PowerMac. :7

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:46
[...]

We proberen je nog steeds te helpen hier, dus ik zie niet in waarom je nu moet :r op een andere forum gebruiker.. Drang om je nog te helpen met je probleem kweek je er in ieder geval niet mee ;).

Verder zie ik nog steeds geen antwoord op de genoemde tips hierboven, zoals macdrive.. Het lijkt me dan ook verstandig dat je hier eerst eens naar kijkt voordat je zo'n antwoord neerzet.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
Anders verdiep je jezelf even in je situatie en komt erachter dat een imac met veel geheugen prima grafische programma's kan draaien.
Ik wil graag weten waar je een iMac G5 of G4 kan krijgen voor veertig euro! Ik ben je man als je nog een partijtje hebt staan :) Dion had het dan ook over een G3 en daar kan je tegenwoordig in het bedrijfsleven toch echt niet veel mee :)

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Topicstarter
Rob schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:28:
[...]

Er probeert iemand je te helpen hoor, je moet 'm daar niet voor onderkotsen.
Als jij maar 1 been zou hebben zou ik daar toch ook geen vooroordelen over gaan lopen schreeuwen zonder dat ik zou weten wat de oorzaak is? Als hij dan even prive vraagt hoe de situatie is dan maak ik daar geen probleem van, op deze manier wel.

ontopic: het verstandigste lijkt het mij om gewoon en apple aan te schaffen om problemen in de toekomst te voorkomen. En dan geen 2e handse (ze gaan niet voor niks weg toch?), maar gewoon een nieuwe. Ik heb al wat zitten kijken op de website van Apple, maar van dit systeem heb ik nog vrij weinig verstand...Heeft iemand misschien en tip wat qua kwaliteit-prijs verhouding het beste is?

Ik heb iets nodig waarop ik lekker snel kan werken met de adobe en macromedia paketten.

Verwijderd

Daar zijn reviews voor, maar goed... Ga alvast dan niet voor nieuwe Intel-Mac. Althans niet voor een tijdje. Er zijn nog geen Universal Binaries uit van Photoshop dus als je dat relatief veel (lees: dagelijks) gaat gebruiken, ga je niet tevreden zijn met Rosetta als emulatiemiddel. Zoek je een tweedehandse G4 of G5, ben je een stuk beter en goedkoper af

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
Als jij maar 1 been zou hebben zou ik daar toch ook geen vooroordelen over gaan lopen schreeuwen zonder dat ik zou weten wat de oorzaak is? Als hij dan even prive vraagt hoe de situatie is dan maak ik daar geen probleem van, op deze manier wel.
Dit is geen Riagg, maar een technisch forum. Wees blij dat men je _*GRATIS!!*_ probeert te helpen.
Enniewee:geen idee of het duur is of niet, maar hier staat een Powerbook te koop. En op Marktplaats valt ook genoeg te vinden als je een Mac wilt.

[ Voor 70% gewijzigd door 0siris op 13-02-2006 12:28 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Dit onderwerp begint wel een erg haatdragelijk nivo te krijgen, en de TS heeft inmiddels een hele andere vraag.

Ik stel voor dat de TS dus even gaat rondkijken naar reviews en onderwerpen op GoT om zich eventueel te orienteren, en als hij een vraag heeft die niet in APL beantwoord is die in een nieuw onderwerp te stellen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.