Toon posts:

Scrollbar doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Voor een opdracht van mijn studie moet ik een portfolio-website maken. Hierbij ben ik alleen een groot probleem tegen gekomen. Ik mag alleen typen in een text-editor en dus geen programma's als dreamweaver gebruiken. Mijn probleem is de scrollbar. Deze werkt perfect in Internet Explorer maar in Firefox is het onmogelijk om hiermee te scrollen. En mijn website moet voor deze opdracht juist goed werken in Firefox omdat deze "strenger" zou zijn. Ik heb de pagina gevalideerd via de W3 validator en deze geeft aan dat er geen fouten in de code zitten. Daarom snap ik er ook helemaal niks van en hoop ik van harte dat iemand me kan helpen, en vertellen wat ik in de code aan moet passen.
Owja, wel handig: Dit is de url: http://members.home.nl/hofste/pfwebsite/Oefenlayout.HTML

Alvast hartelijk bedankt!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:15
de validator is geen garantie dat het er ook goed uitziet hoor.. Het checkt alleen hoe de tags zijn gebruikt, of alle tags zijn afgesloten etc etc

Maar als je om hulp mag vragen, kan je net zo goed ook even kijken in Dreamweaver o.i.d

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mja maak het in dreamweaver , kijk hoe de code eruitziet en 'leen' het idee.

w3c validator checkt echt niet op zo'n abstract niveau je code dat hij dit eruit haalt ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Boudewijn op 11-02-2006 02:33 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sowieso ziet die site er in iets anders dan 1024x768 of groter crappy uit, zie dit bijv:

Afbeeldingslocatie: http://gentoo-forum.nl/temp/scrollbarsite.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 11-02-2006 02:54 ]

Verwijderd

Zit hem ergens in een vreemde combinatie van positioning en widths en heights. Als ik bv position: absolute; weghaal in kopje dan doet de scrollbar in scrollvak het wel weer. Zou je css nog maar eens overdenken.

Misschien is het een idee om met een wrapper div te gaan werken omdat er naar ik aanneem 2 of 3 kolommen in de layout moeten. Heb dit even rap in elkaar geflanst, misschien kun je er wat mee:
testpagina

Verwijderd

Topicstarter
Oh helemaal geweldig!
Ik ben helemaal dik tevreden en hier kan ik mee verder _/-\o_
Hartstikke bedankt hiervoor!
Pagina: 1