Toon posts:

Modem reboot constant na aansluiten server *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een erg vaag probleem:

De situatie:

Een 4-poorts E-tech Modem+router, met daaraan gehangen:

- 1x desktop
- 1x WAP
- 1x Laserprinter
- 1x Servertje met Clarkconnect erop

Probleem:

Zodra ik de server aansluit op de router reboot de modem constant na ongeveer een halve minuut. Het lampje 'router' gaat uit/aan, de ADSL-verbinding krijgt de status 'down', en alles wordt weer opnieuw opgestart. Zodra ik de server eraf koppel, dan constateer ik deze problemen niet. De server zelf is prima te pingen op het moment dat de modem normaal draait, andere bekabeling heeft ook niet geholpen. Clarkconnect draait geen DHCP- en DNS-server, hij draait alleen maar als een mail en webserver.

Ik vermoed dat dit een hardwarematig probleem is, maar kan de vinger er niet op leggen. Ik kan mij niet voorstellen dat een Linux distro een modem/router een schop kan geven. Iemand enig idee?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 11:21 ]

Verwijderd

Probeer eens de connectiesnelheid op je server vast te zetten op bijvoorbeeld 100Mbit Full-duplex. En als je toevallig een crosscable hebt liggen kun je eens proberen de server direct te verbinden met een andere computer om te kijken of dat allemaal lekker gaat.

Ander poortje op de router haalt ook niets uit?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 11:45:
Probeer eens de connectiesnelheid op je server vast te zetten op bijvoorbeeld 100Mbit Full-duplex.
Zal ik zo eens gaan doen. :) Wat zou dan precies het verschil moeten uitmaken?
Ander poortje op de router haalt ook niets uit?
Alle poortjes al getest, dacht eerst dat er een poortje defect was maar dat blijkt niet zo te zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 12:55:
[...]

Zal ik zo eens gaan doen. :) Wat zou dan precies het verschil moeten uitmaken?
Dat hij misschien problemen heeft met auto-negotiate van snelheid. Maargoed, dat is ook maar een wilde gok voor mij.

Verwijderd

Topicstarter
JSS, bakje staat op 100mbit Full-Duplex, nog steeds het zelfde probleem helaas.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Kun je een andere pc of laptop eens aan datzelfde poortje hangen ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1