Waar kan je moederbord push-pins kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008

• cmanley
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06-2025
Ik heb mij 2 dagen lang al rot gezocht naar die plastic dingetjes met veertjes erop waarmee je o.a. heatsinks aan een moederbord kan vast maken. Nergens kan ik wat vinden op internet. Ik krijg alleen veel hits voor de Zalman Northbridge cooler omdat die er 2 van heeft. Ik heb er ca. 6 nodig nu (en later mischien meer) dus het is wel een beetje verspillend om dan gelijk een aantal Zalman Northbridge coolers te kopen alleen voor de push-pins.
Weet iemand waar ik deze dingen kan kopen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Elke willekeurige PC-shop (op dozenschuivers na) hebben die dingen wel liggen.

ARME AOW’er

• cmanley
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06-2025
Ik heb ben bij een hoop winkels langs geweest en ze hebben het niet dus zo makelijk is dat niet.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:33
Wat bedoel je precies? Want pushpins zijn eigenlijk dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.staples.com/sbd/img/cat/std/s0022734_std.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 11-02-2006 19:40 ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ze hebben ze ws wel liggen, maar ze verkopen ze niet aan je door. Hetzelfde met jumpers. Als het niet standaard in de schappen ligt dan doen ze of moeilijk, of ze vragen belachelijk veel geld (heb wel eens 5 gulden moeten betalen voor 4 rottige jumpers).

MechWarrior || Monsters Game

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:11

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Laagvliegerke schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:40:
Wat bedoel je precies? Want pushpins zijn eigenlijk dit:
[afbeelding]
Geen punaises. :/

Ben ik nou gek of... :/ Hij zegt toch letterlijk dit:
Ik heb mij 2 dagen lang al rot gezocht naar die plastic dingetjes met veertjes erop waarmee je o.a. heatsinks aan een moederbord kan vast maken.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:33
Ok, nu heb ik door wat je bedoelt. Ik ben niet zo goed bezig vandaag :)
Die dingen zijn inderdaad moeilijk te krijgen. Wat je eventueel kan doen is schroeven met nylon washers en veertjes gebruiken zoals die veel gebruikt worden bij waterkoelblokken. Voor kleine, lichte blokjes kan je eventueel nylon schroeven gebruiken om kortstluiting te vermijden.

edit:
Prutz0r schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:42:
Ben ik nou gek of... :/ Hij zegt toch letterlijk dit:

[...]
Ik had maar laat door wat hij eigenlijk bedoelde. Met "heasink" dacht ik onmiddellijk aan een koelblok voor een CPU maar die blijven niet zo goed zitten met kleine plastiek dingetjes :P

Zou je niet iets gelijkaardigs kunnen vinden in een zaak waar ze allerlei schroeven en bouten en dergelijke verkopen?

[ Voor 44% gewijzigd door D-Three op 11-02-2006 20:04 ]

• schnitzelcore
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08-2021
Afbeeldingslocatie: http://img316.imageshack.us/img316/9967/ff6ta.png

Met tiewraps kan het ook...

Windows is exiting. Is this OK?

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:23
GambitRS schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:42:
ze hebben ze ws wel liggen, maar ze verkopen ze niet aan je door. Hetzelfde met jumpers. Als het niet standaard in de schappen ligt dan doen ze of moeilijk, of ze vragen belachelijk veel geld (heb wel eens 5 gulden moeten betalen voor 4 rottige jumpers).
OMG

Als jij een keer in een winkel komt waar ik aan het werk ben krijg je van mij een stel jumpers, voor nix!
Ik de winkel waar ik stage heb gelopen deden ze niet zo moeilijk. Als het hun geen geld koste dan mocht het meestal zo mee.
Is ook goed voor je klantenbinding B) .

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-04 09:02
Eigenlijk nooit echt een antwoord op dit topic gekomen, iemand een idee??

Ben namelijk echt op zoek naar deze dingen aangezien ik nu al een paar keer m'n hele barebone uit elkaar heb moeten halen omdat ik de oude pins nodig heb (verschillende NB koelers geprobeerd)...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

• Boom
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-04 14:10
My-life schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 20:10:
[...]

OMG

Als jij een keer in een winkel komt waar ik aan het werk ben krijg je van mij een stel jumpers, voor nix!
Ik de winkel waar ik stage heb gelopen deden ze niet zo moeilijk. Als het hun geen geld koste dan mocht het meestal zo mee.
Is ook goed voor je klantenbinding B) .
Bij de computerzaak bij mij om de hoek vroeg ik een beetje uitleg over een moederbord dat ik had, en toen kwam ik dus neer op Afstandbusjes, en toen ik doodleuk zei dat ik dit niet had, ging de verkoper van de winkel meteen een zakje regelen met schroefjes en van die busjes. _/-\o_ Werkt inderdaad qua klantenbinding, ik kom altijd bij die winkel terug voor alle onderdelen in m'n computer. :P

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:55

KneoK

Not in a million lightyears

Is een boutje en een moertje dan geen betere oplossing ? Desnoods plastic ringetjes ertussen. Als je die pushpins weer wilt verwijderen zul je ook je moederbord moeten verwijderen en dan lijken me boutjes een duurzamere oplossing.

Vroeger had ik die dingen in overvloed in alle soorten en maten, ik heb echt geen idee meer hoe ik eraan ben gekomen en waarom ik ze nu eigenlijk niet meer zie.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oude koeien graag in de sloot laten. In dit geval ook nog eens een "waar kan ik xxx kopen?"-topic. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.