A8N-SLI Sound probleem

Pagina: 1
Acties:

• JFK104
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-03 14:15
Ik heb al heel wat post bekeken en er blijken (gelukkig?!?!?) meer mensen te zijn met hetzelfde probleem.

Echter ik kom nergens een\de oplossing tegen.

Ik heb op de A8n-SLI SE met 3 uitgangen (line,front, mic) ofwel groen,roze,blauw een 5.1 set aangesloten. Welke combinatie ik ook neem alleen de sub en de rearspeakers doen het.

De meegeleverde software (tevens meest actuele AC97 drivers van Asus) bieden geen uitkomst. Wel worden op alle poorten speakers detecteerd alleen bij de test worden de front en center weer overgeslagen.

Wie weet de echte oplossing. Heel graag!!!

Thnx

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Dus als ik het goed begrijp heb je je speakers ook al eens verwisseld (dus achterspeakers op de voor-uitgang en de voorspeakers op achter-uitgang) en dan deden de voorspeakers het niet? Of deden de achterspeakers het dan alsnog niet? In dat laatste geval zit het hem natuurlijk in je speakers, in het eerste geval is waarschijnlijk de brakke poort van de nog brakkere geluidschip kapot, wat inderdaad een stuk meer mensen hebben (belachelijk eigenlijk, dat er zulke rotzooi op zo'n bord wordt gedaan). In dat geval is het ermee terug gaan, want het had gewoon moeten werken. Je kunt nog proberen de huidige geluidsdrivers te verwijderen (van Asus en/of Nvidia) en die van Realtek proberen, dat zou kunnen helpen. Anders moet je er mee teruggaan.

Verwijderd

Ik heb percies het zelfde probleem heb jij al un oplossing of heb je hem terug gestuurt

• JFK104
Dat had ik al gezien maar nee helaas heb ik nog geen goed nieuws.

Wanneer ik de oplossing heb zal ik hem hier posten. (jij ook?)

Vooralsnog schijnen meer mensen het probleem te hebben maar weten niet hoe het opgelost moet worden.

Wel zit ik er aan te denken om er een geluidskaart in te zetten en dan kijken of het opgelost is.

Niets vervelender dan een dvd op je pc te kijken en je hebt alleen geluid van de film maar geen spraak. Is de lol er na 1 minuut wel af!

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Ja mn 8n-E heeft ook zoiets... maar ik heb er nog niet echt naar gekeken, 5.1 geluid gebruik ik toch niet, omdat het soms heel raar klinkt.

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• JFK104
@ the virus.

Thnx voor je antwoord

Ik heb diverse drivers geprobeerd en ja welke combi je ook maakt alleen de achterspeakers en de woofer doen het. Dus ligt het niet aan de poorten of aan de kabels.

Ik weet het niet!

Bios enzo ook al eens bekeken

Verwijderd

je kan apart instellen met welke poort je welke speakers wilt aansluiten hoor. zet het automatisch detecteren ten eerste eens uit. kijk goed hoe je wat aansluit. dan ga je naar je sound manager rechts onder, (kweet niet precies hoe dat heet.) en dan stel je voor elke kleur in wat je ervoor wilt hebben. 1tje de achterspeakers, 1tje de center/subwoofer en 1tje de frontspeakers. dan moeten ze het wel doen.

• JFK104
Heb ik gedaan en doet ie niet, autodetect vind overigens wel alle speakers.

Zelfs 2 kanalen geeft voor geen geluid!!

Maar toch bedankt voor je poging!

Verwijderd

je kan dacht ik ook de poorten instellen als zij-luidsprekers. ik heb hetzelfde moederbord alleen de Deluxe versie. ik had ook eerst een probleem maar ik heb 6 poorten. en na wat geprobeert te hebben deden ze het wel.

check ook even je volumes!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 17:04 ]

Pagina: 1