'oude' Canal+ decoder waardeloos? suggesties???

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PieterJ62
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05-2021
UPC gaat mij in de komende dagen verblijden met de MediaBox :O en via die decoder gaat ook mijn abonnement op Canal+ (tegenwoordig Film1 met 3 filmkanalen en 8 (!) sportzenders) lopen. Prima. :/

Het oude Canal+ had mij al laten weten dat als ik het abonnement opzeg, dat ik de decoder dan mag behouden. Jottem! Met de komst van de MediaBox heb ik het ding sowieso niet meer nodig, maar ... dat ding gaat dus hier nutteloos ruimte in beslag nemen.

En toch ... en toch was het aanvankelijk een duur kastje met afstandbediening en chipkaartengedoe.

Op Marktplaats is al te zien dat velen zonder succes hun oude decoder aan het aanbieden zijn, maar niemand wil 'm, zo lijkt het.

Onder de tweakers nog briljante suggestie voor een nuttige toepassing? (iets anders dan boekensteun, monitor-ophoging, sloopproject voor 'n handig buurjongetje ... ;) )

P.

Dell Dimension 9150 | Intel Pent.-IV 3,4 GHz | 3070 MB mem | 400 GB hd | GeForce 8600 GTS | Vista HP

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:48
Bouw er een HTPC in.

edit:
Deze persoon heeft het ooit gedaan met een oude DVD-speler en dat vond ik best wel geslaagd aangezien je op het eerste zicht niet ziet dat de DVD-speler omgebouwd is tot PC :) Maar in die decoder zal waarschijnlijk wel minder plaats zijn. Beschouw het anders als een uitdaging ;)

[ Voor 110% gewijzigd door D-Three op 11-02-2006 01:13 ]

• PieterJ62
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05-2021
Goed idee, maar ... een decoder is toch eigenlijk niet veel meer dan een soort modem? Hoe kun je zo'n ding dan ombouwen tot een 'home theatre pc' ...?

Dell Dimension 9150 | Intel Pent.-IV 3,4 GHz | 3070 MB mem | 400 GB hd | GeForce 8600 GTS | Vista HP

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

PieterJ62 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 00:58:
Onder de tweakers nog briljante suggestie voor een nuttige toepassing?
Organiseer het NK/EK/WK decoderwerpen? B)

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

nou zoveel kleiner dan een dvd speler zijn ze nou ook weer niet.
Maar ik zou het wel in Casemodding gooien...

Je kunt wss met een 1U epia bordje er best wel wat in frotten.
Nadeel is dat je decoder dan tot niet veel meer dan louter een case verwordt.

Zonde, maar een HTPC in die behuizing is ook wel vet.

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Aan de decoder heb je niks meer, het signaal is overal van de kabel.

-

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:48
PieterJ62 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 02:11:
Goed idee, maar ... een decoder is toch eigenlijk niet veel meer dan een soort modem? Hoe kun je zo'n ding dan ombouwen tot een 'home theatre pc' ...?
Inhoud er uit, PC er in ;)

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 09:15
PieterJ62 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 00:58:
[...]

Op Marktplaats is al te zien dat velen zonder succes hun oude decoder aan het aanbieden zijn, maar niemand wil 'm, zo lijkt het.

[...]
Burne schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 02:25:
[...]

Organiseer het NK/EK/WK decoderwerpen? B)
Genoeg deelnemers, zo te horen :P

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

mmm als we dan toch bezig zijn, iemand nog een suggestie voor mijn oude chello modem (die grote bak van vroegah ???)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je hebt toch borg betaald voor dat ding? terugvragen dus :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

StuiTeR schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 10:17:
mmm als we dan toch bezig zijn, iemand nog een suggestie voor mijn oude chello modem (die grote bak van vroegah ???)
hey daar heb ik ook 100 gulden borg voor betaald. inmiddels is die door kwello omgeruild voor een kleiener motorola.

kan ik die 100 gulden borg terugvragen?

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:03
Die van ons staat ook achter ergens op een plank stof te vangen, TVHome is de vervanger met een nieuwe decoder met iets meer optie & digitaal optie's.
Een HTPC ervan maken is niet zo'n slecht idee, alleen is mijn beschikbare hardware & budget niet bepaald hoog.
Wat zijn de minimum specs waar je aan moet voldoen, om alles een beetje redelijk te kunnen besturen?

[ Voor 13% gewijzigd door Mevius op 11-02-2006 15:42 ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Je kan die 100 euro borg zeker terugvragen. De KS deed er bij mij in het begin beetje moeilijk over maar na een paar minuten doordrammen kreeg ik mijn borg terug.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:52
Ik hier een soort gelijk probleem met Nokia D-Box.
Zou hem het liefste nog legaal gebruiken voor tvhome maarja is niet te realiseren zeggen ze.
Jammer van al die mogenlijkheden van het app, veel meer (beter?) dan de huidige Samsung/Nokia/Panasonic tuner.
Vooral die netwerk aansluiting beviel me zeer goed (overal in huis wireles tvhome op je pc, of ja pc als HD recorder)

Mijn profiel op Discogs

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

tjerk_de_boer schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 15:45:
Je kan die 100 euro borg zeker terugvragen. De KS deed er bij mij in het begin beetje moeilijk over maar na een paar minuten doordrammen kreeg ik mijn borg terug.
hehe de borg heb ik al terug, chello alleen de modem niet :)

Verwijderd

StuiTeR schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:04:
[...]

hehe de borg heb ik al terug, chello alleen de modem niet :)
ik heb al 2 keer een formulier ingevuld bij chello, ze weigeren me die 100 gulden borg terug te geven,
ze zeggen dat dat de borg is voor de nieuwe modem.

Als je vandaag abonnee wordt bij Chello, betaal je dan borg voor een modem?
Pagina: 1