Toon posts:

Is het wel de goede tijd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb plannen om een nieuwe pc te kopen (een Dell, Intel® Pentium® D Processor 920 (Dual Core 2.80GHz, 4MB L2 Cache, 800FSB, 1024 Mb intern). Nu hoor ik alleen steeds meer mensen zeggen dat je op dit moment beter geen pc kan kopen. Alle ontwikkelingen staan nu een beetje stil en iedereen wacht Windows Vista af die eind dit jaar komt en waarvan de systeemeisen nog niet bekend zijn.

is het wel verstandig om deze pc te kopen?

Verwijderd

tsja, dat zal altijd wel zo blijven. een nieuwe pc koop je omdat je hem nu nodig hebt, en niet als investering voor de toekomst. kan je beter aandelen nemen :P

overigens gaat windows vista zeker wel draaien op iedere beetje moderne pc, anders wordt het niets met de verkoop. was met alle voorgaande versies van windows ook zo :)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Ik kan me wel voorstellen dat je wilt wachtne op de introductie van Vista omdat je dat dan meegeleverd krijgt met je PC, anders heb je net een nieuwe XP licentie en kan je nog een keer in de buidel tasten. Lijkt me inderdaad geen onlogische stap. Aan de andere kant, we hebben het dan wel over ongeveer een half jaar.

Wachten met een systeem kopen op bepaalde hardware ontwikkelingen is onzin, die ontwikkelingen gaan gewoon heel hard door, en er blijft altijd iets nieuws in de pijplijn zitten. Zo komen er binnenkort de eerste HD-DVD en Blu-Ray spelers, snellere en grotere harde schijven, weet ik veel wat allemaal. Daar kan je op blijven wachten, maar het helpt geen fluit natuurlijk.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Idd . Een pc is verouderd als je er de winkel mee buitengaat . Natuurlijk kan je wachten ... en wachten en wachten maar uiteindelijk zal je toch eens de knoop door moeten hakken . Omschalelen naar Windows Vista , wanneer deze uitkomt lijkt mij in het begin een beetje gokken . Microsoft kennende zal je best effe wachten tot alle bugs eruit zijn ... en dan zijn we weer 1 jaar verder . Idem voor processoren en alle andere aanverwanen , het kan altijd eter en sneller maar de nieuwste types kosten altijd veeeeel meer dan een model dat al ffe op de markt is . Voor de meesten onder ons is zelfs de simpelste pc goed genoeg . Koop een pc als je hem nodig hebten wacht niet langer dan 1tot max 3 maanden want dan is er iets anders uit .

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik zou even wachten met het kopen van een nieuwe computer: Windows Vista bijgeleverd en DirectX 10.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:25

Piggen

Lekker bakkie

Maar 10 maanden wachten vind ik wel heel extreem. Tenminste, als je vind dat je die PC eigenlijk nu nodig hebt.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:00

Theo

moederbord

als je wilt dat hij ook vista kan draaien kun je beter een amd dual core nemen, deze is 64bit, en geen 32 bit. Vista ondersteunt alleen maar 64 bit processoren, dus waarschijnlijk kun je op jouw systeen niet eens vista draaien.

Nu met WP, PV, EV en PC

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MPmad schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:23:
Maar 10 maanden wachten vind ik wel heel extreem. Tenminste, als je vind dat je die PC eigenlijk nu nodig hebt.
Precies.

Als je nu een pc koopt met redelijke specs, moet je er toch wel vanuit gaan dat Vista er op kan draaien. Misschien moet je wat eye candy uitzetten in Vista, maar draaien zal het het toch zeker wel doen. De vraag is, of je Vista wel wilt draaien.

Verwijderd

theodouma schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:57:
als je wilt dat hij ook vista kan draaien kun je beter een amd dual core nemen, deze is 64bit, en geen 32 bit. Vista ondersteunt alleen maar 64 bit processoren, dus waarschijnlijk kun je op jouw systeen niet eens vista draaien.
Vista ondersteunt ook 32 bits processoren (er komt ook een 32 bits versie uit). Maar het is inderdaad verstandiger om een amd x2 te nemen.

- cool and quiet (minder stroom verbruik, minder heet -> minder kabel van ventilatoren)
- 64 bits
- dual core
The performance drawback on Intel's side is something we would absolutely be willing to live with for the sake of the multi-tasking experience, and we don't really expect the Pentium D to have any trouble being accepted by the market. However, there is something that we can't really tolerate: the Pentium D system manages to burn over 200 watts as soon as it's turned on, even when it isn't doing anything. It even exceeds 310 W when working and 350+ W with the graphics card employed! AMD proves that this is not necessary at all: a range of 125 to 190 Watts is much more acceptable (235 counting the graphics card). And that is without Cool & Quiet even enabled.
http://www.tomshardware.com/2005/05/09/amd/index.html

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 21:10 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Ik zou je graag willen verzoeken om niet dingen te roepen waar je geen verstand van hebt, want dit hele bericht slaat natuurlijk nergens op.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:25

Piggen

Lekker bakkie

De Pentium D ondersteunt ook 64-bit (EM64T). Bovendien komt Vista er ook in een 32-bit-versie.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:03:
[...]

Vista ondersteunt ook 32 bits processoren (er komt ook een 32 bits versie uit). Maar het is inderdaad verstandiger om een amd x2 te nemen.

- cool and quiet (minder stroom verbruik, minder heet -> minder kabel van ventilatoren)
- 64 bits
- dual core
Nouja nu krijgen we straks weer zo'n AMD vs Intel en 32 vs 64 bit verhaal, maar dat is niet de vraag.
Die Intel is ook Dual Core staat er, dus dat laaste voordeel mag je aflafstrepen.

De PC ontwikkeling staat natuurlijk nooit stil en ik denk dat het niet uitmaakt of je nu een PC koopt of daar nog 10 maanden mee wacht. Als jij nu een nieuwe PC nodig denkt te hebben moet je die gewoon kopen. Zeker is er over 10 maanden voor dat geld wat beters te koop, maar dan kan je ook net zo goed 10 jaar wachten, want dat blijft altijd.
Het enige nadeel is inderdaad dat je dan geen Vista Licentie hebt, maar dat zou je altijd nog kunnen kopen als Vista een meer gangbaar OS is. XP zal echt nog wel een aantal jaren voldoen hoor dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Mocht je Vista willen aanschaffen dan zal dat prima op je systeem draaien, zie ook nieuws: Voorlopige systeemeisen Windows Vista besproken

Natuurlijk is 64bit leuk, maar noodzakelijk nog zeker niet.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1