9800 PRO doet raar!

Pagina: 1
Acties:

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik gebruik al ongeveer mijn sapphire 9800 pro 2 jaar en sinds 2 maanden heb ik problemen. Als ik de ati drivers installeer, en heb ze allemaal geprobeerd namelijk omega versie en de oude versies en de nieuwste en de media center versie en de normale versie, en telkens komen en strepen in mijn beeldscherm!
MAAR als ik de drivers weghaal en xp zelf de drivers laat installeren, heb ik dat probleem juist weer niet!

Ik begrijp er helemaal niks van, misschien kunnen jullie mij helpen...

Verwijderd

Als ik het goed begrijp heb je er geen last van omdat het wel werkt als windows het voor je doet. Maar je snapt het niet en vraagt hier hulp.
Heb je steeds drivercleaner gedraait?

Verwijderd

heb je het aantal hertz wel goed staat?

• kyddil
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 11:43:
Als ik het goed begrijp heb je er geen last van omdat het wel werkt als windows het voor je doet. Maar je snapt het niet en vraagt hier hulp.
Heb je steeds drivercleaner gedraait?
Heb je ooit de windows drivers gehad voor je videokaart?
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 11:44:
heb je het aantal hertz wel goed staat?
Ik heb de bios zeg maar reset naar het standaard configuratie..

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Ik zou idd Drivercleaner even draaien op je PC. Haal daarna de bezem door het register met bijvoorbeeld CCleaner. Dan weet je zeker dat er geen sporen achterblijven. Verwijder dan ook alle bestanden op je harde schijf die iets te maken kunnen hebben met ATi drivers.

Als je PC dan helemaal gecleaned is moet je nogmaals eens proberen om de nieuwste drivers erop te zetten. (Catalyst 6.1 of 6.2)

Goud is geen geld

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als het goed is verwijdered DriverCleaner ook alle sporen uit het register, dus CCleaner zou niet nodig hoeven zijn.
Maar het kan natuurlijk geen kwaad om ze beiden even te draaien :>

• kyddil
oke ff proberen nu..

Verwijderd

Heb hetzelfde gehad, kon op een gegeven moment niet meer verder komen dan de Catalyst 3.9 drivers. Probleem was het geheugen van de kaart, strepen (artifacts) werden steeds erger en vaker. Na een een paar weken was ie dan ook overleden. Zeg niet dat dit bij jou ook het geval is maar ik heb er toen veel over gelezen wat het zou kunnen zijn en was inderdaad stervende geheugen.

Success !

• kyddil
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 12:12:
Heb hetzelfde gehad, kon op een gegeven moment niet meer verder komen dan de Catalyst 3.9 drivers. Probleem was het geheugen van de kaart, strepen (artifacts) werden steeds erger en vaker. Na een een paar weken was ie dan ook overleden. Zeg niet dat dit bij jou ook het geval is maar ik heb er toen veel over gelezen wat het zou kunnen zijn en was inderdaad stervende geheugen.

Success !
Hmm, nou begrijp ik niet waarom mijn geheugen dan zomaar zou sterven? Bedoel heb hem nooit overgklockt, laat staan spelletjes spelen...
Maar ik heb het probleem dus langer dan een paar weken :)
Maar deed die bij jouw ook goed dan met de windows standaard drivers?

• kyddil
Heb jullie manier geprobeerd, begin deed die goed en na een uur kwamen de strepen weer.. pffff..

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

kyddil schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:20:
Heb jullie manier geprobeerd, begin deed die goed en na een uur kwamen de strepen weer.. pffff..
Kan je eens een screenshot maken? Dat kijkt namelijk een stuk sneller en scheelt een hele hoop raden :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 19:03

jotheman

Was like that when I got here!

Dubbelcheck ff of de fan op de je kaart draait. Dit klinkt als een warmteprobleem... Anders vrees ik idd dat ie aan 't overlijden is, vaker van gehoord... helaas... Heb je 'm overgeclocked gehad?

I see dead pixels...

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
@hierboven
kyddil schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 12:25:
[...]

Hmm, nou begrijp ik niet waarom mijn geheugen dan zomaar zou sterven? Bedoel heb hem nooit overgklockt, laat staan spelletjes spelen...
Lezen is een vak op zich :+

[ Voor 3% gewijzigd door Frigolamptje op 11-02-2006 14:15 ]

• jotheman

jotheman

Frigolamptje schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:14:
@hierboven

[...]

Lezen is een vak op zich :+
Want jij voegt daarentegen daadwerkelijk iets toe aan 't topic?

I see dead pixels...

• kyddil
FnF schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:08:
[...]

Kan je eens een screenshot maken? Dat kijkt namelijk een stuk sneller en scheelt een hele hoop raden :)
Afbeeldingslocatie: http://img500.imageshack.us/img500/4509/strepen8zs.th.jpg

strepen zijn nu weinig, maar als ik beweeg met een venster bijv worden ze meer..
jotheman schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:11:
Dubbelcheck ff of de fan op de je kaart draait. Dit klinkt als een warmteprobleem... Anders vrees ik idd dat ie aan 't overlijden is, vaker van gehoord... helaas... Heb je 'm overgeclocked gehad?
hij draait..

[ Voor 45% gewijzigd door kyddil op 11-02-2006 14:21 ]

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Probeer de kaart anders eens in eeen ander systeem en mss nog beter, formateer je pc anders. Als je trouwens wil weten of het aan warmte ligt of niet, open je case en richt zo'n grote huis ventilator op je vga. Dan zou hij wel voldoende gekoeld moeten worden ;)

offtopic:
[quote]jotheman schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:15:
[...]

Want jij voegt daarentegen daadwerkelijk iets toe aan 't topic?[/quote]

Eum, ik beantwoorde je vraag? Als je zegt dat mijn antwoord niets toevoegd aan het topic, dan zeg je evenveel als "ik stelde een vraag die niets toevoegde aan het topic" :z

[ Voor 31% gewijzigd door Frigolamptje op 11-02-2006 14:45 ]

• jotheman

jotheman

Frigolamptje schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:32:
Probeer de kaart anders eens in eeen ander systeem en mss nog beter, formateer je pc anders. Als je trouwens wil weten of het aan warmte ligt of niet, open je case en richt zo'n grote huis ventilator op je vga. Dan zou hij wel voldoende gekoeld moeten worden ;)

offtopic:
[quote]jotheman schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:15:
[...]

Want jij voegt daarentegen daadwerkelijk iets toe aan 't topic?[/quote]

Eum, ik beantwoorde je vraag? Als je zegt dat mijn antwoord niets toevoegd aan het topic, dan zeg je evenveel als "ik stelde een vraag die niets toevoegde aan het topic" :z
Is goed joh, wat jij wilt hoor.

Anyways, verder heb je wel gelijk, met 'n huiskamerfan kun je testen. Misschien anders een idee om de kloksnelheden wat te verlagen? Dan kun je ook testen of 't de warmte is. Maar ik heb 'tzelfde gehad met m'n kaart laatst, die was helaas ook aan braat... Je hoeft er nog niet eens iets speciaals mee te hebben gedaan :(
Succes nog!

I see dead pixels...

• kyddil
jotheman schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:54:
[...]

Is goed joh, wat jij wilt hoor.

Anyways, verder heb je wel gelijk, met 'n huiskamerfan kun je testen. Misschien anders een idee om de kloksnelheden wat te verlagen? Dan kun je ook testen of 't de warmte is. Maar ik heb 'tzelfde gehad met m'n kaart laatst, die was helaas ook aan braat... Je hoeft er nog niet eens iets speciaals mee te hebben gedaan :(
Succes nog!
hoe doe je dat?

Verwijderd

download ATI-tool, installeer 'em, open 'em en sleep het linker balkje naar beneden. Dan klik je op 'Set Clock'. done.

Verwijderd

kyddil schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 12:25:
[...]

Maar ik heb het probleem dus langer dan een paar weken :)
Maar deed die bij jouw ook goed dan met de windows standaard drivers?
Yep, standaard was ie wel beter en zoals ik al zei tot en met de Catalyst 3.9 set, daarboven was t echt slecht. Met 3.9 had ik er af en toe last van, maar ineens was t afgelopen en had ik constant strepen toen was ie echt kaduuk. Was btw een Sapphire Atlantis 9800 Pro 256Mb en koeling is/was nooit een probleem (kast 35 idle - 42 stressed)

• kyddil
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 18:47:
download ATI-tool, installeer 'em, open 'em en sleep het linker balkje naar beneden. Dan klik je op 'Set Clock'. done.
nou is het nog erger geworden... :X

Verwijderd

Zo jongens en meisjes.Laat ik mij ook bijvoegen.
Ik heb de ASUS 9800 PRO 256MB en heb preccies de zelfde probleem Kyddil. Zelfs klantenservice wil niet meer op mn mailtjes reageren. Ik ben echt sprakeloos. Moet ik dan in de toekomst geen ATI meer kopen,zeg. Die van mij is wel overklokt geweest(256 PRO naar 256 XT) in de bios en nadat hij een half jaar heeft gewerkt is de koeler helemaal gesmolten. De schroefjes die de ventilator vast hielden zijn eruit gesprongen waarna ik de zelfde beschadigde beeld vorming kreeg. Ik vermoed dat het inderdat aan de warmte te maken heeft. Ik heb nu de hoop opgegeven en ik kan niet meer de strijd aan met die kaart. Hij ligt hier en misschien als iemand geintereseerd is kan hij hem krijgen voor weing. De Nvidia doet het heel goed voorlopig. Succes Kyddil en als je iets ondekt laat het even weten. Greatzzzz

• kyddil
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:52:
Zo jongens en meisjes.Laat ik mij ook bijvoegen.
Ik heb de ASUS 9800 PRO 256MB en heb preccies de zelfde probleem Kyddil. Zelfs klantenservice wil niet meer op mn mailtjes reageren. Ik ben echt sprakeloos. Moet ik dan in de toekomst geen ATI meer kopen,zeg. Die van mij is wel overklokt geweest(256 PRO naar 256 XT) in de bios en nadat hij een half jaar heeft gewerkt is de koeler helemaal gesmolten. De schroefjes die de ventilator vast hielden zijn eruit gesprongen waarna ik de zelfde beschadigde beeld vorming kreeg. Ik vermoed dat het inderdat aan de warmte te maken heeft. Ik heb nu de hoop opgegeven en ik kan niet meer de strijd aan met die kaart. Hij ligt hier en misschien als iemand geintereseerd is kan hij hem krijgen voor weing. De Nvidia doet het heel goed voorlopig. Succes Kyddil en als je iets ondekt laat het even weten. Greatzzzz
Hmm ik ga ook klantenservice mailen, maar denk niet dat sapphire een nederlands afdeling heeft, of wel?

Verwijderd

Anyway als je je kaart een paar keer hebt aangeraakt of zelfs je systeemkast terwijl ie niet geaard was en je bent statisch geladen geweest kan het al gebeurd zijn dat je RAM "sterft"

Ik had screenshots genoeg van mijn scherm, helaas verwijderd omdat ik nu toch maar n Nvidia gekocht heb, had je kunnen vergelijken.

• NeverAlone
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-07 11:50
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 9800 Pro (met Samsung geheugen), maar ik heb de oplossing gevonden. Het is spontaan gekomen zonder dat mijn kaart ooit is geoverclocked.

Bij mij was het probleem dat de spanning van de geheugenchips te laag was en dat daardoor enkele chips niet goed meer werkten. Bij mij was de spanning 1,68V terwijl dit zo'n 1,8V moet zijn. Ik had dezelfde pixel fouten als in het screenshot. Nadat ik de spanning weer goed had gekregen was het probleem ook weer over.

Via de volgende link kun je zien hoe je het op kunt lossen, en hoe je de spanning kunt meten.
http://www.rojakpot.com/showarticle.aspx?artno=108&pgno=6

Succes.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Misschie neen tip voor TS, ik geloof dat Sapphire 3 jaar garantie op zijn VGA kaarten geeft. Mocht je de kaart niet weer goed functionerend krijgen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• NeverAlone
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-07 11:50
_Dune_ schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:48:
Misschie neen tip voor TS, ik geloof dat Sapphire 3 jaar garantie op zijn VGA kaarten geeft. Mocht je de kaart niet weer goed functionerend krijgen.
Ja, dat weet ik maar ik had al de passieve koeling vervangen door een Artic silencer om te zien of het aan de temperatuur van GPU lag en om de warmte uit de systeemkast te krijgen. En een kaart opsturen is ook niet gratis.
Pagina: 1