Toon posts:

agp busspeed viper550

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een viper550 16mb-AGP, als ik een fsb van 133 instel,de AGP sn op 2/3,met behulp van SSandra zie ik dat hij dan op een busspeed van 89 draait.
Wat is de maximale bussnelheid voor deze videokaart?

Verwijderd

Volgens mij bestaat er geen maximale AGP-bussnelheid d.w.z. de ene videokaart draait op 100Mhz AGP-bus, de ander niet. Default is gewoon 66Mhz ;)
Nu zijn nVidea chipsets wel wat makkelijker m.b.t. hogere bussnelheden, maarja er zitten nog meer componenten op zo'n kaart en is per fabrikant en zelfs per kaart/chipset verschillend. Dus gewoon proberen en doet ie het niet dan zit ie over z'n max.

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

de viper v550 kan 100 mhz agp bus aan, heb ik getest door compu op 100 mhz fsb te zetten en divider 1/1 in te stellen!
Deed et prima! Uiteraard maar even uitgeprobeerd aangezien ik wilde weten welke component in me computer de bottleneck was. Bleek dus de processor te zijn aangezien ik pc133 amerk geheugen erin heb zitten.
tja peniummetje 2-350@448 is ook genoeg ipv 452!
(ABIT BF6 ROOOOOOOOOELT!) m'n eerste keer dat ik roelen gebruik.

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

ehm let wel even op, een beetje extra koeling is gewenst!!

Verwijderd

Mijn systeem PIII550E@825MHz en 150 MHz loopt toevallig met een Diamond Vipe550 16MB AGP kaart op 2/3van 150=100MHz

Ik had er eerst een PCI viper330 in omdat ik niet wist of die AGP dat wel kon trekken, hij doet het nu al drie maanden, met een losse Pentium cooler er los op geschroefd, voor de koeling... http://back.to/hardware

Verwijderd

Topicstarter
Oke duidelijk Ik was bang dat ik de V550 op zou blazen.
Op de fsb van 150 kun je V550 dan nog overklokken?, zoja hoever?, standaard is core
90 memory 110.

Verwijderd

Nou daar zou ik maar niet op rekenen Jacob, hij loopt al beresnel, en op z'n uiterste...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de timedemo(demo001) van q3 draai en overclock naar 6*133 met de standaard core en memory van de V550 haal ik +/- 58fps.
Als ik niet de cpu overclock haal ik ook 58fps.
Maar als ik de V550 overclock haal ik 65 fps.
Voor Q3 heb ik met overclocken v/d cpu geen winst, maar andere aplicaties gaan als een speer.
Pagina: 1