Data Recovery => pinnacle bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 943 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 23:13

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Hallo,

Een probleempje, iemand die ik ken had de laptop opgestuurd naar HP voor reparatie. Kreeg ie de laptop terug, waren ze zo leuk om de HD te formatteren...

Probleem was dus dat er wel een heel erg belangrijk bestandje op staat; een pinnacle bestand met daarin de videomontage (zeg maar heel wat avondjes & weekendjes werk :-S)

Nou wil ik dus kijken of ik die data eventueel terug kan krijgen; gaan in principe alleen om het pinnaclebestand.

Deze stond (als eht goed is) in de map c:\Documents and Setting/gebruikersnaam/Mijn Documenten/Mijn Video's/

Maar... om het zoeken enigzins te vergemakkelijken is het wel even makkelijk om te weten welke extensie dit bestand zou kunnen hebben of waar eventueel anders die "compilatiestanden" staan opgeslagen.

't leuk is nl. dat alle video extern op een HD stond en het bestand wat zeg maar zegt van; nu 10 sec van deze video en dan weer 30 van die; die stond dus op de HD...

Iemand tips?

Nikon D7000

Verwijderd

Ja je hebt verscheidene soort Data recovery programma's maar ik geef je weining kans dat je die nog terug krijgt...zoek eens op google, en dan moet je het eens met één van die programmas wat proberen

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
De extensie van pinnacle studio bestanden is *.stu

Is het btw wel dezelfde schijf die HP erin heeft gedaan? Anders valt er weinig te recoveren vrees ik |:(

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
PeterEs schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:56:
De extensie van pinnacle studio bestanden is *.stu

Is het btw wel dezelfde schijf die HP erin heeft gedaan? Anders valt er weinig te recoveren vrees ik |:(
zou idd een mooie mop zijn als er gewoon een nieuwe HD in zit.... zit je je suf te zoeken.

Heb de juiste software ale wel gevonden; EasyRecovery Professional

Ben nu de Format Recovery aan het draaien....

Maar idd wel even handig om te weten dat ik naar *.stu bestanden moet zoeken.

Worden die idd in de map opgeslagen die ik hierboven noemde of kan ik eventueel nog ergens anders kijken...

Nog meer mensen die tips hebben

Nikon D7000

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
dat .stu bestandje is maar een paar kB groot, dus de kans is vrijwel 100% dat het bestand geheel overschreven is.
Daarnaast zal HP de boel niet gewoon standaard installeren, maar een image terugzetten, waardoor er niets gevonden kan worden in de File-allocation tables.
Dus zelfs al zouden de sectoren nog niet overschreven zijn waar dat bestandje stond, lijkt me dat vrijwel onmogelijk om het terug te vinden met standaard recovery software.
Wat je zou kunnen doen is proberen is sector voor sector te kijken of je een deel van de filenaam kunt vinden waarin de gecapture-de film staat.
die .stu-file bevat de gebruikte bestandsnamen namelijk gewoon in leesbare text.

Bijvoorbeeld:
code:
1
ali1  €+ ÿÿ  ClipP€  ÿÿ  DiscMenuBY:\downloads2\FilmpjeJon\Auxiliary Files\TemporaryFiles\_x0000.dtl        9X  BY:\downloads2\FilmpjeJon\Auxiliary Files\TemporaryFiles\_x0000.dtldtl   €      USPrev !X!X  @                  @   áW                                  deko   KGEN_DOC9.4.3.70€  Ð  à  ÇqÇqü?      ~@           Aà  à          ÿÿÿÿ    à             ÿÿ  ROOT  ÿÿ  FIELD    ÿÿ  LETTER     ÿÿ  FBOX UUUUUUuÀ      h@UUUUUUu@      hÀÿÿ  LOOK    ÿÿ  FACE  ÿÿ  KCOLOR ÿÿÿÿ........
(en zo verder)

verder nog interessante stukken uit een .stu-file:
code:
1
2
3
    Chapter #€p € ÿÿ  Scene     [     ÿÿ 
 SourceTape
E:\Jon.avi       ,  \  €

en je brander: (aan het eind van de file)
code:
1
 €[       ÿÿÿÿ_NEC    DVD_RW ND-3540A 1.W5

[ Voor 11% gewijzigd door TD-er op 11-02-2006 00:06 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

WOS --> SA

Lees voor de zeekrheid de FAQ aldaar ook even. Al zeggen bovenstaande reacties al genoeg, ben ik bang.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Met Easy Recovery Pro kan ik echt gruwelijk veel terug halen :-D

nu maar hopen dat ie het juiste bestandje terug gaat halen; compulete muziekcollectie is i.i.g. alweer gerecovered...

duurd alleen 4 uur ;-S

25 Gb aan data

Nikon D7000

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Hoera!!

Bestand terug gevonden!! Zowel een origineel als een autosave :9

Lang leven Easy Recovery Professional!! :*)

Nikon D7000

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
veryip schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:31:
Hoera!!

Bestand terug gevonden!! Zowel een origineel als een autosave :9

Lang leven Easy Recovery Professional!! :*)
Hoe heb je het nu terug gevonden?
Ik kan me namelijk vrijwel niet voorstellen dat je het op bestandsnaam kunt terugvinden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

een vraagje kan ik ergens die programma Easy Recovery Professional gratis downloaden?
Pagina: 1