[WIN2003]Geen wireless op dit os?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik heb nu net m'n win 2003 server geinstalleerd, en ik vraag me eigenllijk af of die wireless network kaarten ondersteunen, heb al zitten zoeken op google maar vind niet direct iets...

Het is nu niet direct de beste manier om een server te bereiken, maar hier dus wel...

Kan het of kan het niet?

Verwijderd

Ja, dat wordt gewoon ondersteund. Als je een kaart hebt die niet werkt met de standaard meegeleverde WHQL-drivers van Microsoft moet je even de drivers gebruiken die bij de kaart zaten/horen.

NB: "windows 2003 server wireless" bij Google geeft op de eerste hit al resultaat, da's dus vrij direct. ;)

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:07
Het kan gewoon. Ik heb het hiert ook draaiend gehad. Wel kreeg ik steeds blue screens nadat ik de server domain controller gemaakt had. Dit kwam doordat de wireless verbinding te laat op kwam waardoor sommige services niet konden starten/klapten. Maar 2003 server kan wireless aan.

• bibawa
mmm raar, in een andere pc werkt die kaart perfect, steek ik hem in de server dan herkent windows hem zelfs niet, drivers van belkin zelf i nstalleren geeft ook problemen :s

raar...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Belkin 54G wlan nics worden niet standaard herkend inderdaad.
En volgens mij hebben ze geen 2003 drivers, alleen XP.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bibawa
dus maw ik kan er geen jota mee doen?

Hij zegt dus echt geen adapters....:@

word er horendol van

iemand een idee hoe ik het toch kan laten draaien onder win 2003?

Verwijderd

bibawa schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:27:
dus maw ik kan er geen jota mee doen?

Hij zegt dus echt geen adapters....:@

word er horendol van

Wat voor problemen heb je precies met het installeren van de drivers van Belkin zelf dan?

Oh, enne, ziet 'ie die kaart wel of helemaal niet in apparaatbeheer?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 00:19 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bibawa schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:27:

gebruik hardware die op de hardware compatibility list
http://www.microsoft.com/...ubID=22&xslt=hardwarehome
staat?

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 11-02-2006 01:39 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bibawa
ik ga geen nieuw kaartje kopen voor in een huis-tuin-keuken server te steken....

En in apparaatbeheer wordt hij ook helemaal niet gezien .:s

• bibawa
Ff een subtiele bump, heeft er niemand hier een idee hoe je dat werkend kan krijgen??

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sorry, ik koop alleen goeie hardware als het voor een server is. ;)

Geen ranszooi die LVT (leuk voor thuis) is, maar spul waarvan op de site van de leverancier ook drivers voor Windows 2003 staan.

Je zou nog kunnen proberen de XP driver erop te forceren, maar dan moet je natuurlijk wel al een unknown network controller device in je device manager hebben staan.

• bibawa
BackSlash32 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 16:08:
Sorry, ik koop alleen goeie hardware als het voor een server is. ;)

Geen ranszooi die LVT (leuk voor thuis) is, maar spul waarvan op de site van de leverancier ook drivers voor Windows 2003 staan.

Je zou nog kunnen proberen de XP driver erop te forceren, maar dan moet je natuurlijk wel al een unknown network controller device in je device manager hebben staan.
Ja dat die kaart hier nu nog ligt dan gebruiken we ze ook maar :p, er zit wel een wired kaartje in maar het liefst zou ik wireless hebben op dat ding.. xp driver forceren zal wel niet gaan als hij hem zelfs niet herkent?

Verwijderd

gewoon een kaartje kopen dat op de HCL staat en die dus door een professioneel server OS ondersteund wordt :) Het is niet voor niets een server dus dat ligt allemaal wat gecompliceerder :)

en als je een licentie voor windows 2003 kan veroorloven, kan een goed kaartje er ook nog wel af toch? :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bibawa schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 16:12:
xp driver forceren zal wel niet gaan als hij hem zelfs niet herkent?
Ik kan niet zien wat er bij jou in je device manager aangegeven wordt he...

(glazen bol is RMA)

• bibawa
ja in device manager staat hij er dus ook niet bij, de enige netwerkkaarten die daarbij staan zijn dus m'n realtek kaarten maar dat zijn draadvolle kaarten ;)

heb mailtje gestuurd naar belkin mss kunnen zij mij wat helpen...

Verwijderd

das iid vreemd, als je kaartje d'r instopt MOET ie eigenlijk of unknown device zien (zoals bij elk ander device dat je moet installeren), of hij moet meteen zijn wat voor iets het is..

ander PCI slot geprobeerd?

en verder (zero) wireless service aanstaan? (2003 heeft heel wat minder services aanstaan dan xp btw)

Enables automatic configuration for IEEE 802.11 adapters. If the Service is stopped, automaic config will be unavailable. if DISABLED, any services that explicitly depend on it will fail to start..

check dus ff dat DIE iig aan staan ;-)

• bibawa
ik zie bij m'n services niets staan van wireless services of zero wireless services..

Ander slot helpt ook niets:s

zou het kunnen dat die service anders noemt onder 2003?

• bibawa
De help van windows 2003 zegt dat de wireless zerro configuration automatisch wordt gestart, waarom staat hij er dan bij mij niet bij als service?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

bibawa schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 12:09:
ik ga geen nieuw kaartje kopen voor in een huis-tuin-keuken server te steken....

En in apparaatbeheer wordt hij ook helemaal niet gezien .:s
bibawa schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 16:03:
Ff een subtiele bump, heeft er niemand hier een idee hoe je dat werkend kan krijgen??
bibawa schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 20:53:
ik zie bij m'n services niets staan van wireless services of zero wireless services..

Ander slot helpt ook niets:s

zou het kunnen dat die service anders noemt onder 2003?
bibawa schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 21:07:
De help van windows 2003 zegt dat de wireless zerro configuration automatisch wordt gestart, waarom staat hij er dan bij mij niet bij als service?
Even een aantal punten :

- Blijkbaar was je al met WiFi onder Windows2003 bezig maar liep je tegen een probleem aan. Meld dit dan gewoon in je topicstart in plaats van zo'n wazig topic te starten ;)
- MSN meuk doen we hier niet aan, dus die kun je achterwege laten
- graag pas je eigen topic 'omhoog schoppen' 24 uur na de laatste reactie, als je nieuwe informatie hebt kun je je laatste bericht editten
- Overall heb ik heel erg het gevoel dat je je topic gebruikt om stapje voor stapje aan het handje geholpen te worden, zo werkt dat hier niet.

Tijd voor een nieuwe sig..

• bibawa
handje per handje helpen zeker niet LOL, zou gewoon graag die klote netwerkkaart aan de praat krijgen onder windows 2003.. ik vraag hier gewoon hulp aan mensen die misschien weten hoe het wel moet.

Dus ja ik denk dat dit bij wet niet verboden is....

ONTOPIC plz...

Verwijderd

Het eetste probleem is dat je pci kaart niet in appbeheer komt te staan. Probeer gewoon elk pci slot totdat je hem ziet. Daarna kun je pas met drivers & services gaan spelen.

Verwijderd

Probeer die kaart eens in een andere machine ofzo, ik begin er sterk aan te twijfelen dat 'ie überhaupt wel werkt namelijk.

Volgens mij wordt de wireless zero configuration-service pas gestart als er daadwerkelijk gebruik word gemaakt van wireless mogelijkheden, vandaar dat jij 'm nog niet ziet.

• bibawa
kaart zit nu in andere pc met win 2003 server op draaiende en ze wordt jawel herkent in apparaatbeheer...

waarschijnllijk zal het dan op de andere pc iets in het bios zijn ofzo..

nu zie ik ze in apparaatbeer maar als ik de drivers wil installeren van belkin dan wil hij ze niet aannemen hij zegt nl:

Deze hardware kan niet worden geinstalleeerd..

Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat

een service-installatiesectie in dit INF-bestand is ongeldig.

Ik heb al van mensen gehoord dat ze belkin kaartjes gebruiken op dit OS, dus wat zou ik nog kunnen doen?

Verwijderd

bibawa schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:32:
een service-installatiesectie in dit INF-bestand is ongeldig.
Misschien een hele stomme vraag, maar weet je wel zeker dat je drivers probeert te installeren die voor Windows 2003 zijn? Ik heb net even op de site van Belkin gekeken en kan daar bar weinig vinden over drivers voor Windows 2003; Sterker nog, ik zie helemaal geen Win2003 drivers voor enige draadloze kaart staan daar. Tough luck dus.
Ik heb al van mensen gehoord dat ze belkin kaartjes gebruiken op dit OS, dus wat zou ik nog kunnen doen?
Wat dacht je van aan die mensen vragen hoe ze dit precies werkend hebben gekregen? Anders zou ik lekker een nieuw kaartje kopen dat wél op de HCL staat en die Belkin ergens anders in gebruiken.

• bibawa
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:29:
[...]

Misschien een hele stomme vraag, maar weet je wel zeker dat je drivers probeert te installeren die voor Windows 2003 zijn? Ik heb net even op de site van Belkin gekeken en kan daar bar weinig vinden over drivers voor Windows 2003; Sterker nog, ik zie helemaal geen Win2003 drivers voor enige draadloze kaart staan daar. Tough luck dus.

[...]

Wat dacht je van aan die mensen vragen hoe ze dit precies werkend hebben gekregen? Anders zou ik lekker een nieuw kaartje kopen dat wél op de HCL staat en die Belkin ergens anders in gebruiken.
Goed gezien, het zijn xp drivers, nuja had wel gehoopt dat dit ging werken nl...

Van wat is HCL bdw de afkorting (bdw=By The Way om geen vizieuze circels te creeeren ;))

-Edit- Mensen contacteren gaat blijkbaar niet op got, ik mis een pm functie? of kijk ik scheel O+

[ Voor 12% gewijzigd door bibawa op 14-02-2006 21:52 ]

Verwijderd

Hardware Compatilibity List

Wanneer ga je je nieuwe kaart halen? ;)

En over die PM's: klopt, die functionaliteit zit er (nog) niet in volgens mij. Mailtje sturen anders, wanneer mogelijk. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 21:58 ]

• bibawa
mja aan Rendier die in dit topic reageerde: Hoe heb jij het opgelost dan?

en nieuw kaartje kopen: wil het eerst met dit kaartje proberen te fixen, geld is schaars :p en het is een server voor te experimenteren (en medebewoners aan het lijntje te houden qua computer gebruik)

• bibawa
Echt niemand??
Pagina: 1