Toon posts:

[PC] Bij het gamen gaat het beeld schokken na een tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een probleempje. Wanneer ik een game opstart dan gaat het beeld na een tijdje schokken. Het kan hierbij om het even welk game gaan, zelfs bij het gamen op bvb Miniclip loopt het na een tijdje stroef.

De games die ik speel zijn trouwens games die vroeger wel zonder enig probleem werkten, er is niets veranderd. Ik zou echt niet weten waar het aan ligt.

Het systeem; Win XP SP2
PIV 3Ghz
2GB RAM
ATI Radeon X600 series
heb nog ongeveer 3/4 van mijn harde schijf over

Thx for the help

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 17:11

Dentheman

Zie signature

Misschien een warmteprobleem? Post eens wat temperaturen....
En het is alleen bij games, niet bij andere processorintensieve actictiviteiten?

Zie ondertitel

• jivemen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02 13:52
Ik denk dat je een probleem hebt met je koeling,kijk eens even na of je koeler(s) nog lopen

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hoe oud is het systeem ongeveer? En ik kan bovenstaande berichten alleen maar bevestigen. Post met behulp van bijvoorbeeld Speedfan de temperaturen als je in Windows zit en zodra het beeld begint te haperen eens.

Verwijderd

Het kan trouwens ook zijn dat het binnen Windows XP een proces 100% van je cpu tijd inneemt. Dat heb ik wel eens als ik Sim City heb gespeeld, dan blijft die in de achtergrond staan en neemt 100% van mijn cpu in beslag. Wil ik een ander spel opstarten dan gaat die schokken. Het is natuurlijk niet altijd het geval, maar het kan voorkomen. Kijk door Ctrl + alt + delete in te drukken. Taakbeheer wordt geopend, ga naar het tabblad processen en kijk of je cpu tijd rond de 0% zit (een paar procent erboven is niet zo heel erg)

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik temperaturen heb zal ik het jullie laten weten. Maar als ik het goed begrijp moet er gewoon een nieuwe cooler op de CPU?

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 17:11

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 20:40:
Zodra ik temperaturen heb zal ik het jullie laten weten. Maar als ik het goed begrijp moet er gewoon een nieuwe cooler op de CPU?
Dat hoeft het niet te zijn, ik zou eerst de temperaturen eens posten als ik jouw was, dan kunnen wij wel zeggen of een je nieuwe koeler (of koelpasta) moet kopen

Zie ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
Temperatuur schommelt tussen de 50° en de 58°C

• Mafkees
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 09:50:
Temperatuur schommelt tussen de 50° en de 58°C
Van de CPU, grafische kaart, HDD, Case? Ik ga van de CPU uit.. het is ietwat aan de hoge kant maar niet gek hoog, ik zou niet kunnen zeggen dat het probleem hier ligt. Het probleem klinkt alleen wel als een temperatuur probleem..... * Mafkees gaat even nadenken....

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dit is wel degelijk de CPU-temperatuur. Ook werd er getest met enkele zware visuele programma's, die schokken komen dan zo ook. Kan het niet aan de temp van de grafische kaart liggen?

• Mafkees
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:25:
Sorry, dit is wel degelijk de CPU-temperatuur. Ook werd er getest met enkele zware visuele programma's, die schokken komen dan zo ook. Kan het niet aan de temp van de grafische kaart liggen?
Zou inderdaad ook kunnen, maar die had je niet gepost ;) Heb zelf ervaring met een Radeon 9500 (nonpro) die de koeler stuk had, bij het gamen werd het ding met gemak 80/90 graden C.. Da's ook niet echt goed :+

[ Voor 19% gewijzigd door Mafkees op 13-02-2006 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik zal beginnen met een coolertje te steken op de grafische kaart en indien niet eventjes op de CPU. Volgens mij is het inderdaad ook een warmteprobleem. Alleszins thx for thA help ;)
Pagina: 1