Ik krijg een hoax per e-mail in m'n Hotmail. Er stond ik dat als je naar 8 mailadressen dit mailtje door reply'ed dat je een NOKIA krijg......Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb een mail terug gekregen van Nokia een paar minuten later waarin stond dat dit een HOAX is.....Ben ik geinfecteerd door een virus in m'n Hotmail....Er stond geen bijlage in............
Verwijderd
Nix aan de hand, enkel voortaan SVP niet meer forwarden deze mailtjes! Dit is net zoiets als: stuur dit icq berichtje door, want dan krijgt heel de 3e wereld er een kwartje voor. Niet dat ik hun niet wil helpen, daar niet van, maar tis gewoon gelul! dat is het!
Maar goed, misschien had je het zelf ook wel na kunnen gaan he.... Stel dat het waar was geweest, en je echt een nokia had gekregen als je 8 mailtjes had doorgestuurd..... dan zou je 5 mensen verder dus al op 8^5 = 32768 telefoons zitten en laten we zeggen dat er binnen een dag 100 'rondes' zouden zitten, dan zou dit nokia dagelijks 8^100 telefoontjes gaan kosten (dat is 2,04 × 10^90). Binnen één dag ligt heel Nokia plat....
Maar goed, misschien had je het zelf ook wel na kunnen gaan he.... Stel dat het waar was geweest, en je echt een nokia had gekregen als je 8 mailtjes had doorgestuurd..... dan zou je 5 mensen verder dus al op 8^5 = 32768 telefoons zitten en laten we zeggen dat er binnen een dag 100 'rondes' zouden zitten, dan zou dit nokia dagelijks 8^100 telefoontjes gaan kosten (dat is 2,04 × 10^90). Binnen één dag ligt heel Nokia plat....
Hoaxes kun je bij McAfee controleren. De meeste staan hier wel tussen.
Overigens is de melding:'Stuur dit bericht door naar al je vrienden en kennissen' of 'iedereen op je mailing list' wel heel typerend voor hoax berichten.
Stuur deze posting door naar al je mede GoT-ters en vrienden en kennissen en collegae en vage kennissen en het zusje van je achterneef in Japan en vertel haar hetzelfde te doen!
Overigens is de melding:'Stuur dit bericht door naar al je vrienden en kennissen' of 'iedereen op je mailing list' wel heel typerend voor hoax berichten.
Stuur deze posting door naar al je mede GoT-ters en vrienden en kennissen en collegae en vage kennissen en het zusje van je achterneef in Japan en vertel haar hetzelfde te doen!
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Idd LOL!Op maandag 22 januari 2001 13:36 schreef The_Tweaker het volgende:
Hee, di's me nu pas opgevallen dat dit het 11111ste topic is.......
Heal the internet ...
ik heb de afgelopen 3 dagen ook 23 hoaxes gekregen...
ontzettend veel van die smerige "als je dit niet doorstuurt wordt je hotmail account gedelete" meeltjes :(
daar kan ik echt kwaad om worden, afschieten die lui
ontzettend veel van die smerige "als je dit niet doorstuurt wordt je hotmail account gedelete" meeltjes :(
Women, you can't live with 'em..... and you can't live with 'em!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
Gewoon terug sturen met de melding dast het niet kan worden verstuurd. Stuur eens een mailtje naar een ongeldig maailadres bijv. hjuhju477@nnhjdfh.hjg en stuur het mailtje van de POSTMASTER wat je krijgt terug naar het mailadres van diegene waar de hoax vandaan komt.......Op maandag 22 januari 2001 13:53 schreef dudek het volgende:
ik heb de afgelopen 3 dagen ook 23 hoaxes gekregen...
Dat undeliverable werkt niet echt als je irl vrienden je zo een meel bericht verzenden.Op maandag 22 januari 2001 15:18 schreef The_Tweaker het volgende:
[..]
Gewoon terug sturen met de melding dast het niet kan worden verstuurd. Stuur eens een mailtje naar een ongeldig maailadres bijv. hjuhju477@nnhjdfh.hjg en stuur het mailtje van de POSTMASTER wat je krijgt terug naar het mailadres van diegene waar de hoax vandaan komt.......
Ik denk dat een standaard mail met daarin een link naar de McAfee site en een uitleg over hoaxes meer helpt. Tenminste dat doe ik altijd en mijn kennissen stellen zo een meeltje wel op prijs. En ik bedank ze altijd voor het feit, dat ze de moeite hebben genomen om me te waarschuwen. Laten we wel wezen, de meeste verzenders willen je alleen maar behoeden voor virusleed.
Heal the internet ...
BTW de eigenaar van hjuhju477@nnhjdfh.hjg vond het niet zo leuk, dat wij GoT-ters hem in een keer zo begonnen te spammen, dus verstuur hier GEEN bericht meer naar toe! 
Stuur ook dit bericht naar al je vrienden, kennissen blah, blah, blah
Stuur ook dit bericht naar al je vrienden, kennissen blah, blah, blah
Heal the internet ...
Uhhhm we hebben het hier over hoaxes, niet over executables met potentieel gevaarlijke inhoud.Op maandag 22 januari 2001 15:34 schreef Saiyan het volgende:
hete die file EMANUEL.EXE ??
Heal the internet ...
Verwijderd
jah oke maar hij zei dat ie ook een file erbij had 
maar die file dus heeft al flink wat schade aangebracht bij sommige mensen die ik ken
maar die file dus heeft al flink wat schade aangebracht bij sommige mensen die ik ken
Op maandag 22 januari 2001 17:03 schreef Saiyan het volgende:
jah oke maar hij zei dat ie ook een file erbij had
Wijs mij ff aan waar je dat hebt gelezen
Heal the internet ...
Pagina: 1