Asus A78NX-deluxe V2.0 pakt maar 256 mb geheugen

Pagina: 1
Acties:

• magneteyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 19:58
Ik heb nieuw geheugen voor mijn computer gekocht.
Eerst zat er 2x 512mb DDR2100 cas2.5 geheugen van Kingston Value Ram in.
Ik heb er nu een reepje GEIL 1Gb cas 3 PC3200 geheugen inzitten.
Eerste keer opgestart en het geheugen werd meteen herkent.Computer uitgezet en een reepje van mijn oude geheugen erbij gedaan en sindsdien ziet hij maar 256 mb.Reepje oud geheugen eruit gehaald, nog steeds 256mb
Nieuw geheugen eruit gehaald, oud geheugen weer terug, daar ziet hij nu ook nog maar 256 mb van.
Nieuw geheugen weer terug, verschillende instellingen geprobeer met de timings in de bios, maar het probleem blijft.
Hij is een keer opgestart en toen zag hij wel de volledige 1 gb van de nieuwe module.
Ik heb het moederbord toch niet verneukt door 2 verschillende modules tegelijk te gebruiken? |:(

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
heb je al je CMOS gereset ? het lijkt mij hier dat je cmos gewoon iets verkeerd ziet , en alles daardoor een klein beetje begaaid is ?

Out of the box? What box? There is no box.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik geloof niet dat je hier nu QVL mem gebruikt of wel ;)
nogmaals mijn standaard zin "gebruik bij a7n8x *QVL-Mem"

*Qualified Vendor List Memory

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Ik heb ook de A7N8X zonder QVL mem en werkt perfect.
Het kan er natuurlijk aan liggen, maar probeer eerst eens een cmos reset te doen.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 22:02

jotheman

Was like that when I got here!

Kan 't niet aan de single- en/of double sided eigenschap van het geheugen liggen dat ie maar de helft ziet....? En als je alleen geheugen uit die QVL-lijst kan/mag gebruiken dan moet je je eerst de tering gaan zoeken naar 't spul en er dan waarschijnlijk ook nog flink voor dokken. Gewoon 'n dikke disclaimer mocht geheugen niet werken IMHO...

I see dead pixels...

• magneteyez
Bedankt voor de reacties.
Ik denk niet dat het temaken heeft met QVL geheugen of niet, want als ik de reepjes geheugen er in doe die er altijd in hebben gezeten en waar hij het wel goed mee heeft gedaan houd ik hetzelfde probleem.
In 1e instantie zag hij ook de volledige 1Gb van het nieuwe geheugen (CL3).Pas toen ik er een strip oude geheugen(CL2.5) bij deed en de computer opstartte zag hij maar 256 mb.
Toen ik de oude er uit haalde bleef het probleem.
Het maakt toch niet uit als ik er een geheugenstrip bij doe met een lagere latency, dan lopen ze toch allebei op CL3?
Kan het misschien aan de voeding liggen, ik heb er nl. ook een extra hd bijgeplaatst.
Ik heb een 430 watt enermax voeding.
Mijn systeem bestaat uit het volgende;
Asus A7n8X deluxe 2.0
AMD 2600+
1x 1Gb Geil DDR 3200 CL3
1x IBM HD 60 GB ATA100
1x Seagate Baracuda 40 GB ATA100
1x Western Digital 250 Gb SATA
NEC DVD brander
Cd-brander
Dual-head G-Force 2 MX AGP kaart
UAD DSP-kaart
MOTU geluidskaart

Is 430 watt dan genoeg?

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

ok nogmaals HET LIGT WEL AAN HET GEHEUGEN.
waarom stel je hier een vraag en ga je er gewoon langsaf ?
A7N8X SERIE IS KIESKEURIG MET GEHEUGEN !!!
dat het met dat andere mem wel werkt is GELUK hebben.

het kan ook zomaar zijn dat je je mem gesloopt hebt met vervangen(statisch geladen ?) etc etc

en als jij te eigenwijs bent om dit gewoon even te testen en dus uit te sluiten, krijg je van mij geen antwoord meer

kan er niet meer tegen dat mensen hulp vragen en dan toch zeggen, nee dat kan niet !

defiance out....

[ Voor 63% gewijzigd door CrankyGamerOG op 13-02-2006 18:02 ]

• magneteyez
@Defi!ance: ik ga niet voorbij aan je antwoord, die mogelijkheid heb ik nl. ook overwogen.
Ik heb er nl. een keer infineon geheugen in gehad waar die ook niet mee werkte.
Maar als ik mijn oude geheugen, en alleen mijn oude geheugen er in stop blijft het probleem.
En dit oude geheugen is hetzelfde geheugen als wat jij er in hebt zitten nl. 2x512 mb Kingston Value Ram. Als ik die er in stop ziet hij ook nog maar 256 mb.Terwijl hij daar eerst wel de volledige 1 Gb van zag.
CMOS reset heb ik ook al gedaan.
En dat ik mijn geheugen verneukt heb met statische elektriciteit mag ik hopen van niet, ik werk altijd met anti-statische handschoentjes.
Nogmaals de vraag kan het aan de voeding liggen of is 430 watt wel voldoende?

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

hoi magneteyz

om terug te komen over je voeding, het wattage zegt niks (in principe)
het gaat zich vooral om hoe sterk de 12v lijn(en) zijn.

als je 12v lijn maar 14ampere heeft heb je nooit genoeg

wat voor merk is je voeding bijv ? is het bijv een sweex of een qtec dan heb je een grote kans dat dat het probleem is.

echter, dat jij esd shielded gloves gebruikt wil niet zeggen dat jij GEEN statische electriciteit kunt overbrengen, zon dingen zijn net zo veilig als de persoon die ze gebruikt, maw, je moet weten wat je aan het doen bent
zelf gebruik ik nooit ESD shielding supply's omdat simpelweg je statisch ontladen al genoeg is in de meeste gevallen.
bijv als je kaart langs je kleren afgaat oid kan je um al slopen

ik zou het QVL geheugen (in dit geval Kingston) ff in een andere pc testen doen ze het dan nog niet is je mem gestorven en kun je dit gewoon rma-en (lifelong garantie , Value serie), doen ze het in een andere pc wel gewoon dan is je memcontroller naar de floepsie denk ik

• magneteyez
Ok, ga ik ff proberen.
De voeding is van Enermax. Dus dat zal het probleem niet zijn, toch?

Verwijderd

In principe is Enermax goed.
Maar als je pech hebt is jouw enermax gewoon slecht of toevallig kapot gegaan. Kwestie van pech en geluk hebben. Gewoon even proberen, je weet het nooit.

Verwijderd

Het is niet de voeding.
Waarom wordt op GoT geprobeerd alles op de voeding af te schuiven.
Het is of het RAM of het MoBo, en misschen je CPU omdat je memcontroller daarop zit.
Ik gok MoBo/RAM
Pagina: 1