Ik heb de volgende spullen thuis voor een thuisserver.
Er komt windows server 2003 op te staan. Ik wil gebruik maken van zwervende profielen
en verder staat de server wat te downloaden, doet dienst als fileserver en moet via remote desktop te benaderen zijn. Dit alles wordt nu gedaan door een A64 3200+.
Nieuwe config:
Coolermaster stacker STC-001
Dell Perc/Q4 met 2 maal 36 GB 10000rpm in raid 1 als bootschijf
3 maal 120 GB (soft raid 5 misschien) als opslag (eerstvolgende uitbreidingspunt)
512 mb DDR 400
Ik heb nog een s754 Gigabyte K8N moederbord liggen. Goedkoopste oplossing is dus hier een goedkope cpu voor aanschaffen. Sempron of iets dergelijks.
Andere optie is kijken naar een wat ouder server bord met 64 bit pci sloten. De scsi controler is bijvorbeeld een 64 bit kaart.
Laatste optie is veel geld uitgeven aan opteron of xeon.
Ben heel benieuwd naar jullie mening. Wegen de prestaties van de duurdere configuraties op tegen het prijsverschil?
Er komt windows server 2003 op te staan. Ik wil gebruik maken van zwervende profielen
Nieuwe config:
Coolermaster stacker STC-001
Dell Perc/Q4 met 2 maal 36 GB 10000rpm in raid 1 als bootschijf
3 maal 120 GB (soft raid 5 misschien) als opslag (eerstvolgende uitbreidingspunt)
512 mb DDR 400
Ik heb nog een s754 Gigabyte K8N moederbord liggen. Goedkoopste oplossing is dus hier een goedkope cpu voor aanschaffen. Sempron of iets dergelijks.
Andere optie is kijken naar een wat ouder server bord met 64 bit pci sloten. De scsi controler is bijvorbeeld een 64 bit kaart.
Laatste optie is veel geld uitgeven aan opteron of xeon.
Ben heel benieuwd naar jullie mening. Wegen de prestaties van de duurdere configuraties op tegen het prijsverschil?