Rikaline 6010 ps/2 via verloopstekkers naar USB ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82564

Topicstarter
Hallo,

Op de website van Rikaline zijn kabels te koop (Rikaline A-6013) voor het aansluiten van een ps/2 gps op een usb-poort. Die kabel kost ongeveer 35,-.

Nu kan je natuurlijk ook via wat verloopstekkers (PS/2 naar female USB en dan een MALE-MALE usb stekker weer op USB uitkomen.

Ik wil namelijk mijn Rikaline 6010 (ps/2) aansluiten om m'n usb poort, maar ik vind 35,- voor een kabels wel veel.

Heeft iemand enig idee of het ook met verloopstekkers kan ? Of sloop ik dan m'n GPS ?

Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

ik snap eerlijk gezegd niet precies wat je bedoelt, maar als je een willekeurig apparaat hebt dat op een standaard ps/2 poort werkt, dan werkt die (bijna) altijd ook op een willekeurige ps/2 controller op je usb poort: http://www.coolgear.com/images/usb-ps-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82564

Topicstarter
Ik heb nu een Rikaline 6010 gps met ps/2 stekker en verloopkabel voor m'n organizer. Het lijkt me wel mooi om nu m'n gps aan te sluiten op bijv. een laptop via usb.

Dus: van ps/2 (GPS) naar female USB op een laptop.

Ik weet alleen niet of dat 'zomaar' kan. Er zijn wel stekkers (zoals je ook al aangaf) maar die hebben het vaak over het aansluiten van toetsenborden en muizen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 14:47

smallboy

N/A

Dat kan niet zomaar volgens mij. In die omzetters zit een usb controller, je moet toch op de een of andere manier via het usb protocol praten.