Toon posts:

MBM5 geeft hoge temps aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MBM5 geeft hoge temperaturen aan bij verschillende instellingen. Bij winbond 3 geeft hij 49-50 graden aan, bij winbond 3 n3904 127 graden en bij winbond 2 diode 41 graden.
Welke is nou de juiste want heb ook al op de site gekeken voor de juiste instellingen maar die kon ik niet vinden.

mijn sys:
P4 3,2 ghz
MSI 915P/G Combo
1024DDR II Kingston
MSI7800GTX

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zie ook PMG FAQ

Software programma's hoeven niet 100% accuraat te zijn. Kijk eens wat de BIOS aangeeft.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Die 127 graden is hoogstwaarschijnlijk een leesfout van de sensor. Die andere temperaturen zijn wel mogelijk, maar dan moet je wel erg brakke koeling hebben.

Misschien dan een idee om er een koeler bij te plaatsen als je geen goed gevoel hebt bij die 50 graden.

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
heb pas mijn koelblok van de CPU afgehaald want er zat een hele lading stof tussen en op de fan.
toen heb ik hem weer voorzichtig terug gedaan en vast gezet en eventjes gekeken of alle connecties goed vast zaten en dit was ook zo.

In het BIOS had ik SMART Fan op 65graden gezet en toen heb ik gekeken naar de cpu temp die schommelde rond de 61/62 graden

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Msi Core center geeft een temp van 27 graden aan als ik SMART Fan uit heb staan (hij loopt nietmeer vast) 8)7