XFX 7800GTX 512MB aanrader of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Xzero
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-09-2023
Heey,

Ik was van plan om een XFX VGA GeForce 7800GTX XXX Edition 512MB te kopen, maar ik wou ff aan jullie vragen of jullie het aanraden of niet? Kan ik beter de Asus 7800GTX 256MB kopen? Dus wat ik ermee wil zeggen is of die 512MB 150 euro waard is, want die XFX is 150 euro meer dan de Asus.

Verwijderd

Hier zijn MEER dan genoeg revieuws over te vinden.. In deze revieuws staat ook wat de reviewer "Die vaak er toch wel verstand van hebben" wat zei ervan vinden.. Nutteloze topic...

Edit : Typo's

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 09:23 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:53
Zie de VB FAQ: Welke videokaart moet ik kopen?

[ Voor 7% gewijzigd door Jimster op 10-02-2006 22:41 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 23:04

Pubbert

random gestoord

Die is ontzettend slecht leverbaar, en erg duur, ik zou voor iets minder Euro voor een snellere X1900XTX gaan.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Thund3r schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:10:
Die is ontzettend slecht leverbaar, en erg duur, ik zou voor iets minder Euro voor een snellere X1900XTX gaan.
Of wachten op de 7900 })

Verwijderd

Zonde om nu toe te slaan. Wacht ff een maandje en koop een 7900GT of GTX :P Zal sneller zijn dan wat dan ook op de markt ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:14:
Zonde om nu toe te slaan. Wacht ff een maandje en koop een 7900GT of GTX :P Zal sneller zijn dan wat dan ook op de markt ;)
Ik zit er ook op te wachten, maar mijn gevoel zegt dat het langer als een maand duurd :(

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Had een XFX 7800GTX 512 XXX besteld in November, maar begin Februari was ie nog steeds niet geleverd en op 'onbekende levertijd', had 'm daarna maar geannuleerd met het oog op de nieuwe generatie videokaarten :(

Ik zit te twijfelen of ik de X1900XTX ga kopen of te wachten op de 7900GTX, ik denk dat het wachten wel waard zal zijn op Nvidia's antwoord. Een maandje wachten zonder een dure miskoop lijkt me wat slimmer ;)

[ Voor 9% gewijzigd door pSycho-Y2K op 11-02-2006 13:24 ]

Verwijderd

pSycho-Y2K schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:23:
Had een XFX 7800GTX 512 XXX besteld in November, maar begin Februari was ie nog steeds niet geleverd en op 'onbekende levertijd', had 'm daarna maar geannuleerd met het oog op de nieuwe generatie videokaarten :(

Ik zit te twijfelen of ik de X1900XTX ga kopen of te wachten op de 7900GTX, ik denk dat het wachten wel waard zal zijn op Nvidia's antwoord. Een maandje wachten zonder een dure miskoop lijkt me wat slimmer ;)
Als de 7900 tegenvalt kan je alsnog een 1900 kopen toch ? :9

Verwijderd

pSycho-Y2K schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:23:

Hij staat wel in je signature of hoe dat ook heet? :?
Verder inderdaad een X1900XTX of wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 13:27 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31
Ik verwacht niet dat een 7900GTX e.d. velen malen beter zullen zijn dan de X1900XTX dit is altijd al zo geweest het winst verschil is meestal nog geen 7%.

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-07 14:21
Dat de 7800GTX 512 een aanrader is staat mijns inziens wel vast, maar met de leverbaarheid is het wat minder gesteld. Ik zou lekker wachten.... Je krijgt er spijt van als je over 6 a 8 weken een betere kaart ziet voor een vergelijkbare prijs.

Verwijderd

@eqjim (en de rest die vóór uitstel van aankoop is)
Welkom in de wondere wereld van de computers! álles wat je vandaag koopt is morgen ergens anders goedkoper te krijgen en over enkele weken achterhaald.
Voor mij werkt altijd: als je nú iets nodig hebt koop je het nú. Is er iets heel bijzonders dat binnenkort uitkomt dan kun je daar (als je oude onderdeel niet nu moet worden vervangen) op wachten. Klagen dat iets kort na je aankoop een stuk goedkoper is en/of al niet meer 'het snelste' is heeft in ieder geval nóóit zin. Zo werkt het nu eenmaal.

@xzero
als je nu een nieuwe videokaart nodig hebt en je perse de (over het algemeen) snelste wil, koop je nu de X1900XTX. Ben je een nVidia-fanboy, dan koop je nu de 7800GTX 256 (de 7800GTX 512 is immers toch niet te krijgen). Heb je nu niet perse een nieuwe graka nodig, dan kun je wachten op de 7900. Maar realiseer je wèl dat ook de 7900 niet voor heel lang de snelste zal zijn, de R600 en G80 zijn immers al onderweg.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 23:49 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 23:47:
@eqjim (en de rest die vóór uitstel van aankoop is)
Welkom in de wondere wereld van de computers! álles wat je vandaag koopt is morgen ergens anders goedkoper te krijgen en over enkele weken achterhaald.
Voor mij werkt altijd: als je nú iets nodig hebt koop je het nú. Is er iets heel bijzonders dat binnenkort uitkomt dan kun je daar (als je oude onderdeel niet nu moet worden vervangen) op wachten. Klagen dat iets kort na je aankoop een stuk goedkoper is en/of al niet meer 'het snelste' is heeft in ieder geval nóóit zin. Zo werkt het nu eenmaal.
Het is gewoon niet slim om vlak voor de introductie van een nieuwe generatie nog de vorige generatie te kopen. Tenzij die al in prijs gedaald is, maar meestal gebeurt dat pas na de introductie van de opvolger!
(of hij wordt gewoon uitgefaseerd) :)

Verwijderd

Ik had deze videokaart ook in November reeds besteld. Deze kaart is erg moeilijk leverbaar, ik had hem begin Februari nog niet. Ik heb de order toen geannuleerd en een Point of View 7800 GTX 512 Extreme Edtion (zelfde kloksnelheden als de XFX) bij Komplett.nl besteld. Die hebben ze daar gewoon op voorraad en werd ook binnen 2 dagen geleverd. _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:21:
[...]

Ik zit er ook op te wachten, maar mijn gevoel zegt dat het langer als een maand duurd :(
Ik moet zowiezo nog tot april wachten. Hopelijk dat ze tegen die tijd lekker leverbaar zijn..... Maar uiteraard eerst even de benchies afwachten :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 23:47:
de R600 en G80 zijn immers al onderweg.
Na ja de G80 wel ja, die wordt verwacht in juni al, R600 pas inhet najaar.

Verwijderd

@ Metal
Wat je zegt klinkt inderdaad heel erg logisch, maar toch vind ik dat geen reden om een (belangrijke) upgrade uit te stellen. Ik bedoel, met name de videoplankenmarkt zit tegenwoordig zo in elkaar dat op een willekeurig moment X het altijd minder dan drie maanden duurt voor er een snellere kaart is (dat kunnen dus compleet nieuwe chips zijn, maar ook optimalisaties/uitgebreiderde versies/out-of-box overclocks) van nVidia of ATi dan de snelste kaart op moment X. De prijzen noem je ook als argument, maar die zijn ook zo wisselvallig als het weer. Het is ten slotte nog steeds een vrije markt waarin vraag en aanbod voor een belangrijk deel de prijs bepalen. Breekt er oorlog uit in Noord-Korea? dan kunnen de prijzen omhoog gaan. Komt de concurrent met een nieuw model waar jij persoonlijk eigenlijk weinig in ziet? dan kan de prijs van de kaart die jij net kocht flink dalen.
Blijkt de splinternieuwe kaart die jij zo vroeg mogelijk hebt besteld niet honderd procent aan de algemene verwachtingen te voldoen? prijs naar beneden...

@uploader
wat betreft de R600 heb je idd gelijk, maar er wordt ook al weer hevig gespeculeerd over een R590 (X1950) dus is er toch nog een sneller tussenmodel

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 00:33 ]

Verwijderd

Oww dat wist ik niet. Na ja is natuurlijk logisch ook he: G71>R580, R590>G71? >:) enz enz hehe.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 15:45
als je het geld ervoor hebt nemen dat ding :)

Verwijderd

ik zou w8en joh.
ik bedoel die prijzen niet normaal.
en als tog bereid ben om het te betalen.zou ik tog effe w8en op die 7900.

als je het doet moet je het goed doen 8)7

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 12:02
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 03:21:
ik zou w8en joh.
ik bedoel die prijzen niet normaal.
en als tog bereid ben om het te betalen.zou ik tog effe w8en op die 7900.

als je het doet moet je het goed doen 8)7
Ligt eraan wat je ermee wilt gaan doen en wat voor kaart ie nu in z'n bak heeft zitten ...

Heb zelf ook lang getwijfeld of ik m'n mobo en vga vervang voor een 1900XTX ... maar na heel wat gelezen te hebben enzo en naar meningen gevraagd te hebben toch maar besloten om ff te wachten met de upgrade, aangezien ik met de spellen die ik nu speel nog aardig door kan komen met m'n huidige videokaart. Pas als het echt krap aan wordt (Flightsimulator X) schaf ik nieuwe stuff aan :9

Verwijderd

eqjim schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:44:
Dat de 7800GTX 512 een aanrader is staat mijns inziens wel vast
Een aanrader? De X1900XTX is (meestal) sneller, in moderne shader-heavy games als FEAR véél sneller, is goedkoper, en heeft meer image quality features. Wat wil je nog meer zou je zeggen. :/

Het wordt toch echt tijd dat sommigen hun vastgeroeste groene Geforce bril eens af gaan zetten. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 05:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 05:22:
[...]

Een aanrader? De X1900XTX is (meestal) sneller, in moderne shader-heavy games als FEAR véél sneller, is goedkoper, en heeft meer image quality features. Wat wil je nog meer zou je zeggen. :/

Het wordt toch echt tijd dat sommigen hun vastgeroeste groene Geforce bril eens af gaan zetten. :)
Sorry hoor, maar kan me niets ander herinneren dat Nvidia dominant was het laatste jaar...

Verwijderd

@ 70373R
nVidia heeft het de afgelopen 2 jaar inderdaad beter gedaan dan ATi. De 6-series was superieur aan de X-series, maar nVidia had dan ook flink wat goed te maken na het lachertje dat de FX-serie heet. De 7800GTX presteerde gemiddeld iets minder dan de X1800XT, maar de GTX 512 ging hier inderdaad overheen. De X1900XTX is op dit moment gewoon de absolute king of the hill.
Dus dan kan nVidia het het afgelopen wel eens beter hebben gedaan, dat is dus echt een pure onzin redenering om nu geen ATi kaart te kopen, als ATi gewoon de snelste kaart heeft.

Dit neemt overigens niet weg dat de 7800GTX (al dan niet 512) gewoon een uitstekende kaart is die absoluut aan te bevelen valt. Hij is alleen niet de snelste.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:30:
@ 70373R
nVidia heeft het de afgelopen 2 jaar inderdaad beter gedaan dan ATi. De 6-series was superieur aan de X-series, maar nVidia had dan ook flink wat goed te maken na het lachertje dat de FX-serie heet. De 7800GTX presteerde gemiddeld iets minder dan de X1800XT, maar de GTX 512 ging hier inderdaad overheen. De X1900XTX is op dit moment gewoon de absolute king of the hill.
Dus dan kan nVidia het het afgelopen wel eens beter hebben gedaan, dat is dus echt een pure onzin redenering om nu geen ATi kaart te kopen, als ATi gewoon de snelste kaart heeft.

Dit neemt overigens niet weg dat de 7800GTX (al dan niet 512) gewoon een uitstekende kaart is die absoluut aan te bevelen valt. Hij is alleen niet de snelste.
Ga jij je is schamen, de X850XT PE was stukken sneller dan de 6800U ook de X800Xl was vaak beter dan de 6800 non GT, De 9800PRO ownde de FX serie en ook nu is Ati aan de top, de 7800GTX512 was uber limited edition en nauwelijks als een echte concurent te zien door de prijs.
Je vergelijkt geen videokaart van 500 euro met een van 750? euro,

Verwijderd

@ 70373R
nVidia heeft het de afgelopen 2 jaar inderdaad beter gedaan dan ATi. De 6-series was superieur aan de X-series, maar nVidia had dan ook flink wat goed te maken na het lachertje dat de FX-serie heet.
Erhm... x8x0 serie was wel degelijk sneller dan de 6 serie van nvidia.
Ken je feiten.

Edit: verdorie te laat

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 12:55 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

@ 70373R
Er zijn meer dan genoeg andere argumenten om naast prestatie toch nog voor nVidia te gaan.
Ik kan me zelf ook echt niet voorstellen dat mensen van ATI kaarten kunnen houden.

Ik heb zelf altijd nvidia gehad en dacht , laat ik eens een keer afwisselen en kijken of ATI echt minder is zoals de mensen zeggen.

Nou die mening deelde ik dus wel degelijk.

Al presteerd een top ATI kaart 20 % beter dan de nVidia versie en is hij 20 % goedkoper, ga ik dus nog voor de nVidia kaart.

Ik ben over nVidia zeker tevreden, ook als het gaat om drivers/support/stabiliteit/snelheid.
En met snelheid bedoel ik dan niet performance, maar gewoon echt de snelheid die je hebt in windows en applicaties die wat van je kaart vergen.
Toen ik een ATI kaart had werd mijn pc alleen al door de drivers merkbaar slomer.
Met nvidia niet.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

De discussie Ati VS Nvidia is een beetje ongepast nu,
De 7800GTX512 is nu de snelste kaart die het groene kamp te bieden heeft, wil je nvidia en wil je het beste en heb je tijd , neem deze of wacht op de G71.
Heb je geen voorkeur voor Nvidia neem dan de X1900XTX aangezien deze toch echt beter presteert in benchmarks , stabiliteit /drivers/kwaliteit daar gelaten dit is namelijk iets persoonlijks.

Verwijderd

welliswaar inderdaad off-topic, maar toch een kleine toelichting dan:
Hoewel de X850XT inderdaad sneller was dan de 6800Ultra, deed de 6-serie het wel degelijk beter. En voor jullie mij kwalijk nemen dat ik mijn feiten niet zou kennen, raad ik jullie aan eerst even fatsoenlijk te lezen: ik zei namelijk dat de 6-serie superieur was aan de X-serie. Dat betekent dus dat je verder moet kijken dan de twee vlaggeschepen. Met name met de 6600 heeft nVidia de spijker gewoon midden op de kop geslagen en een enorm martkaandeel verworven. Het heeft tot de introductie van de X800GT/GTO moeten duren voor ATi een passend antwoord kon geven.
De eerste X800's waren nauwelijks te krijgen, de X600 en X700 kon ATi (behalve de mobility versies) aan de straatstenen niet kwijt en verschil tussen de X300 en 6200 was er nauwelijks.
Dit zal sommigen van jullie steken, maar het zijn de feiten. ATi had als je de X-serie als geheel bekijkt gewoon de spijker misgeslagen. Geeft niet, met de X1K is het weer ruimschoots goedgemaakt en na de 9X00-serie konden ze zich eigenlijk ook wel klein vergissinkje veroorloven.

@DJ_the_SP
Zat argumenten om ondanks mindere prestaties toch voor nVidia te gaan? Gewoon wat groen-gekleurd geklaag over drivers ed noem ik nou niet bepaald argumenten. Ben je met je Catalysts niet toevallig bij 3.9 blijven hangen ofzo?

@JimBrands
Helemaal mee eens

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:14:
@DJ_the_SP
Zat argumenten om ondanks mindere prestaties toch voor nVidia te gaan? Gewoon wat groen-gekleurd geklaag over drivers ed noem ik nou niet bepaald argumenten. Ben je met je Catalysts niet toevallig bij 3.9 blijven hangen ofzo?
Nope, heb net zoals ik bij nvidia doe, talloze driver versie's geinstalleerd en vergeleken.
Ook op me werk met talloze pc's.
Als ik bij iedere pc op dezelfde conclusie kom tussen deze 2 merken, dan weet ik wel genoeg.
Dat jullie dan je standpunt gaan verdedigen door te zeggen dat die dingen persoonlijk zijn gewoon omdat je geen geklaag wil horen moet je zelf weten, mijn keus verandert nooit meer.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

DJ_The_SP schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:24:
[...]

Nope, heb net zoals ik bij nvidia doe, talloze driver versie's geinstalleerd en vergeleken.
Ook op me werk met talloze pc's.
Als ik bij iedere pc op dezelfde conclusie kom tussen deze 2 merken, dan weet ik wel genoeg.
Dat jullie dan je standpunt gaan verdedigen door te zeggen dat die dingen persoonlijk zijn gewoon omdat je geen geklaag wil horen moet je zelf weten, mijn keus verandert nooit meer.
Klaar met dat gezeur Ati VS Nvidia voor hier een slotje op komt. Daar wordt niemand namelijk blij van. Je kan door blijven zeuren welk merk beter is en ook ik heb mijn voorkeuren maar dat was de vraag niet en het is iets heel persoonlijks voor welk merk jij kiest
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:14:
welliswaar inderdaad off-topic, maar toch een kleine toelichting dan:
Hoewel de X850XT inderdaad sneller was dan de 6800Ultra, deed de 6-serie het wel degelijk beter. En voor jullie mij kwalijk nemen dat ik mijn feiten niet zou kennen, raad ik jullie aan eerst even fatsoenlijk te lezen: ik zei namelijk dat de 6-serie superieur was aan de X-serie. Dat betekent dus dat je verder moet kijken dan de twee vlaggeschepen. Met name met de 6600 heeft nVidia de spijker gewoon midden op de kop geslagen en een enorm martkaandeel verworven. Het heeft tot de introductie van de X800GT/GTO moeten duren voor ATi een passend antwoord kon geven.
De eerste X800's waren nauwelijks te krijgen, de X600 en X700 kon ATi (behalve de mobility versies) aan de straatstenen niet kwijt en verschil tussen de X300 en 6200 was er nauwelijks.
Dit zal sommigen van jullie steken, maar het zijn de feiten. ATi had als je de X-serie als geheel bekijkt gewoon de spijker misgeslagen. Geeft niet, met de X1K is het weer ruimschoots goedgemaakt en na de 9X00-serie konden ze zich eigenlijk ook wel klein vergissinkje veroorloven.

@DJ_the_SP

@JimBrands
Helemaal mee eens
Hetzelfde voor jou.

Aan de topicstarter ik denk dat iedereen het met elkaar eens is:
Goede kaart maar Ati levert snellere en goedkopere het is jouw keuze.

Verwijderd

Ik zat in hetzelfde bootje ; 9 December had ik een XFX 512GTX xxx besteld, met vooruitbetaling.
Eind januari nog nix in zicht. Toen kwam de nieuwe Ati... voor minder geld dan waarvoor ik m'n 512GTX had besteld ; redelijk eenvoudige beslissing ; Asus X1900XTX.

Wacht nou maar ff op de 7900GTX. 9 maart is dichtbij joh. De 512GTX heeft een super koeling ; elke review prijst hem voor z'n stilte. Ik geloof dat Nv die ervaring doorzet naar de 7900 serie.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31
Mensen die ATI preferen boven Nvidia en andersom zijn in mijn ogen te kortzichtig en niet slim.

Zoals ik al zei liggen de prestaties van GPU's van Nvidia en ATI niet ver uit elkaar. Veschillend per serie natuurlijk.

Nu is dus de X1900XTX uit, dan komt later de 7900GTX, geheid dat deze sneller zal zijn maar verwacht niet een verschil van 30/50%. Dit zijn altijd marges die door middel van een beetje overclocken al gauw behaald kunnen worden. Niet dat zoiets voorlopig nodig zal zijn.

Dit is altijd al zo geweest. De 6800ULTRA kwam uit, ATI kwam met een X800XT PE deze was net wat sneller. Later kwam ATI met de X850XT PE deze was dus ook al gebasseerd op een andere core, namelijk de R480.

Dit zelfde was met de 9800PRO(XT) en de FX-serie. Nvidia kwam eerst met een FX-5800 dit was niks en kwam op de proppen met een FX5950 ultra deze was weer net wat sneller, al duurde het wat langer.
Dankzij het aanpassen van de drivers bleek de FX5800 helemaal niet slecht te presteren en was uiteindelijk even snel als de Radeon 9800PRO(XT) en bijna even snel als de FX5950.

Zo zal het blijven gaan. Men speelt in op de markt.

[ Voor 22% gewijzigd door STIMPPYYY op 12-02-2006 16:27 ]

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

STIMPPYYY schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:23:
Mensen die ATI preferen boven Nvidia en andersom zijn in mijn ogen te kortzichtig en niet slim.

Zoals ik al zei liggen de prestaties van GPU's van Nvidia en ATI niet ver uit elkaar. Veschillend per serie natuurlijk.

Nu is dus de X1900XTX uit, dan komt later de 7900GTX, geheid dat deze sneller zal zijn maar verwacht niet een verschil van 30/50%. Dit zijn altijd marges die door middel van een beetje overclocken al gauw behaald kunnen worden. Niet dat zoiets voorlopig nodig zal zijn.

Dit is altijd al zo geweest. De 6800ULTRA kwam uit, ATI kwam met een X800XT PE deze was net wat sneller. Later kwam ATI met de X850XT PE deze was dus ook al gebasseerd op een andere core, namelijk de R480.

Dit zelfde was met de 9800PRO(XT) en de FX-serie. Nvidia kwam eerst met een FX-5800 dit was niks en kwam op de proppen met een FX5950 ultra deze was weer net wat sneller, al duurde het wat langer.
Dankzij het aanpassen van de drivers bleek de FX5800 helemaal niet slecht te presteren en was uiteindelijk even snel als de Radeon 9800PRO(XT) en bijna even snel als de FX5950.

Zo zal het blijven gaan. Men speelt in op de markt.
offtopic:
Je vergeet de 5900ultra. De 5800 heeft echter nooit de 5950 kunnen evenaren. Die drivers deden trouwens wel wonderen ;)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 23:04

Pubbert

random gestoord

Totdat de echte DX9 games om de hoek kwamen kijken, most de FX serie een flinke stap terug doen en op DX8 gaan lopen voor een acceptabele framerate, in tegenstelling tot de 9x00 tegenhanger, die wel DX9 en een fatsoenlijke framerate tevoorschijn kon toveren :) Lullig, omdat de kaart toch als DX9 kaartje verkocht werd, dan valt achter de deksel wel op je neus.

Maar misschien idd het beste om even te wachten op de 7900 reviews, dan kijken of die het waard is(topmodel zal wel richtig 750E gaan denk ik) en of er tegen die tijd al geruchten over een X1950 gaan.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• afterparty05
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07-2023
TS:

Als je moet wachten tot april, heb je nog aardig de tijd. Onlangs heb ik direct na de introductie de X1800 XT gekocht voor 540 euro, en daar heb ik nu eigenlijk spijt van als je ziet dat deze nu voor 450 euro te koop is. Dan had ik maar een maandje gewacht.

Als je bedenkt dat tegen april de X1900 volop verkrijgbaar is, net als (hopelijk) de 7900 van NVidia, dan lijkt het mij logisch dat de x1800 en de 7800GT(X) behoorlijk in prijs zijn gedaald, nog meer dan nu. Dat betekent dat je tegen die tijd de volgende mogelijkheden hebt:

-X1900 XTX (tegen die tijd betaalbaar, maar snel achterhaald)
-7900 (nieuw, snel, duur, maar wel top of the notch)
-SLI: 2x 7800GT (goed te betalen, betere performance dan een enkele x1900XTX (weet niet in hoeverre dit beter zou zijn dan de 7900)nadeel: maar 256 MB geheugen (en ja dat is een nadeel want ja dat ga je nodig hebben binnen nu en een jaar als je mooi wilt blijven gamen met alles op max)
-SLI 2x 7800GTX (dito als GT, maar duurder, wel iets sneller, maar nog steeds 256 MB geheugen)
-CF: 2 x x1800xt (nu nog 900 euro, maar dat zal zakken tot zo'n 650 a 700 euro rond april. Een hoop geld, maar dan heb je wel een apparaat dat een hoop meer kan dan een enkele 7900, én je hebt 512 MB geheugen tot je beschikking. Hopelijk zakt de prijs ook echt zo veel, dat weet je natuurlijk niet).

Ik ben van mening dat SLI of CF van een high-midrange kaart (zoals de 7800GT) the best way to go is. Net zoveel geld als één supernieuwe kaart, maar wel betere prestaties. Nadelen zijn mogelijke features die missen, en mogelijk minder geheugen (bij de 7800GT(X)).
Over drie maanden is de x1800xt ook high midrange, en is een CF opstelling daarvan ultiem, lijkt mij.
Je kan denk ik beter laten rusten, kijken wat er uitgebracht wordt, maar vooral: hoe goedkoop alles wordt. Dan kan je in april alles op een rijtje zetten en een beslissing maken.

• Xzero
jaja... dus ik wacht nu gewoon op een 7900, maar heeft iemand enig idee hoeveel dat zou kosten? en kun je het wel op SLI mode zetten als je bijvoorbeeld 2x 7900 had (niet dat ik het ga kopen, maar mss later een keertje nog 1 erbij)? Als het niet zo duur is, dan wil ik best wachten :)

Ik wil geen ATi, omdat ik een A8N-SLI Deluxe ga kopen en ik ga ervan uit dat het toch wel beter is als je 2x Nvidia videokaarten hebt.

Verwijderd

Xzero schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:30:
jaja... dus ik wacht nu gewoon op een 7900, maar heeft iemand enig idee hoeveel dat zou kosten? en kun je het wel op SLI mode zetten als je bijvoorbeeld 2x 7900 had (niet dat ik het ga kopen, maar mss later een keertje nog 1 erbij)? Als het niet zo duur is, dan wil ik best wachten :)

Ik wil geen ATi, omdat ik een A8N-SLI Deluxe ga kopen en ik ga ervan uit dat het toch wel beter is als je 2x Nvidia videokaarten hebt.
Laatste redenering slaat nergens op natuurlijk :D

Dat NVIDIA beter is dan ATI weet ik, maar dat het beter draaid op een A8N ? 8)7

En dit is allemaal te vinden op het net.. Zelfs op tweakers zijn er 3 nieuwitems over geweest incl. prijzen etc.. Iets beter zoeken dus :)

En voor iedereen die ATI o zo goed vind : Laten ze eerst maar fatsoenlijke drivers maken, kom dan maar eens terug :D :>

• Xzero
vriend, als je goed leest staat er dat ik met een A8N-SLI moederbord met 2 videokaarten van Nvidia kan SLI'en, dus ik zeg niet dat Nvidia beter draait dan ATi op zo'n moederbord, maar je kunt tog niet gaan crossfiren op een A8N-SLI moederbord of wel :s

[ Voor 7% gewijzigd door Xzero op 14-02-2006 21:36 ]

Verwijderd

daar zit ik ook mee. ik zie tegenwoordig alleen maar mobo's met SLI-ondersteuning. Ik zie nooit dat een mobo een Crossfire ondersteuning heeft. kan je niet gewoon op een SLI-mobo een crossfire-opstelling draaien?

@de starter:
Je moet kijken wat je wilt. als je vraagt of de allerduurste kaar van dit moment goed is, dan mag je daar wel vanuit gaan ja. het is een goeie, alleen de X1900XT is beter. Zoals velen zeggen, er komt een nieuwe generatie kaarten aan. dit duurt niet lang meer. de prestaties zullen dan weer veel hoger liggen. ze gaan die generatie dan wat sneller maken en het duurt niet lang, of er komt weer een nieuwe generatie. ik zou wachten op de nieuwste generatie en dan ook de beste kopen. maar langer moet je denk ik niet wachten want dan koop je nooit een kaart. want wanneer Ati de snelste heeft, komt nvidia vaak snel daar achteraan met een weer net wat snellere op de proppen. mijn advies dus: wacht op de nieuwe generatie, het duurt niet lang en koop dan een topmodel. dan zul je goed aan je trekken komen!

• afterparty05
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07-2023
Xzero schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:35:
vriend, als je goed leest staat er dat ik met een A8N-SLI moederbord met 2 videokaarten van Nvidia kan SLI'en, dus ik zeg niet dat Nvidia beter draait dan ATi op zo'n moederbord, maar je kunt tog niet gaan crossfiren op een A8N-SLI moederbord of wel :s
Het is niet gezegd dat het niet kan, maar de NForce4 chipset is niet officieel bevestigd geschikt te zijn door ATi of Nvidia. Máár, het is ook niet bevestigd niet te kunnen, dus dat lijkt me een kwestie van proberen. Maar inderdaad, SLI draait er zowiezo op. Wil je Crossfire, kan je beter een DFI Lanparty nemen, die maakt goede borden voor CF (zie ook hardwaretotaal #6, 2005, stond een goed artikel over in).
Pagina: 1